‚ÄúO futuro da automoci√≥n galega pasa por fabricar veh√≠culos con valor engadido e non de baixo custe‚ÄĚ

A CIG presentou un documento con propostas para afrontar os retos dun sector cada vez m√°is precarizado
Publicado por o d√≠a 31/01/2019 na sección de CIG,Galicia,Motor,Sindicatos,Vigo

‚ÄúO futuro da automoci√≥n galega pasa por fabricar veh√≠culos con valor engadido e non de baixo custe‚ÄĚ

A federaci√≥n de Industria da CIG v√©n de facer p√ļblico un documento no que recolle as s√ļas propostas para afrontar o futuro do sector galego do autom√≥bil ante a transformaci√≥n que est√° a experimentar un industria cada vez m√°is precarizada. Dende a central apostan pola fabricaci√≥n de veh√≠culos de alto valor engadido e non de produtos de baixo custe, ‚Äúxa que isto obriga as empresas a competir entre elas para ver quen fabrica m√°is barato, precarizando as condici√≥ns laborais,¬†para poder as√≠ posicionarse no mercado‚ÄĚ.

Para a CIG, as medidas que permitir√≠an cami√Īar cara a unha industria da automoci√≥n ‚Äúforte e consolidada‚ÄĚ pasan por elaborar unha estratexia galega de sector que permita afrontar os retos derivados da aprobaci√≥n da lei de cambio clim√°tico e transici√≥n enerx√©tica, que supor√° a desaparici√≥n dos motores di√©sel; por contar cunha pol√≠tica enerx√©tica de pa√≠s que reduza os custes e permita maior competitividade mediante unha tarifa el√©ctrica propia; por implementar un plan de rexuvenecemento dos cadros de persoal para garantir o relevo no sector; e por que a formaci√≥n profesional p√ļblica se adapte √° nova realidade tecnol√≥xica derivada da co√Īecida como¬†industria 4.0¬†ou¬†cuarta revoluci√≥n industrial.

Estas e outras cuesti√≥ns foron debulladas hoxe en rolda de prensa en Vigo polos secretarios nacional e comarcal da federaci√≥n de Industria, Xo√°n Xos√© Bouzas, e Xulio Fern√°ndez, que estiveron acompa√Īados polo secretario comarcal da CIG, Alberto Gon√ßalves. Os representantes sindicais incidiron en que o documento que recolle as alternativas da central para a automoci√≥n foi elaborado a ra√≠s do debate aberto cos delegados/as e traballadores/as do sector para analizar os retos que ameazan o futuro dunha industria estrat√©xica para Galiza, en especial para as comarcas de Vigo e Ourense.

Propostas sectoriais

Entre estes retos at√≥pase a desaparici√≥n dos motores di√©sel, ‚Äúalgo terribelmente negativo para o noso pa√≠s, xa que a principal factor√≠a asentada no noso territorio produce veh√≠culos para profesionais e de baixo custe, sectores que mercan fundamentalmente autom√≥biles di√©sel‚ÄĚ. Polo tanto, consideran fundamental apostar por veh√≠culos menos contaminantes (h√≠bridos, el√©ctricos e h√≠bridos a gas); as√≠ como polo coche aut√≥nomo, de alto valor engadido, e no que a industria galega est√° a quedar nunha posici√≥n moi feble a respecto doutros pa√≠ses. ‚Äú√Č necesario que a Xunta faga p√ļblica as axudas p√ļblicas a este proxecto, e que cantidade delas quedan aqu√≠ ou se invisten en Portugal, pa√≠s que si est√° a apostar estratexicamente polo coche aut√≥nomo‚ÄĚ.

O documento tam√©n recolle unha serie de propostas sectoriais, como a creaci√≥n dunha mesa galega do autom√≥bil integrada polo Cl√ļster de Empresas de Automoci√≥n de Galicia (CEAGA), as centrais sindicais e as tres universidades; o compromiso de todo o sector de non afondar na precariedade laboral, non abusando da contrataci√≥n por ETT, multiservizos ou centros especiais de emprego; a aplicaci√≥n do convenio sectorial ou da empresa principal a todos os traballadores/as do sector; e impulsar un plan galego para a automoci√≥n no que se recollan medidas de apoio a I+D+i, especializaci√≥n para a produci√≥n de veh√≠culos de alto valor engadido e optimizaci√≥n de procesos produtivos, ‚Äúpulando polo aproveitamento das sinerx√≠as entre as factor√≠as principais e a industria secundaria‚ÄĚ.

Finalmente, adiantaron que nos vindeiros d√≠as trasladaranlle o documento ao conxunto do sector (CEAGA, empresas e traballadores/as), √° Administraci√≥n p√ļblica e aos distintos grupos pol√≠ticos con representaci√≥n no Parlamento galego.