Multan a 4 provedores de liñas 902: pagaban polas chamadas recibidas

A asociación pediu en 2015 a apertura dunha investigación sobre o uso lucrativo deses teléfonos de atención ao cliente para ingresar unha porcentaxe do importe de cada chamada.
Por o 10/10/2018 | Sección: FACUA,Social
Multan a 4 provedores de liñas 902: pagaban polas chamadas recibidas

Tras as denuncias de FACUA-Consumidores en Acción, a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) multou a catro provedores de servizos de telecomunicacións por proporcionar un beneficio económico ás empresas que contrataban con elas numeracións con prefixo 902, unha infracción tipificada como grave pola Lei Xeral de Telecomunicacións. A asociación considera ridículas as contías das sancións, que non alcanzan a suma de 90.000 euros.

En 2015, FACUA solicitou ás autoridades de consumo e telecomunicacións que abrisen unha investigación para coñecer que empresas se lucraban ilegalmente utilizando teléfonos de atención ao cliente con prefixo 902 para ingresar unha porcentaxe do importe que pagan os usuarios polas chamadas.

As denuncias de FACUA tamén foron dirixidas contra provedores de liñas 902, o que derivou nunha investigación por parte de Competencia, que agora comunicou a imposición de sancións que suman preto de 90.000 euros a cinco empresas: Dixital Virgo España SA, Eagertech 21 SL, Masvoz Telecomunicacións Interactivas SL e Telecoming SA.

O Real Decreto 2296/2004, do 10 de decembro, polo que se aproba o Plan Nacional de Numeración Telefónica da Secretaría de Estado de Telecomunicacións, define os 902 como “números de tarifas especiais sen retribución para o chamado”. “Isto quere dicir que a empresa á que chamas non recibe diñeiro por esa chamada”, aclara a propia CNMC na súa web.

FACUA reclama á CNMC que aclare cales son as empresas que contrataron liñas 902 coas compañías sancionadas e se lucraban coas chamadas que realizaban os usuarios para proceder a denuncialas ante as autoridades de consumo. E é que beneficiarse coas chamadas aos teléfonos de atención ao cliente tamén é unha práctica prohibida expresamente no texto refundido da Lei Xeral para a Defensa dos Consumidores e Usuarios e outras leis complementarias desde a modificación introducida por Lei 3/2014, do 27 de marzo.

Denuncias ante as autoridades de consumo

FACUA tamén vén reclamando ás autoridades de consumo autonómicas que sancionen ás empresas que xestionan a súa atención ao cliente a través de numeracións con prefixo 902 e apliquen a xurisprudencia europea, despois de que o 3 de marzo de 2017 o Tribunal de Xustiza da Unión Europea ( TJUE) ditase una unha sentenza na que establecía que o número telefónico dos servizos postventa das empresas non deben exceder o prezo dunha chamada telefónica estándar.

A asociación presentou ao redor dun centenar de denuncias contra empresas que utilizan liñas 902 e ten en marcha a campaña #Stop902 para mobilizar aos usuarios contra este tipo de abusos nos teléfonos de atención ao consumidor. Os usuarios poden sumarse a ela na web FACUA. org/Stop902.

Noticias de última hora en Vigo

Comentar noticia

Your email address will not be published.