NoticiasVigo avanza que tan só hai un 10% da da fachada da antiga e orixinal estación de ferrocarril de Vigo-Urzaiz

Publicado por o día 04/02/2019 na sección de Galicia,Vigo

NoticiasVigo avanza que tan só hai un 10% da da fachada da antiga e orixinal estación de ferrocarril de Vigo-Urzaiz

A antiga estación de tren de Vigo-Urzaiz, a orixinal, a primeira, o pasado ano cumpría desde que se fixo 140 anos de idade. A fachada da estación foi numerada,  foi desmontada pedra a pedra no 1999 pero nunca chegou a rehabilitarse. Onde están as pedras da estación? Foron levadas a un patio de Renfe en Redondela. A maioría foron roubadas do lugar no que de maneira moi neglixente foron almacenadas pola entón responsable da súa conservación e custodia.

Desde hai anos as pedras seguen deteriorándose no patio da estación de Redondela, rodeadas de lixo e restos de todo tipo, mentres ao seu ao redor crecen matogueiras. O máis grave é que ninguén as vixía e ao estar nun patio aberto (a porta hai anos que rompeu, sen que fose reparada). Apiñadas esas pedras foron desaparecendo, denunciaron en reiteradas ocasions veciños e veciñas. Chegou Adif cos seus plans de converter as estacións en multinegocios e seguiu facendo a vista gorda mentres as pedras da estación de Vigo van desaparecendo e as súas cheas apilados en Redondela van minguando de maneira considerable.

A antiga estación de tren de Redondela perdeu gran parte do tráfico coa entrada en servizo do eixo atlántico que discorre por outro trazado, e o escaso persoal que ten durante o día, nunca de noite, limítase a controlar o paso dos trens.

Declarada monumento a conservar, foi desmantelada e enviada a Redondela onde as súas pedras xacen sen protección algunha

O primeiro pirata, o que teño máis preto de casa chámase Administrador de Infraestruturas Ferroviarias, máis coñecido polo seu acrónimo Adif, herdeiro doutro pirata e outro acrónimo que se chamaba Renfe. Entre eses dous piratas, cuxa obrigación social é administrar e conservar o patrimonio ferroviario, o segundo ademais ten por obrigación transportar viaxeiros e mercadorías por ferrocarril, usurparon ao pobo de Vigo uno dos seus máis prezados bens de interese cultural: a antiga estación, inaugurada en 1881 e declarada Ben de Interese Cultural en 1990, mes arriba, mes abaixo. Recordo que por aqueles anos había un grupo de vigueses de prol entre os que se atopaban o arquitecto Jaime Garrido, o escultor Eiravella e Xosé Luís Méndez Ferrín, defendendo a integridade ameazada de dúas iconas da cidade: o Palacio de Xustiza, que querían demoler para instalar alí unha praza deseñada e xa paga a un arquitecto entón de fama chamado Bofill, e a estación do ferrocarril, substituída desde 1987 por unha bastante anodina que non chegou nin a cumprir as súas vodas de prata posto que foi demolida en 2011.

Na parte que me foi posible, tentei recoller todos os argumentos en defensa daqueles dous inmobles que, por fin, foron declarados bens de interese cultural e por tanto, supostamente, indestructibles. O palacio de xustiza e antigo cárcere foi desmontado e volto restaurar convertido en Museo de Arte Contemporánea.

Hemeroteca

No 2015 Elena Muñoz, portavoz do PP, consideraba «urxente» que se recuperase a vella estación e consideraba que «sería un bo uso trasladala á área de Vigo que se decida para convertela nun centro social». A modo de suxestión, planteba que o tema se debatese na xunta de portavoces do Concello para buscar unha solución de consenso.

Desde a Marea de Vigo, Rubén Pérez cara a unha suxestión moi similar. «Se se consegue que Adif cédalla ao Concello barallamos a súa conversión nun centro cívico de barrio. Decian que o goberno local non tería problemas económicos para culminar o proceso á vista dos fondos que destina a novas humanizacións». Pérez non quixo por aquel entón propoñer unha localización concreta. Limitar a dicir que habería que estudar aqueles barrios nos que non exista un centro deste tipo e por tanto maior necesidade.

Miñas preguntas que aínda esperan resposta desde hai 6 anos

Quen vai devolvernos a estación? Quen vai esixir as responsabilidades penais e civís por esa dolosa neglixencia na custodia dun patrimonio que era de todos nós? E o que é máis importante: ante a dubidosa e difícil posibilidade de que alguén esixa esas responsabilidades? quen as vai a pagar?

Eu quero a miña estación. A miña estación centenaria, a estación onde crecín e aprendín, austera, modesta, como correspondía a unha cidade que non malgastaba en fastos nin en faraonismos, ata que os piratas comezaron a roubarlle o seu patrimonio mentres os megalómanos entretíñanse encargando proxectos que non temos diñeiro para pagar xa que o AVE tan só é para petos xenerosos.

Hoxe 4 de xaneiro

No día de hoxe o alcalde de Vigo ven a anunciar que quere integrar a fachada da antiga e vella estación de ferrocarril de Vigo-Urzaiz no proxecto de Thom Mayne, Abel Caballero considera que é o “momento da recuperación dunha parte da historia da cidade” e proporá a Thom Mayne -que este luns visita o desenvolvemento da estación do AVE de Vigo- que a fachada de pedra da antiga terminal se reproduza xunto ao muro da Praza da Estación, ao lado da que será a nova entrada ao inmoble ferroviario deseñado polo premiado arquitecto.

“Queremos recuperar unha parte da nosa memoria”, explicou o alcalde, quen manifestou ter unha “gran expectativa” na visita á cidade de Thom Mayne, unha década despois da última. Caballero asegura que a futura estación do AVE de Vigo, pola “categoría e calidade” do arquitecto e por ser lugar de “encontro cidadá”, se converterá nunha “peza mestra da historia da arquitectura de Vigo” que estará “á altura dos mellores edificios desta cidade”.

Fotos de arquvio

Así lucia nos seus inicios.
A última foto antes de ser numerada e ser levada a Redondela.

 

Fotos na actualidade da fachada despezada e almacenada en Redondela