O BNG prop贸n cambios no gasto dos orzamentos de 1.200 mill贸ns de euros e medidas fiscais que suman 225 mill贸ns

Publicado por o d铆a 18/11/2019 na sección de BNG,Pol铆tica

O BNG prop贸n cambios no gasto dos orzamentos de 1.200 mill贸ns de euros e medidas fiscais que suman 225 mill贸ns

O BNG presentou unha bater铆a de emendas de transferencia entre conseller铆as que implican modificaci贸ns nas partidas de gasto por valor de 1.200 mill贸ns de euros e modificaci贸ns fiscais que supor铆an uns ingresos adicionais de 225 mill贸ns de euros.

En relaci贸n as propostas fiscais, a portavoz de Econom铆a, Noa Presas, explicou que os cambios 鈥渘on afectan ao aforro das maior铆as sociais sen贸n que implican apostar por un novo modelo econ贸mico, fiscal, ambiental e social e corrixe o modelo tributario regresivo do PP鈥. A cifra adicional vir铆a de darlle maior progresividade ao IRPF e ao IS reducindo o m铆nimo exento e modificando a tarifa daqueles que superen os 60 mill贸ns de euros. Tam茅n con novos impostos.

Entre eles a taxa a bebidas con exceso de azucre, gravar as vivendas baleiras por m谩is de dous anos sen causa xustificada, -hoxe a principal inmobiliaria 茅 a SAREB e fondos voitre-, imposto 谩s comunicaci贸ns electr贸nicas, 谩s grandes superficies ou unha taxa 谩s redes de alta tensi贸n.

Nas partidas de gasto, os cambios introducidos polo BNG establecen as s煤as prioridades: dar resposta 谩s necesidades da sociedade, afrontar a crise industrial e recuperar os servizos p煤blicos danados tras unha d茅cada de recortes, sintetizou Presas.

A destacar: destinar o 1% do orzamento (126mill贸ns de euros) 谩 loita contra a violencia machista, -鈥渕enos lamentos e m谩is orzamentos鈥-, sintetizou a deputada, o que permitir铆a financiar un Plan contra a violencia machista; destinar 4mill贸ns de euros a financiar unha estratexia contra a fenda salarial, 12 mill贸ns de euros para sufragar un programa de desenvolvemento e cooperaci贸n para as comarcas afectadas pola transici贸n enerx茅tica ao que se engade 22 mill贸ns de euros para un plan de reactivaci贸n econ贸mica urxente contra a deslocalizaci贸n de empresas.

En relaci贸n a outros sectores econ贸micos, Presas propuxo un plan estrat茅xico para a pesca de baixura e de recuperaci贸n do marisqueo, un grupo l谩cteo galego e un banco de terras agrarias.

Dentro do apoio ao sector industrial, o Bloque incl煤e cambio no gasto inicial para destinar 6 mill贸ns de euros a po帽er en macha unha estratexia para o sector naval, 35 mill贸ns de euros para un plan pola ciencia e a innovaci贸n e 5 mill贸ns de euros para un programa de consolidaci贸n da carreira investigadora.

Benestar social e servizos p煤blicos absorben parte das prioridades de gasto do Bloque, con 200 mill贸ns de euros para atenci贸n primaria e propostas como un plan de emprego na sanidade p煤blica e recuperaci贸n dos acordos de 2010, plan de sa煤de mental, ampliaci贸n da cobertura bucodental ou un plan de choque contra as listas de espera. En dependencia, a proposta pasa por po帽er en marcha a planificaci贸n dun sistema p煤blico de servizos sociais e eliminaci贸n das listas de espera.

En materia de integraci贸n social, o BNG destina 90 mill贸ns de euros para financiar unha renda de garant铆a social e laboral para aquelas persoas que non te帽an ning煤n ingreso, e 40 mill贸ns de euros para incrementar as pensi贸ns non contributivas e os subsidios. E no eido educativo, a formaci贸n nacionalista coloca entre as prioridades de gasto a posta en marcha dun plan de recuperaci贸n dos servizos p煤blicos educativos, aumentar os fondos do SUG, luz programa de gratuidade dos libros de texto e un plan de recuperaci贸n da xesti贸n directa dos comedores escolares e incrementar as bolsas ao alumnado universitario.

En definitiva, conclu铆u Presas, 鈥減recisamos uns orzamentos que se adapten 谩 realidade e 谩s necesidades do presente, ou corremos o risco de que cando se vexan as cousas m谩is claras sexa demasiado tarde鈥.

O BNG rexeita a Lei de acompa帽amento do PP porque modifica leis pola porta de atr谩s sen debate social

Rodil acusou ao PP de instrumentalizar o procedemento para introducir reformas alleas aos orzamentos

A deputada do BNG, Olalla Rodil rexeitou a lei de acompa帽amento polo 鈥渦so e abuso鈥 do PP para modificar leis 鈥減ola porta de atr谩s鈥 e furtando o debate social e parlamentario. Na s煤a opini贸n, o PP utiliza este instrumento que 鈥渘ada ten que ver cos Orzamentos鈥.

Este ano, explicou Rodil, o PP modificou tres das cinco leis aprobadas no ano 2019, a Lei de rehabilitaci贸n, rexeneraci贸n e renovaci贸n urbanas, sete meses en vigor, a聽 Lei de administraci贸n dixital, tres meses e a lei de Patrimonio, tres meses, e聽 Lei de patrimonio natural natural e da biodiversidade con dous meses en vigor. Mudanzas, dixo聽 que son聽 聽xustificadas como 鈥減untuais鈥 para 鈥渃orrixir erros鈥 pero en realidade, representan un claro 鈥渆xemplo de improvisaci贸n鈥.

A deputada lembrou que foron modificadas 30 leis 鈥渄un plumazo鈥 谩s que聽 sumou 46 reformas聽 a trav茅s deste sistema desde 2017, 茅 dicir,聽 鈥76 leis reformadas por esta v铆a no que vai de lexislatura鈥.

A deputada fixo fincap茅 na nula relaci贸n das modificaci贸ns das leis cos orzamentos entre as que nomenou: A Lei聽 de caza para autorizar a caza a man e ao salto no caso do xabaril聽 ou a聽 Lei de Protecci贸n da paisaxe para modificar聽 os plans de acci贸n que o 鈥淧P leva unha d茅cada sen executar鈥.

Sobre a聽 Lei de Fomento da Investigaci贸n e聽 Innovaci贸n de Galiza do ano 2013,聽 茅 a terceira vez, recalcou a deputada que a reforman a trav茅s da Lei de acompa帽amento aos Orzamentos. Fix茅rono en 2015 e 2017 e agora volven outra vez a modificar os contidos m铆nimos que debe incluir o plan galego de investigaci贸n. Para que a聽 reforman? preguntou. A finalidade non 茅 outra m谩is que聽 suprimir o per铆odo temporal de vixencia que fixaba en 5 anos, suprimir parte dos contidos m铆nimos que debe inclu铆r o plan, entre eles a relaci贸n de programas que o compo帽en, os medios que son necesarios para desenvolvelo e a informaci贸n precisa para a elaboraci贸n destes programas. Para o BNG, a investigaci贸n e a innovaci贸n resulta un eixo estrat茅xico para o desenvolvemento econ贸mico, social e cultural de Galiza que non debe regularse 鈥渁 impulsos, sen di谩logo, sen participaci贸n e a trav茅s da lei de acompa帽amento鈥.

Pero聽 despois, ironizou,聽 est谩n os cl谩sicos. Leis reformadas pola porta de atr谩s como a Lei do solo para permitir que os promotores de solo urbano non consolidado poidan entregar aos concellos en met谩lico o 10% do seu valor en lugar de solo, permitir os cambios de uso en construci贸ns que est谩n f贸ra de ordenaci贸n adem谩is de manter o solo r煤stico para聽 usos prohibidos. 脡 dicir, 鈥渘o canto de someter a un r茅xime servero de limitaci贸ns os edificios contrarios 谩聽 normativa urban铆stica, facil铆tanlle unha segunda vida favorecendo usos diferentes.鈥

A Lei de mobilidade de terras, engadiu a ancionalista, tam茅n foi聽 reformada en catro ocasi贸ns as铆聽 como a lei de prevenci贸n e defensa contra os incendios forestais do ano 2007. A esta lei, o 煤nico que lle queda da versi贸n orixinal 茅 o nome. E o que sabemos 茅 que Medio Rural quere agora impulsar unha nova鈥.E para que? Volveu a preguntar a deputada ao que ela mesma respondeu, para 鈥渓egalizar o convenio asinado pola Xunta e a FEGAMP no mes de abril, relativo ao sistema p煤blico de xesti贸n de biomasa e para que os traballos de limpeza das franxas de protecci贸n poidan facerse a trav茅s de obradoiros de emprego鈥.

Reforman tam茅n a Lei de servizos sociais, deporte, turismo,聽 patrimonio cultural,聽 portos,聽 augas, cooperativas, sa煤de, comercio interior,聽 transporte,聽 聽estradas e聽 inclusi贸n social.

Desde o BNG, reiterou a deputada, 鈥渘in concordamos, nin apoiamos esta forma de lexislar, especialmente en reformas de calado鈥 e insistiu en que este instrumento do que 鈥渁busa鈥 o Partido popular, 鈥渇urta o debate social e聽 聽parlamentario e sup贸n un mecanismo excepcional que o Partido Popular converteu en norma鈥.

Comentar noticia

Your email address will not be published.