NoticiasVigo avanza que tan s贸 hai un 10% da da fachada da antiga e orixinal estaci贸n de ferrocarril de Vigo-Urzaiz

Publicado por o d铆a 04/02/2019 na sección de Galicia,Vigo

NoticiasVigo avanza que tan s贸 hai un 10% da da fachada da antiga e orixinal estaci贸n de ferrocarril de Vigo-Urzaiz

A antiga estaci贸n de tren de Vigo-Urzaiz, a orixinal, a primeira, o pasado ano cumpr铆a desde que se fixo 140 anos de idade. A fachada da estaci贸n foi numerada,聽 foi desmontada pedra a pedra no 1999 pero nunca chegou a rehabilitarse. Onde est谩n as pedras da estaci贸n? Foron levadas a un patio de Renfe en Redondela. A maior铆a foron roubadas do lugar no que de maneira moi neglixente foron almacenadas pola ent贸n responsable da s煤a conservaci贸n e custodia.

Desde hai anos as pedras seguen deterior谩ndose no patio da estaci贸n de Redondela, rodeadas de lixo e restos de todo tipo, mentres ao seu ao redor crecen matogueiras. O m谩is grave 茅 que ningu茅n as vix铆a e ao estar nun patio aberto (a porta hai anos que rompeu, sen que fose reparada). Api帽adas esas pedras foron desaparecendo, denunciaron en reiteradas ocasions veci帽os e veci帽as. Chegou Adif cos seus plans de converter as estaci贸ns en multinegocios e seguiu facendo a vista gorda mentres as pedras da estaci贸n de Vigo van desaparecendo e as s煤as cheas apilados en Redondela van minguando de maneira considerable.

A antiga estaci贸n de tren de Redondela perdeu gran parte do tr谩fico coa entrada en servizo do eixo atl谩ntico que discorre por outro trazado, e o escaso persoal que ten durante o d铆a, nunca de noite, lim铆tase a controlar o paso dos trens.

Declarada monumento a conservar, foi desmantelada e enviada a Redondela onde as s煤as pedras xacen sen protecci贸n algunha

O primeiro pirata, o que te帽o m谩is preto de casa ch谩mase Administrador de Infraestruturas Ferroviarias, m谩is co帽ecido polo seu acr贸nimo Adif, herdeiro doutro pirata e outro acr贸nimo que se chamaba Renfe. Entre eses dous piratas, cuxa obrigaci贸n social 茅 administrar e conservar o patrimonio ferroviario, o segundo ademais ten por obrigaci贸n transportar viaxeiros e mercador铆as por ferrocarril, usurparon ao pobo de Vigo uno dos seus m谩is prezados bens de interese cultural: a antiga estaci贸n, inaugurada en 1881 e declarada Ben de Interese Cultural en 1990, mes arriba, mes abaixo. Recordo que por aqueles anos hab铆a un grupo de vigueses de prol entre os que se atopaban o arquitecto Jaime Garrido, o escultor Eiravella e Xos茅 Lu铆s M茅ndez Ferr铆n, defendendo a integridade ameazada de d煤as iconas da cidade: o Palacio de Xustiza, que quer铆an demoler para instalar al铆 unha praza dese帽ada e xa paga a un arquitecto ent贸n de fama chamado Bofill, e a estaci贸n do ferrocarril, substitu铆da desde 1987 por unha bastante anodina que non chegou nin a cumprir as s煤as vodas de prata posto que foi demolida en 2011.

Na parte que me foi posible, tentei recoller todos os argumentos en defensa daqueles dous inmobles que, por fin, foron declarados bens de interese cultural e por tanto, supostamente, indestructibles. O palacio de xustiza e antigo c谩rcere foi desmontado e volto restaurar convertido en Museo de Arte Contempor谩nea.

Hemeroteca

No 2015 Elena Mu帽oz, portavoz do PP, consideraba 芦urxente禄 que se recuperase a vella estaci贸n e consideraba que 芦ser铆a un bo uso trasladala 谩 谩rea de Vigo que se decida para convertela nun centro social禄. A modo de suxesti贸n, planteba que o tema se debatese na xunta de portavoces do Concello para buscar unha soluci贸n de consenso.

Desde a Marea de Vigo, Rub茅n P茅rez cara a unha suxesti贸n moi similar. 芦Se se consegue que Adif c茅dalla ao Concello barallamos a s煤a conversi贸n nun centro c铆vico de barrio. Decian que o goberno local non ter铆a problemas econ贸micos para culminar o proceso 谩 vista dos fondos que destina a novas humanizaci贸ns禄. P茅rez non quixo por aquel ent贸n propo帽er unha localizaci贸n concreta. Limitar a dicir que haber铆a que estudar aqueles barrios nos que non exista un centro deste tipo e por tanto maior necesidade.

Mi帽as preguntas que a铆nda esperan resposta desde hai 6 anos

Quen vai devolvernos a estaci贸n? Quen vai esixir as responsabilidades penais e civ铆s por esa dolosa neglixencia na custodia dun patrimonio que era de todos n贸s? E o que 茅 m谩is importante: ante a dubidosa e dif铆cil posibilidade de que algu茅n esixa esas responsabilidades? quen as vai a pagar?

Eu quero a mi帽a estaci贸n. A mi帽a estaci贸n centenaria, a estaci贸n onde crec铆n e aprend铆n, austera, modesta, como correspond铆a a unha cidade que non malgastaba en fastos nin en faraonismos, ata que os piratas comezaron a roubarlle o seu patrimonio mentres os megal贸manos entret铆帽anse encargando proxectos que non temos di帽eiro para pagar xa que o AVE tan s贸 茅 para petos xenerosos.

Hoxe 4 de xaneiro

No d铆a de hoxe o alcalde de Vigo ven a anunciar que quere integrar a fachada da antiga e vella estaci贸n de ferrocarril de Vigo-Urzaiz no proxecto de Thom Mayne,聽Abel Caballero considera que 茅 o “momento da recuperaci贸n dunha parte da historia da cidade” e propor谩 a Thom Mayne -que este luns visita o desenvolvemento da estaci贸n do AVE de Vigo- que a fachada de pedra da antiga terminal se reproduza xunto ao muro da Praza da Estaci贸n, ao lado da que ser谩 a nova entrada ao inmoble ferroviario dese帽ado polo premiado arquitecto.

“Queremos recuperar unha parte da nosa memoria”, explicou o alcalde, quen manifestou ter unha “gran expectativa” na visita 谩 cidade de Thom Mayne, unha d茅cada despois da 煤ltima. Caballero asegura que a futura estaci贸n do AVE de Vigo, pola “categor铆a e calidade” do arquitecto e por ser lugar de “encontro cidad谩”, se converter谩 nunha “peza mestra da historia da arquitectura de Vigo” que estar谩 “谩 altura dos mellores edificios desta cidade”.

Fotos de arquvio

As铆 lucia nos seus inicios.
A 煤ltima foto antes de ser numerada e ser levada a Redondela.

 

Fotos na actualidade da fachada despezada e almacenada en Redondela