Feij√≥o salienta que co inicio das obras do √ļltimo treito da Autov√≠a Lugo-Santiago Galicia comeza a superar a gran materia pendente da conexi√≥n do interior co Eixo Atl√°ntico

‚ÄúEnfilamos a recta final da construci√≥n da Autov√≠a Lugo-Santiago e empezamos a superar a gran materia pendente que √© a conexi√≥n do interior coa costa‚ÄĚ, di
Publicado por o d√≠a 20/03/2018 na sección de Xunta de Galicia

Feij√≥o salienta que co inicio das obras do √ļltimo treito da Autov√≠a Lugo-Santiago Galicia comeza a superar a gran materia pendente da conexi√≥n do interior co Eixo Atl√°ntico

O presidente do Goberno galego, Alberto N√ļ√Īez Feij√≥o, destacou hoxe que, co inicio das obras do √ļltimo tramo da Autov√≠a Lugo-Santiago, Galicia comeza a superar a gran materia pendente da conexi√≥n do interior co Eixo Atl√°ntico. ‚ÄúEnfilamos a recta final da construci√≥n da autov√≠a Lugo-Santiago e empezamos a superar a gran materia pendente que √© a conexi√≥n do interior coa costa‚ÄĚ, afirmou.

Durante o acto que d√° inicio √°s obras do tramo Melide-Arz√ļa, Feij√≥o precisou que con esta infraestrutura Lugo se achega √° metade occidental de Galicia, cuxa relaci√≥n estaba ata o momento limitada √° comunicaci√≥n co norte da Coru√Īa pola A-6 e a autov√≠a Ferrol-Vilalba; e a Galicia interior entra en contacto con todo o Eixo Atl√°ntico, con Pontevedra e con Vigo, as√≠ como co resto de vilas e cidades das que Santiago exerce de gran distribuidor de tr√°ficos.

‚Äú√Č dicir, Santiago seguir√° incrementando o seu papel protagonista de n√≥ de comunicaci√≥ns, de cruzamento de cami√Īos; e Lugo conf√≠rmase como ponte entre o Eixo Atl√°ntico e o norte Espa√Īa e Europa‚ÄĚ, abundou, lembrando que todos os treitos desta v√≠a est√°n hoxe finalizados ou en execuci√≥n.

Cun investimento de m√°is de 100 mill√≥ns de euros, Feij√≥o subli√Īou que este treito, de case 17 quil√≥metros, permitir√° aos usuarios ir de Santiago a Lugo nun tempo de 50 minutos, fronte √° hora e media de agora. ‚ÄúOs condutores pasar√°n de circular por unha estrada convencional con moitas traves√≠as, cambios de velocidade e abundante tr√°fico pesado a circular por unha autov√≠a libre de peaxe e cos m√°is altos est√°ndares de calidade‚ÄĚ, dixo, ao que engadiu que con esta obra se d√°, ademais, soluci√≥n a un dos treitos de maior sinistralidade da rede estatal, situado nesta zona entre Melide e Arz√ļa.

Logo de precisar que os municipios de Arz√ļa, Melide, O Pino, Santiso e Palas de Rei ver√°n acurtadas as distancias que os separan dos centros de actividade econ√≥mica, administrativa e social que son as cidades de Lugo e Santiago, Feij√≥o asegurou que esta nova estrada supor√° un novo comezo para eles. Ao respecto, resaltou que o poder da Ruta Xacobea, as√≠ como o conxunto das axudas impulsadas desde o Goberno central e a Xunta en materia de vivenda constit√ļen unha ferramenta fundamental para conseguir que todos estes n√ļcleos que son hoxe lugares de paso, cando se vexan liberados do tr√°fico pola A-54, se convertan en sitios para visitar e para quedarse.

Sobre este punto, precisou que este Plan de vivenda, ao que o Goberno central e a Administraci√≥n auton√≥mica destinar√°n un investimento de m√°is de 100 mill√≥ns de euros, supor√° unha oportunidade para impulsar a rehabilitaci√≥n do patrimonio, refer√≠ndose especialmente √° iniciativa espec√≠fica para vivendas en n√ļcleos de menos de 5.000 habitantes.

Ao longo da s√ļa intervenci√≥n, o presidente do Executivo galego reco√Īeceu o esforzo do Goberno central por facer da A-54 unha infraestrutura prioritaria. Non en van, m√°is do 40% do trazado desta autov√≠a foi posto en servizo desde o ano 2015, o que significa que os catro treitos xa abertos entre Lugo e Palas recibiron o seu impulso definitivo nos peores anos da recesi√≥n econ√≥mica.

Acondicionamento e renovación do firme de estradas da rede estatal

Así mesmo, destacou o compromiso de actuar de forma inmediata no acondicionamento e na renovación do firme de estradas da rede estatal na Comunidade. E o desenvolvemento das obras da alta velocidade, que avanzan de acordo co cronograma establecido para estar rematadas na data fixada de 2019.

Sobre este aspecto, Feijóo recordou que a alta velocidade non estará completa sen a conexión de Ourense con Lugo, sen un enlace directo desde Vigo a Ourense e sen a modernización do tren a Ferrol.

Ademais de asuntos nos cales se iniciou unha frut√≠fera colaboraci√≥n entre a Xunta e o Goberno central como √© o impulso das estaci√≥ns intermodais, Feij√≥o trasladou a importancia de seguir, tal e como confirmou o ministro de Fomento, co compromiso de completar a rede viaria en Galicia, refer√≠ndose, entre outras, √° autov√≠a entre Ourense-Lugo, ‚Äúe agradezo ao ministro que po√Īa datas concretas √° variante de Ourense, que forma parte dela‚ÄĚ; √° conexi√≥n e √° variante de Pontevedra; √° execuci√≥n de infraestruturas no corredor da Mari√Īa lucense, necesarias para a s√ļa conectividade; e √° mellora da conexi√≥n entre Vigo e O Porri√Īo, desde o punto de vista de sinistralidade viaria.