O Santander devolve 516 euros a un socio de FACUA tras cobros indebidos de comisións durante seis anos

A entidade financeira había cargado ao usuario en 21 ocasións unha misteriosa comisión en concepto de “liquidación de contrato”. Tamén lle cobrou tres veces por notificarlle que tiña a conta en negativo.
Publicado por o día 18/01/2019 na sección de FACUA,Social

O Santander devolve 516 euros a un socio de FACUA tras cobros indebidos de comisións durante seis anos

Banco Santander devolveu 516 euros a un socio de FACUA tras cobros indebidos por comisións que lle estaba cargando durante seis anos. Os cargos eran en concepto de “liquidación de contrato” e “reclamación de saldo debedor” e as cantidades oscilaban entre os 11 e os 50 euros.
 
Santiago R.M., residente en Santa Cruz de Tenerife, decidiu poñerse en contacto con FACUA tras comprobar que o Santander, en xullo de 2018, cobráralle 39 euros por “gastos de reclamación de saldo debedor” despois de que o saldo da súa conta queda en -32,10 euros tras realizar unha compra.
 
A entidade comunicoulle ao usuario que dispoñía de tres días para regularizar o saldo negativo e que, de todos os xeitos, debía facer fronte a eses 39 euros. Santiago tamén puxo en coñecemento de FACUA que non era a primeira vez que lle sucedía algo parecido. En xaneiro de 2018, cobráronlle a mesma cantidade por un saldo negativo de 11,43 euros, e en febreiro unha vez máis por un descuberto de 6,57 euros.
 
Ademais, o Santander habíalle ido realizando ata 21 cargos, por un total de 399,54 euros, en concepto de “liquidación do contrato”, sen ningunha aclaración adicional. Os importes, entre os 11 e os 50 euros, e a frecuencia dos cobros eran dispares. Entre algúns pasaban tres meses, mentres que outros se cargaban na conta de Santiago con apenas trinta días de diferenza.
 
O equipo xurídico de FACUA reclamou á entidade que devolvese as cantidades cobradas ao usuario ao entender que existiran irregularidades. En primeiro lugar, consideraba que non había motivación para o cobro automático das comisións por reclamación de saldo debedor, xa que o Santander non reclamara anteriormente a falta de pagamento das obrigacións de Santiago.
 
Neste sentido, a asociación remitíase á memoria do Servizo de Reclamacións de 2009 do Banco de España que establecía que o cobro de gastos por comisións de saldo debedor debía estar “vinculado á existencia efectiva de xestións de reclamación realizadas ante o cliente debedor (algo que, a xuízo deste Servizo, non está xustificado coa simple remisión dunha carta periodicamente xerada por computador)”.
 
De igual forma, o Banco de España considera que a aplicación automática das devanditas comisións “non constitúe unha boa práctica bancaria”, xa que a reclamación debe realizarse tenendo en conta “as circunstancias particulares de cada impagado e cada cliente”.
 
En relación ás cantidades cobradas en concepto de “liquidación de contrato”, FACUA tamén solicitaba a súa devolución “ao non existir base contractual para iso”, ademais de pedir á entidade que informase da procedencia e exigibilidad de devanditos cobros. O banco, con todo, nunca chegou a informar da orixe dos mesmos.
 
Finalmente, tras a reclamación da asociación, o Santander procedeu a devolver a Santiago tanto as comisións por descuberto como os importes por “liquidación de contrato” do últimos seis anos. En total, as cantidades devoltas ascenderon a 516,24 euros.