O tráfico total do Porto de Vigo creceu un +4,69% no mes de Xaneiro

As mercadorías máis destacables que pecharon o mes en positivo son (por diferenza en toneladas), os automóbiles (+24,92%); os metais (+33,82%), o cemento (+31,36%) e a froita (+148,28%).
Publicado por o día 28/02/2020 na sección de Galicia,Vigo

O tráfico total do Porto de Vigo creceu un +4,69% no mes de Xaneiro

O tráfico xeral do mes de xaneiro no Porto de Vigo ascendeu a 314.681 toneladas, o que representa un incremento do +4,69% sobre o mesmo mes do ano anterior, cun aumento do tráfico de mercadorías (+4,75%) e avituallamientos (+34,10%). En canto ao tráfico de mercadorías, a cifra mensual foi de 296.192 toneladas.

Así o confirmou na rolda de prensa posterior á reunión ordinaria do Consello de Administración, o Presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Enrique C. López Veiga, quen se felicitou polos bos datos rexistrados “a pesar do impacto negativo das folgas en Francia”, aclarou.

Segundo apuntou, as mercadorías máis destacables que pecharon o mes en positivo son (por diferenza en toneladas), os automóbiles (+24,92%); os metais (+33,82%), o cemento (+31,36%); e a froita (+148,28%). No caso deste tráfico, o máximo responsable portuario explicou que, ao longo desta semana, desprazouse persoalmente a Sudáfrica, xunto á Xefa de Área de Explotación e Política Comercial, Dores Rois, -quen aínda se atopa no país- e operadores portuarios locais. A expedición viguesa reuniuse cos principais operadores de froita do país, con quen “manteño

grandes relacións”, asegurou o Presidente. Para López Veiga, a comitiva viguesa “causou unha moi boa impresión” e, de feito “Vigo foi o único porto presente nas reunións”, remarcou. Por iso, e aínda que se mantivo cauto, indicou que “as expectativas son moi boas” no tráfico frutícola.

Outras mercadorías que tiveron un comportamento positivo durante o pasado mes de xaneiro foron o granito en bruto (+22,81%); o granito elaborado (+18,95%); e as conservas (+17,43%).

Gran crecemento de China

Neste mes, España ocupa o primeiro lugar de intercambio comercial, cun substancial aumento sobre o mesmo mes do ano anterior (+46,64%), principalmente polo aumento do tráfico de cemento e metais. Séguelle China, con aumentos xeneralizados en todas as mercadorías (+41,27%), pero, especialmente, nas exportacións de alimentos (carne de porco) e as importacións de maquinaria e metais.

Pola súa banda, o tráfico contenerizado #crecer- en un+ 8,40% en TEU` s e un +7,39% en toneladas. Se nos cinguimos só ao tráfico de contedores cheos (+8,48%), observamos que este incremento debeuse basicamente ao aumento de contedores con froita, conservas e peixe conxelado. O país con maior movemento é China, cun gran crecemento (+41,25% en toneladas e +37,75% en TEU` s, con respecto ao mesmo período de 2019) e unha gran diferenza sobre o seguinte país en importancia, que é EE. UU., e seguido moi de preto por Canadá, aínda que ambos os países tamén incrementaron considerablemente o seu tráfico. No tráfico ro- ro, só Francia e Marrocos presentan un movemento significativo.

Así mesmo, o tráfico de vehículos ro- ro tivo un comportamento moi positivo neste mes de xaneiro, cun incremento do +30,82% respecto ao mesmo período do ano anterior. Os automóbiles, que son o groso do tráfico, creceron nun +28,88%.

No que respecta a os Resultados despois de Impostos, López Veiga indicou que, a pesar de ser uns datos “moi provisionais”, son positivos e ascenden a 117,4.-miles de €, superiores en 114,2.-miles de euros aos obtidos no pasado exercicio.

Obras, licitacións e adxudicacións

O Presidente portuario tamén se referiu ao capítulo de obras, licitacións e adxudicacións e, neste sentido, explicou que está a piques de concluír a reordenación de accesos na Terminal ro- ro de Bouzas, prevista para finais de marzo. Do mesmo xeito, indicou que a rexeneración do fondo mariño en diversas zonas de Bouzas, atópase en trámite ambiental, mentres que a ampliación de departamentos de usuarios da lonxa do Porto Pesqueiro, arrincará nas próximas semanas.

En canto ao acondicionamento da nave oeste do Peirao de Comercio, asegurou que xa concluíu e, de feito, xa está ocupada. Así mesmo, o acondicionamento da edificación do faro de Cabo Silleiro xa está case finalizada, pendente de infórmelos pertinentes para decidir o seu uso final.

Tamén se referiu López Veiga á execución do edificio da Policía Portuaria en Bouzas; o reforzo do pantalán nº4 de Orillamar; a implantación, a pedimento dos usuarios, dunha marquesiña no Porto Pesqueiro que separe o mercado da primeira venda; ou a ampliación do PIF de Guixar, cuxa finalización está prevista para finais do mes de marzo.

No que respecta a as licitacións, o máximo responsable portuario informou sobre o acondicionamento do camiño de acceso a Monte Faro, nas Illas Cíes; a instalación dunha estrutura metálica de cubrición lixeira de 15x23m., destinada a almacenamento de mercadorías , “#ante os serios problemas de espazo que temos e non á inactividade do Porto”, remarcou; a mellora dos cerramentos perimetrais na Terminal de Bouzas e os Peiraos Comerciais; a disposición dunha estrutura desmontable e provisional de cuberta no vial de Faros; ou a reforma e mellora das dependencias do Control Fronteirizo do Porto.

En canto ás adxudicacións, destacou a elaboración e subministración dun conxunto escultórico homenaxe aos soldados retornados da guerra de Cuba, adxudicada a José L. Molares.

Outros asuntos de interese

O Consello de Administración tamén debateu, pero fose da orde do día, sobre a situación actual de Vulcano. A este respecto, López Veiga lembrou que a competencia sobre o futuro deste espazo é “exclusiva” do Consello de Administración, aínda que, polo momento, “haberá que saber se a concesión está extinguida ou non. Nós entendemos que si, porque se extinguiu a sociedade e así o di a Lei, pero como houbo oposición, hai que envialo ao Consello de Estado como a única vía posible”, subliñou, á vez que convidou a ser cautos e “esperar a ver cal é a súa situación xurídica”.

“No seu momento, o Consello tomará a decisión que estime oportuna, de acordo co Plan Especial do Porto, que prevé o seu uso tanto para actividade naval como para outras actividades industriais, sen excluír, como non podía ser doutra maneira, ningunha das dúas opcións”, matizou. “Todo o que fixemos ten o aval da Avogacía do Estado, non é capricho do Presidente”, aseverou.

Comentar noticia

Your email address will not be published.