Luz verde ao primen tren privado de Galicia, que unirá Coruña, Vigo e Oporto

A Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) aprobou este xoves a resolución que permite a Arriva prestar servizos na liña ferroviaria internacional A Coruña-Vigo-O Porto tras analizar, a pedimento de Renfe, as consecuencias que terá a entrada dun novo operador neste roteiro
Publicado por o día 09/05/2019 na sección de A Coruña,Galicia,Vigo

Luz verde ao primen tren privado de Galicia, que unirá Coruña, Vigo e Oporto

A Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia ( CNMC) aprobou este xoves a resolución que permite a Arriva prestar servizos na liña ferroviaria internacional A Coruña-Vigo-Oporto tras analizar, a pedimento de Renfe, as consecuencias que terá a entrada dun novo operador neste roteiro.
 
A CNMC analizou o servizo que propón Arriva para determinar o seu eventual impacto nos viaxeiros e en Renfe, tanto negativo por perda de ingresos por venda de billetes como positivos, en forma de eventuais aforros de custos e beneficios.
 
A comisión conclúe que a posibilidade de aforros para Renfe son “limitadas” por tratarse de trens de servizo público refírese, pero que o mesmo ocorre en canto a un eventual ‘roubo’ de pasaxeiros dado os descontos que xa teñen por ‘bonos multiviaje’.
 
De acordo co estudo realizado, a resolución considera que a incidencia financeira neta da entrada de Arriva é moi inferior ao 1%. O limiar sinalado na Metodoloxía de Equilibrio Económico aprobada o pasado 23 de outubro de 2018 para rexeitar a proposta dun novo operador de servizos ferroviarios é o 1%.
 
Renfe poderá solicitar a revisión deste resultado se se produce un cambio significativo nas características da prestación do servizo de Arriva analizadas nesta resolución. É dicir, se se produce unha diferenza substancial entre o impacto real e o estimado dos servizos no prazo mínimo de dous anos. Tamén poderá solicitar a súa revisión se o contrato de servizo público expirou antes do seu período inicial de validez.
 

“BENEFICIOSA” PARA OSVIAXEIROS.

Con todo, o órgano que preside José María María Queimada considera que a posta en marcha da nova conexión por Arriva “beneficia” aos usuarios, dado que “proporciona novas frecuencias e posibilitará novos servizos combinados con autobús”.
 
Arriva recibe autorización así para o seu servizo un ano despois de solicitalo á CNMC en maio de 2018 aproveitando que xa están abertas á competencia as conexións que teñan gran parte do seu servizo internacional.
 

MÁIS TRENS NO CORREDOR ATLÁNTICO

En concreto, a filial de Deutsche Bahn pretende prestar un servizo entre as cidades da Coruña e Oporto. Dado que a conexión terá paradas nas estacións da Coruña, Santiago de Compostela, Pontevedra e Vigo Guixar, ofrecerá servizos entre estas cidades galegas alternativos aos que xa presta Renfe.
 
Cando pediu autorización para o seu servizo, Arriva manifestou a súa intención de arrincar o servizo cun oferta de catro frecuencias diarias en ambos os sentidos, que realizarán o traxecto, de 342 quilómetros de lonxitude, nun tempo de viaxe de 2 horas e 46 minutos.
 
Arriva considera que o seu tren ofrecerase en dous territorios, Galicia e o Norte de Portugal que presentan “un gran dinamismo socioeconómico” e gran “relacións de mobilidade”.