V√≠a √Ārtabra en Cambre: cartos p√ļblicos para o negocio de concesionarias e construtoras a costa do medio

Publicado por o d√≠a 23/07/2019 na sección de ADEGA,Medio Ambiente,Social

V√≠a √Ārtabra en Cambre: cartos p√ļblicos para o negocio de concesionarias e construtoras a costa do medio

O trazado da V√≠a √Ārtabra en Cambre √© exemplo dun modelo de infraestruturas dese√Īado para maximizar o gasto p√ļblico e engordar o negocio das construtoras e concesionarias, a costa de graves impactos sobre o territorio.

ADEGA apoia as reivindicaci√≥ns conxuntas da veci√Īanza e do concello de Cambre que reclaman que o treito da V√≠a √Ārtabra ao seu paso por este concello non afecte ao humidal e ao corredor ecol√≥xico da G√°ndara, al√©n de estar libre de peaxe.

O trazado desta infraestrutura atrav√©s do concello de Cambre para o enlace da V√≠a √Ārtabra coa A-6 aprobouse pola Xunta en 2008 sen atender √°s reclamaci√≥ns de veci√Īanza e concello para escoller o trazado m√°is curto e de menor impacto ambiental e territorial. O treito aprobado resultou un 22% m√°is longo e afecta a unha √°rea h√ļmida protexida: o humidal da G√°ndara. En contra do establecido no proxecto sectorial, a obra en troques de estruturar o territorio, compartim√©ntao, deixando sen solucionar o problema da mobilidade na comarca.
A maiores, no proxecto construtivo presentado en 2016 para este treito, modifica a traza aprobada en 2009, e en lugar dunha v√≠a de alta capacidade para enlazar coa AP-9 proponse unha autov√≠a, furtando o obrigatorio tr√°mite de Avaliaci√≥n de Impacto Ambiental. A obra asfalta unha importante zona h√ļmida, A G√°ndara, inventariada no Sistema de Infraestruturas Verdes de Galiza, √°rea da Coru√Īa, un proxecto financiado ao 80% con fondos europeos. √Č un espazo h√ļmido con h√°bitats de interese europeo e prioritarios que funciona como corredor ecol√≥xico e que foi inclu√≠do na “zona tamp√≥n” da Reserva da Biosfera Mari√Īas Coru√Īesas-Terras do Mandeo.
Ao modificar o trazado, fica clara a vontade da Xunta de priorizar a conexión coa AP-9 sobre a A-6, aparecendo ademais unha peaxe que habería que negociar con AUDASA.

Para ADEGA estas manobras, contrarias a unha planificaci√≥n sustent√°bel das infraestruturas e a un uso racional dos recursos p√ļblicos, s√≥ benefician ao negocio de concesionarias e construtoras.
Tras esta obra, subxace tam√©n o interese por dar sa√≠da aos novos complexos urban√≠sticos de luxo situados ao N preto da costa, que necesitan unha conexi√≥n r√°pida coa cidade da Coru√Īa sen pasar polo funil da Ponte da Pasaxe (A-6). Para os propietarios destas luxosas urbanizaci√≥ns, pagar a AP-9 non supor√≠a problema alg√ļn…

Semella pois que, como nos mellores tempos da burbulla inmobiliaria, atop√°monos diante dourtro exemplo de planificaci√≥n territorial ao servizo dos intereses privados. A racionalidade no dese√Īo, a minimizaci√≥n dos impactos e o aforro de custos non son as motivaci√≥ns da Xunta: darlle sa√≠da ao novo “Oleiros D’Or” ser√≠a a prioridade.

Comentar noticia

Your email address will not be published.