O Concello pide que se devolva 谩 Xunta o Anteproxecto de Lei da sociedade de xesti贸n para o ciclo da auga

Carme da Silva asegura que, ademais de ser 鈥渦nha chapuza xur铆dica鈥, obrigar铆a aos concellos a asumir o financiamento de competencias auton贸micas
Publicado por o d铆a 06/11/2019 na sección de Galicia,Pontevedra

O Concello pide que se devolva 谩 Xunta o Anteproxecto de Lei da sociedade de xesti贸n para o ciclo da auga

A concelleira responsable do Ciclo da Auga, Carme da Silva, anunciou esta ma帽谩 que desde o Concello de Pontevedra se solicitou a devoluci贸n do 鈥楢nteproxecto de Lei de creaci贸n da Sociedade para a Xesti贸n do Ciclo Integral da Auga鈥 elaborado pola Xunta de Galicia. A concelleira informou que, no per铆odo de env铆o de suxesti贸ns a este texto establecido a trav茅s da Fegamp e que rematou o 30 de outubro, se enviou esta recomendaci贸n 鈥減orque despois de ser analizado polo xuristas do Concello a conclusi贸n 茅 que este anteproxecto de lei 茅 unha chapuza e hai que devolvelo鈥 asegurou.

Da Silva resumiu o sentido do anteproxecto de lei como 鈥渁 evidencia de que a Xunta non 茅 capaz de cumprir coas s煤as obrigas en materia de depuraci贸n e saneamento e o que pretende con esta lei 茅 obrigar aos Concellos a financiar investimentos e competencias que non son municipais鈥. Afondou nesta cuesti贸n explicando que o Goberno galego 鈥渢en unha ameaza moi seria da Uni贸n Europea de sanci贸ns por non ter as r铆as saneadas e depuradas e agora ante esa situaci贸n pretende que sexan os concellos os que financien unha parte importante desa falta de cumprimento das s煤as obrigas鈥.

No caso concreto de Pontevedra, asegurou que o Concello exerce en materia de ciclo da auga todas as competencias que ten e que 鈥渙 que non imos aceptar 茅 exercer as competencias que non nos corresponden e ademais sen ning煤n tipo de financiamento para exercelas鈥. Lembrou, ademais, que o Concello de Pontevedra 鈥渢en investido mill贸ns e mill贸ns de euros en materia do ciclo da auga, tanto en abastecemento como en saneamento, que ten os seus deberes feitos en separaci贸n de pluviais e fecais e agora a Xunta, que 茅 a que non ten o traballo feito en materia de saneamento da r铆a, di que temos que pasar a financiar un tercio dos investimentos necesarios鈥. Unha situaci贸n que Carme da Silva asegurou que 鈥渘on 茅 admisible baixo ning煤n concepto e m谩is vindo dunha Xunta que ti帽a convenios asinados co Concello de Pontevedra en materia de saneamento que de forma unilateral rompeu鈥 (en relaci贸n ao saneamento do r铆o Gafos)

Contradici贸ns e incongruencias

O escrito remitido polo Concello nomea 鈥渕煤ltiples contradici贸ns, incongruencias, lagoas e inseguridade xur铆dica鈥, que a concelleira situou nos seguintes puntos:

鈥 Contradici贸n na obriga de formar parte da sociedade mercantil: reg煤lase tanto o capital da empresa como os servizos vinculados nos artigos 2 e 5 que, dunha banda, establece que a adhesi贸n a esta sociedade mercantil por parte das entidades locais 茅 voluntaria, pero por outro lado establece que as Deputaci贸ns te帽en a obriga de adherirse.

鈥 Incongruencias na f贸rmula de adhesi贸n para os Concellos: para adherirse os concellos establece que deben comprar acci贸ns pero que s贸 poden facelo addeando acci贸ns das Deputaci贸ns. A Xunta de Galiza reservar铆ase o control do 51% do accionariado da sociedade mercantil e o resto adquirir铆ano as Deputaci贸ns, polo que os concellos para adherirse ter铆an que addear acci贸ns da Deputaci贸n correspondente. O problema estriba,聽 por exemplo, en que se unha Deputaci贸n non se adherise e recorrese xudicialmente esa obriga, os concellos desa provincia non se poder铆an adherir.

鈥 Tarifas unilaterais: a tarifa da prestaci贸n de servizos por parte desa sociedade mercantil ser铆a decidida unilateralmente a Xunta, como no caso de Sogama. O artigo 9 establece que o importe das tarifas as铆 como da s煤a revisi贸n ser谩 fixado na Lei de Orzamento Xeral da Comunidade Aut贸noma, polo que os concellos estar铆an obrigados a formar parte da sociedade mercantil pero non poder铆an participar no establecemento das tarifas dos servizoos que lles presta a sociedade mercantil da que forman parte.

鈥 Arbitrariedade no financiamento dos investimentos: o artigo 10 establece os mecanismos para financiar as obras necesarias no caso de que unha explotaci贸n necesite investimentos, fixando un tercio dese investimento para Augas de Galicia, un tercio para a entidade local e un tercio a Deputaci贸n. Mais, no apartado 3 abre a posibilidade de cambiar esa repartici贸n se hai acordo entre Administraci贸ns, abrindo a porta a que Augas de Galicia obrigue a pagar o tercio do investimento a uns concellos e a outros non.

鈥 Contradici贸ns no marco competencial: a suposta adhesi贸n voluntaria dos Concellos 谩 sociedade mercantil transf贸rmase na disposici贸n adicional: 鈥渁 sociedade xestionar谩 o servizo relacionado no anexo 1 previa suscrici贸n polos Concellos de acci贸ns desa sociedade鈥, e ademais indica que no caso de que os concellos non seguisen o procedemento previsto para a adhesi贸n poder谩 procederse 谩 reversi贸n da explotaci贸n 谩 entidade local correspondente. Isto implicar铆a a entrada obrigatoria do Concello na sociedade e o compromiso de asumir un tercio dos investimentos, as铆 como as tarifas das EDAR que son competencia da Xunta, e que de non facelo a Xunta revertir铆a esa instalaci贸n ao Concello.

Competencias auton贸micas聽

Carme da Silva lembrou que a actual Lei de Augas de Galiza de 2010 establece que a depuraci贸n das augas residuais son competencia auton贸mica, tanto no pre谩mbulo como no artigo 32. Ademais e en virtude desa competencia, a Xunta establece na propia Lei de Augas un canon para todas as obras relacionadas co ciclo da auga e a creaci贸n duna taxa, isto 茅, o coeficiente de vertedura, que funciona como mecanismo para a financiaci贸n dos gastos de explotaci贸n e investimento nas infraestruturas.

A concelleira tam茅n indicou que xa na Lei do 2001 se establec铆a no artigo 7 que a competencia en depuraci贸n de augas residuais era auton贸mica e que fora daquelas e en virtude desa competencia cando a Xunta comezara a reclamarlle aos concellos as EDAR. Un dos exemplos fora a EDAR de Praceres, que era de xesti贸n municipal e en xullo de 2007 pasou a ser de xesti贸n auton贸mica. Citou tam茅n o exemplo da EDAR de Arcade que, ao rematar as obras, pasara a ser xestionada directamente pola Xunta de Galicia.

Comentar noticia

Your email address will not be published.