Fest Galicia cifra en 1,14 mill贸ns de euros o impacto econ贸mico do Sonr铆as Baixas de Bueu na comarca do Morrazo

Hoxe present谩ronse os resultados do estudo de avaliaci贸n promovido pola Agadic, en colaboraci贸n coa Universidade de Santiago, como parte das acci贸ns desenvolvidas baixo esta marca da Xunta
Publicado por o d铆a 03/10/2018 na sección de Cultura

Fest Galicia cifra en 1,14 mill贸ns de euros o impacto econ贸mico do Sonr铆as Baixas de Bueu na comarca do Morrazo

FEST Galicia presentou hoxe os resultados do informe de avaliaci贸n do impacto econ贸mico e social do SonR铆as Baixas de Bueu, segundo o que o festival xerou un impacto de 1,14 mill贸ns de euros na comarca do Morrazo. A Conseller铆a de Cultura e Turismo, a trav茅s da Axencia Galega das Industrias Culturais (Agadic), impulsou este estudo no marco das acci贸ns desenvolvidas ao abeiro da marca creada este ano pola Xunta para promover Galicia como destino musical baixo criterios de calidade, sostibilidade e responsabilidade social.

Un equipo de traballo da Universidade de Santiago de Compostela (USC) foi o encargado da recollida e tratamento dos datos, conseguidos a partir de 1.261 enquisas durante a 16陋 edici贸n do festival, celebrada entre o 2 e o 4 do pasado mes de agosto, as铆 como das cifras manexadas pola organizaci贸n. As铆 o explicou Jacobo Sutil, director da Agadic, na presentaci贸n que tivo lugar no Museo Mass贸 e na que tam茅n participaron F茅lix Juncal, alcalde de Bueu; Jordi Lauren, director do SonR铆as Baixas, e Fran N煤帽ez, codirector do estudo.

O festival, que rexistrou unha ocupaci贸n media superior ao 85% e 21.800 visitas durante os tres d铆as, tivo como perfil de asistente m谩is com煤n o dunha muller nova, de 18 a 24 anos, galega e estudante, que acudiu ao evento en grupo e atra铆da prioritariamente pola s煤a programaci贸n musical.

Gasto medio

Tendo en conta tanto a mocidade como a situaci贸n laboral do p煤blico medio, resulta especialmente relevante a cifra de gasto por persoa e d铆a que, como subli帽ou o director da Agadic, se aproxima aos 43 euros.

Sutil incidiu, as铆 mesmo, en que o devandito impacto econ贸mico de 1,14 mill贸ns de euros na comarca sup贸n un retorno de entre 3,14 e 3,61 euros por cada euro investido polo festival. Aclarou, ademais, que estas cifras increm茅ntase no caso da achega da Xunta a trav茅s das subvenci贸ns da Agadic a festivais profesionais de m煤sica, situ谩ndose entre 38,6 e 44,52 euros por cada euro dos preto de 23.500 adxudicados este ano ao SonR铆as Baixas, un dato que 鈥搉as s煤as palabras鈥 d谩 conta da optimizaci贸n do investimento p煤blico neste tipo de eventos.

A valoraci贸n dos asistentes, que lle conceden a esta 16陋 edici贸n unha nota de 7,8 sobre 10, 茅 outro dos datos salientables do informe. As铆, na puntuaci贸n dos servizos superan o 8 sobre 10 a localizaci贸n e integraci贸n na contorna, a puntualidade dos concertos, o sistema de compra de entradas e mais o trato do persoal. Estas notas est茅ndese tam茅n aos intanxibles e ao impacto social: mellora o co帽ecemento da localidade (8,94) e a s煤a imaxe (8,06), atrae turismo (865) e xera impacto econ贸mico (8,94) e orgullo local (8,03).

Na presentaci贸n, afondouse as铆 mesmo no sistema de medici贸n empregado: Avaliaci贸n 360潞, unha metodolox铆a pioneira e orixinal, que Fran N煤帽ez desenvolveu na s煤a tese de doutoramento e que se detalla nun manual editado este mesmo ano pola Agadic. Xunto co SonR铆as Baixas, estase a empregar tam茅n para medir o impacto doutros catro festivais dos 10 adheridos este ano a FEST Galicia: Sinsal, PortAm茅rica, Resurrection Fest e Revenidas.

En Bueu, o grupo de traballo da USC formou parte do equipo de FEST Galicia desprazado ao recinto do festival, onde a marca patrocinou os concertos dun dos escenarios e as pulseiras cashless, ademais de difundir diferentes campa帽as de concienciaci贸n en colaboraci贸n coas secretar铆as xerais da Igualdade e de Pol铆tica Ling眉铆stica da Xunta.

Redacci贸n dun manual de boas pr谩cticas

Como adiantou o responsable da Agadic, a elaboraci贸n deste informe 茅 o punto de partida para o dese帽o de novas medidas que redunden nos valores que FEST Galicia promove, como 茅 o caso da redacci贸n dun manual de boas pr谩cticas para os eventos asociados, que abranguer谩 os 谩mbitos legal, medioambiental, laboral etc. e cuxos traballos previos ser谩n presentados ma帽谩 en Pontevedra.

En estreita relaci贸n con esta medida, a medio prazo desenvolverase un selo distintivo que reco帽eza e lles dea visibilidade aos festivais musicais galegos organizados con criterios de calidade, sostibilidade e responsabilidade. As铆 mesmo, ser谩 de moita utilidade no inicio dos traballos cara 谩 elaboraci贸n dun plan estrat茅xico para este importante sector musical, de novo en colaboraci贸n directa cos seus representantes.