Italia multa a Ryanair e Wizz Air por cobrar pola equipaxe de man mentres España mira para outro lado

FACUA considera indignante que despois de denunciar ante a CNMC ás compañías aínda non obtivese resposta, nin impoña sancións contundentes ante os abusos das aerolíneas.
Por o 25/02/2019 | Sección: Empresas
Italia multa a Ryanair e Wizz Air por cobrar pola equipaxe de man mentres España mira para outro lado
Compartir en:
A autoridade de Competencia de Italia (Autoridade Garante da Competencia e o Mercado de Italia) multou ás compañías aéreas Ryanair (tres millóns de euros) e Wizz Air (un millón de euros) por “enganar” ao consumidor coa súa nova política sobre a equipaxe de man de pago. Así mesmo, o organismo dá 60 días ás dúas empresas para comunicar os pasos que van emprender para cambiar a situación.
 
Esta práctica “engana ao consumidor sobre o efectivo prezo do billete, xa que non inclúe na tarifa básica un elemento esencial no transporte aéreo como é a maleta de man grande”, recolle a resolución.
 
FACUA-Consumidores en Acción considera indignante que a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) aínda non respondese á denuncia que presentou en novembro por leste mesmo motivo. A asociación denunciou que desde o 1 de novembro as dúas aerolíneas modificaron as súas condicións de forma que os pasaxeiros agora deben pagar pola devandito equipaxe un suplemento que varía entre os 5 e os 25 euros por cada maleta, que ata o momento podían levar de forma gratuíta en cabina.
 
FACUA reclama sancións contundentes e ejemplarizantes para unhas compañías que sistematicamente impoñen condicións abusivas aos consumidores.
 
A asociación entende que esta actitude comercial implica que o usuario recibe unha información nesgada do prezo do billete no momento de comparar as posibles opcións que ten para realizar o seu voo. Así, o consumidor pode ter unha percepción errónea do prezo real do transporte con Ryanair e Wizz Air, que poderían parecer, salvo excepcións, máis baratas que o resto de compañías. O prezo, con todo, pode variar substancialmente ao engadir os importes extra da equipaxe, aproximándose ou mesmo superando o dos seus competidores.
 
Na súa denuncia, FACUA sinalou que a Lei de Competencia Desleal recolle que “se reputa desleal todo comportamento que resulte obxectivamente contrario ás esixencias da boa fe”, entendéndose como tal aqueles que ” distorsionen ou poidan distorsionar de maneira significativa o comportamento económico do consumidor medio ou do membro medio do grupo destinatario da práctica” en relación a “a selección dunha oferta, contratación dun ben ou servizo e o pago do prezo”, entre outros.
 
De igual forma, o apartado 5 da mesma normativa entende como desleal calquera conduta que “induza ou poida inducir a erro aos destinatarios, sendo susceptibles de alterar o seu comportamento económico” cando refire a “o prezo ou o seu modo de fixación, ou a existencia dunha vantaxe específica con respecto ao prezo” e “a necesidade dun servizo”.
 
Por último, FACUA tamén lembra que xa denunciou a Ryanair e Wizz Air ante a Axencia Estatal de Seguridade Aérea (AESA) ao entender que incumprían a Lei de Navegación Aérea con esta nova política. Tamén pediu medidas ao Goberno para evitar que a aplicasen, sen recibir ata o momento ningunha resposta.

Comentar noticia

Your email address will not be published.