Máis de 1.000 consumidores sumáronse xa á plataforma de #AfectadosDell creada por FACUA

Denunciou a Dell ante Consumo da Comunidad de Madrid por negarse a entregar miles de computadores portátiles que vendeu desde a súa web por 35 e 39 euros pese que confirmou os pedidos.
Publicado por o día 10/06/2019 na sección de FACUA,Social

Máis de 1.000 consumidores sumáronse xa á plataforma de #AfectadosDell creada por FACUA

Máis de 1.000 compradores de computadores portátiles Dell sumáronse xa á plataforma de afectados creada por FACUA-Consumidores en Acción ante a negativa da multinacional para entregar os equipos que vendeu desde a súa web por 35 e 39 euros.
 
A plataforma de # AfectadosDell sumaba 1.256 consumidores ás 9.00 horas da mañá deste luns. FACUA púxoa en marcha para informarlles sobre os seus dereitos e potenciar as reclamacións contra a multinacional estadounidense a fin de que cumpra os contratos de compravenda e entregue os equipos aos consumidores. Trátase de oito modelos de portátiles Dell Inspirion 5000 e 7000 que ofertou o pasado 23 de maio por 35 e 39 euros. Os usuarios poden sumarse a través da web FACUA. org/ AfectadosDell (e tamén pulsando aquí).
 
FACUA presentou a primeira denuncia contra Dell o pasado venres ante a Dirección Xeral de Consumo da Comunidad de Madrid, onde a empresa ten sede social en España. Esta semana interpoñerá varias máis ante outras administracións autonómicas de consumo, que teñen competencias para sancionar á empresa por infrinxir a normativa de protección dos consumidores ao cancelar unilateralmente contratos de compravenda subscritos con multitude de usuarios.
 
Aínda que Dell asegura que ofertou os equipos a prezos tan baixos como consecuencia dun erro, FACUA considera que está obrigada a entregalos. E é que as compras non só se tramitaron de maneira automática desde a web da compañía, senón que pasadas varias horas esta enviou unha mensaxe de correo electrónico a cada usuario no que lle comunicaba a “confirmación do pedido”, as características técnicas do produto adquirido, as cláusulas do contrato de compravenda formalizado e a data de entrega.
 

As condicións contractuais de Dell

 
Coa intención de evitar eventuais erros, a empresa se reserva a facultade de “revisar” cada pedido realizado a través da súa tenda online e considera que “non se formalizará un contrato (…) a menos ou ata que Dell acepte o seu pedido mediante unha confirmación do pedido por escrito”. Aínda que FACUA considera que esta práctica é xuridicamente cuestionable, é un elemento crave para argumentar que precisamente a compañía revisou todos os pedidos de portátiles que vendeu a prezo de ganga e deu os contratos por formalizados ao enviar a cada comprador unha mensaxe varias horas despois no que lles informaba da “confirmación do pedido”.
 
Na denuncia ante a Comunidad de Madrid, FACUA argumenta que “mesmo dando por posible que un empregado puidese cometer un fallo na introdución do prezo no mostrario da tenda online (debendo destinar a denunciada máis recursos para os efectos de evitar o erro humano), non parece razoable que tal erro puidese ademais traspasar o proceso de ‘revisión’ dos pedidos, xa que non parece que o mesmo poida ter máis obxecto que controlar a dispoñibilidade dos produtos e o prezo dos mesmos”.
 
FACUA argumenta que os pedidos formalizados polos usuarios contan con todos os requisitos recolleitos na Lei de Servizos da Sociedade da Información e de Comercio Electrónico, as leis estatal e autonómica de defensa dos consumidores e o Código Civil para considerar que Dell está obrigada a entregar os portátiles aos prezos ofertados.
 

Infracción da lexislación de consumo

 
Así mesmo, a asociación sinala que o incumprimento das obrigacións contractuais subscritas por Dell cos compradores dos seus equipos implica a comisión dunha infracción á lexislación de defensa dos consumidores, polo que debe ser obxecto de sanción económica por parte das autoridade de consumo autonómicas, que tamén teñen a potestar para impoñerlle a entrega dos produtos.
 
Ademais das multas, FACUA lembra que a lexislación estatal de defensa dos consumidores faculta ás autoridades autonómicas para obrigar ás empresas para cumprir coas súas obrigacións. Así, o artigo 48 do texto refundido da Lei Xeral para a Defensa dos Consumidores e Usuarios establece, conforme ao previsto no artigo 28 da Lei de Réxime Xurídico do Sector Público, que “no procedemento sancionador poderá esixirse ao infractor a reposición da situación alterada pola infracción ao seu estado orixinal e, no seu caso, a indemnización de danos e prexuízos probados e causados ao consumidor”.