Jazztel castigou con 4 penalizacións a unha usuaria que pediu a baixa por irregularidades nos seus servizos

Tras a actuación de FACUA Euskadi, logrou resolver o caso. Un dos cargos foi por quedar cun móbil que en realidade nunca recibiu.
Publicado por o día 01/11/2019 na sección de Sucesos,Telefonía

Jazztel castigou con 4 penalizacións a unha usuaria que pediu a baixa por irregularidades nos seus servizos

Jazztel castigou con ata catro penalizacións por un total de 489 a unha usuaria que decidiu dar de baixa o seu paquete de servizos de telecomunicacións móbiles e fixas tras sufrir distintas irregularidades e non obter resposta ás súas reclamacións. Tras presentar unha denuncia para que lle anulasen os tres primeiros cargos, a compañía anuloulle dúas deles pero engadiulle unha cuarta multa. Finalmente conseguiu resolver o caso como consecuencia da actuación de FACUA Euskadi.
 
A compañía do grupo Orange non só aplicou as multas á afectada a pesar de que a cancelación contractual produciuse como consecuencia dos seus incumprimentos de calidade do servizo, senón que ademais saltouse a obrigación de permitir as baixas sen penalización algunha cando se solicitan no prazo de 14 días desde a firma dos contratos. Aínda por riba, un dos cargos foi por quedar cun móbil que en realidade nunca recibiu.
 

Un móbil que nunca recibiu

 
Os feitos remóntanse a setembro de 2017, cando Ainhoa A.I., residente na localidade navarra de Urdiáin, aceptou unha contraoferta que lle fixo Jazztel para que non portase as súas liñas a outra compañía. Ademais de mellorar as condicións do seu paquete de servizos, a compañía ofreceu un teléfono móbil cun prezo bonificado. Pero a usuaria nunca recibiu o teléfono. E ademais, ao mes seguinte comezou a ter problemas que lle impedían tanto acceder a internet móbil como realizar ou recibir chamadas, sen que lle desen ningunha solución.
 
Por todo iso, Ainhoa decidiu darse de baixa en Jazztel a finais de setembro. Para a súa sorpresa, en outubro de 2017 recibiu unha factura na que viñan rexistradas tres penalizacións por incumprimentos de compromisos de permanencia: unha de 125 euros e outra de 40 polas baixas das súas dúas liñas de móbil máis unha terceira de 79 euros polo desconto que lle aplicaban no prezo do teléfono que non lle enviaron.
 
A usuaria dirixiuse entón á Dirección Xeral de Turismo, Comercio e Consumo de Navarra para reclamar a anulación dos cargos. Tras iso, Jazztel cancelou as penalizacións por dar de baixa as liñas móbiles recoñecendo que tramitou as baixas “dentro do prazo de desistencia”. Con todo, negouse a eliminar a multa de 79 euros por quedar co móbil que en realidade non lle enviaban. O absurdo argumento esgrimido pola compañía foi que cando se solicitou a baixa xa estaba “fóra do prazo de 14 días habilitado para a desistencia”. A pesar diso, a autoridade de consumo de Navarra desentendeuse do asunto e non abriu expediente sancionador a Jazztel.
 

Tras a cuarta, acudiu a FACUA Euskadi

 
A continuación, Jazztel decidiu rizar o rizo e aplicou a Ainhoa unha cuarta penalización, esta vez por dar de baixa a súa liña fixa. O seu importe era máis elevado que a suma das tres anteriores: 245 euros. Así que en xaneiro de 2018 a usuaria decidiu acudir a FACUA Euskadi para que exercese accións en defensa dos seus dereitos.
 
O equipo xurídico da asociación dirixiuse á empresa para reclamarlle a devolución desta nova penalización e os 79 euros do móbil que, cinco meses despois, seguía sen chegarlle. A compañía decidiu non contestar á reclamación de FACUA Euskadi e ao cabo facilitou os datos de Ainhoa a unha empresa de xestión de cobranzas que ameazou con incluíla no rexistro de morosos Asnef.
 
A asociación decidiu someter o caso á Xunta Arbitral de Consumo de Navarra. Antes de que se celebrase a arbitraxe, Jazztel comunicou á Xunta Arbitral que procedía a anular as penalizaciónes. No seu escrito, a compañía de telecomunicacións indicou que anulaba o importe de 79 euros “tras comprobar que o terminal nunca foi aceptado polo cliente” e tamén o de 245 euros pola baixa da liña fixa.