O BNG pide que a conexi√≥n da v√≠a √Ārtabra coa a AP-9 non siga o trazado pola G√°ndara e sexa libre de peaxes

Xos√© Lu√≠s Rivas pediu paralizar as obras para que o trazado recupere a ‚Äúl√≥xica, e respecte o medio ambiente, non afecte a vivendas nin a actividade econ√≥mica pola imposici√≥n de peaxes‚ÄĚ
Publicado por o d√≠a 13/11/2019 na sección de BNG,Pol√≠tica

O BNG pide que a conexi√≥n da v√≠a √Ārtabra coa a AP-9 non siga o trazado pola G√°ndara e sexa libre de peaxes

O deputado do BNG, Xos√© Lu√≠s Rivas defendeu unha proposici√≥n non de lei para reclamar que a ‚Äúconexi√≥n da v√≠a √Ārtabra coa AP-9 non siga o trazado pola G√°ndara e sexa libre de peaxes‚ÄĚ.

O parlamentario reclamou ‚Äúparalizar as obras‚ÄĚ para que o trazado recupere ‚Äúa l√≥xica, o respecto ao medio ambiente, non afecte √°s vivendas nin a actividade econ√≥mica pola imposici√≥n de peaxes‚ÄĚ.

Na s√ļa intervenci√≥n, lembrou que no ano 2009, a Xunta de Galicia¬† acordou a¬† aprobaci√≥n definitiva do proxecto do trazado, sen atender √°s alegaci√≥ns nin o documento coas determinaci√≥ns descritas¬† no Plan Sectorial Viario. A escusa, naquel momento, explicou Rivas, ¬†foi¬† que ‚ÄúFomento non permite a conexi√≥n libre de peaxe‚ÄĚ. No mes de maio, o concello de Cambre presentou un recurso de reposici√≥n que a d√≠a de hoxe continua sen resposta, ‚Äúdez anos despois‚ÄĚ.

Despois da presentaci√≥n de diversas moci√≥ns, iniciativas parlamentarias e acordos dos alcaldes da √°rea metropolitana, a finais do de mes de febreiro do ano 2019 foron presentadas oficialmente as obras do novo tramo da V√≠a √Ārtabra.

Tras ser licitado  o tramo, entre a Nacional VI e a AP-9 por  40 millóns de euros e cun prazo de execución de 36 meses, a presentación de ofertas finalizou o 1 de abril dando comezo as obras no verán.

O goberno Galego, engadiu o deputado, decidiu realizar o trazado en d√ļas fases: Un tramo entre a N-VI e a AC-221 de 3kms m√°is o enlace co pol√≠gono do Esp√≠rito Santo de 1km e outro modificado entre a ¬†¬†AC-221 e a AP-9, √° espera da autorizaci√≥n do Ministerio de Fomento.

A primeira fase xa licitada e execut√°ndose, a segunda fase, o tramo da G√°ndara, sen licitar pero con m√°quinas traballando, facendo ‚Äútalas, desbroces e traballos m√ļltiples‚ÄĚ a√≠nda sen licitar e sen o debido permiso de Fomento nin acordo preceptivo con AUDASA‚ÄĚ.

Para o nacionalista, o Goberno Galego est√° actuando de ‚Äúmaneira irregular‚ÄĚ e de maneira contraria aos intereses dos cidad√°ns. O trazado proposto polo concello de Cambre e defendido polos veci√Īos, afirmou, ¬†√© ‚Äúm√°is curto, s√≥ afecta a tres vivendas e non destr√ļe espazos naturais‚ÄĚ. O que prop√≥n o goberno Galego implica o derrube de 44 casas , √© mais longo e dana gravemente as g√°ndaras da G√°ndara.

O parlamentario preguntou porqu√© o Goberno Galego aposta por un trazado amplamente rexeitado pola veci√Īanza e cunha segunda fase que non conta co permiso de Fomento nin acordo con AUDASA, polo menos de maneira visible a√≠nda que moito nos tememos, dixo, que o ‚Äútal acordo xa existe coa concesionaria da AP-9‚ÄĚ.

Xos√© Lu√≠s Rivas acusou √° Xunta de non articular a mobilidade da √Ārea Metropolitana da Coru√Īa e de ‚Äú amasada e estra√Īa¬† confraternidade con AUDASA‚ÄĚ. Sen permiso de Fomento, sen acordo p√ļblico con AUDASA, ‚Äúde xeito indecente‚ÄĚ, vostedes¬† van levar adiante unha modificaci√≥n ‚Äúil√≥xica e lesiva do proxecto‚ÄĚ.

√Č se Fomento no d√° permiso? √Č se Audasa non acorda? Os di√Īeiros investidos nun tramo morto que os vai repo√Īer?, conclu√≠u.

 

Comentar noticia

Your email address will not be published.