O Tribunal Supremo declara abusivas varias cláusulas que aplica Iberia

OCU iniciou en xullo de 2011 unha demanda de cesación contra varias cláusulas abusivas que Iberia aplica no seu contrato de transporte
Publicado por o día 22/11/2018 na sección de OCU,Social

O Tribunal Supremo declara abusivas varias cláusulas que aplica Iberia

A Sala do Civil do Tribunal do Supremo declarou de forma definitiva abusivas unha serie de cláusulas que a compañía IBERIA aplica no seu contrato de transporte. A Sentenza é o resultado dunha acción de cesación que OCU iniciou en 2011 para eliminar estas cláusulas dos contratos que subscriben os consumidores.
 
Finalmente, unha vez ditada sentenza firme os tribunais declararon nulas tres cláusulas do contrato de IBERIA. A primeira delas é a cláusula coñecida como “Non Show” que obriga aos consumidores para realizar a viaxe de ida se se quere facer o de volta, impedindo desta forma ao consumidor poder gozar de tarifas máis vantaxosas ou a combinación de voos entre diferentes compañías.
 
O Tribunal Supremo tamén considerou abusiva a cláusula que permitía a IBERIA, a utilización de avións de terceiros, a modificación de escalas e sobre todo a exoneración de responsabilidade no caso de perda de ligazóns entre distintos voos. Entende o Tribunal que é “excesivamente xenérica e imprecisa” e que só cando se produzan “circunstancias extraordinarias” de acordo co Regulamento Europeo pódese limitar a responsabilidade do Transportista.
 
A estas cláusulas engádese a que permitía o rexeitamento dos pasaxeiros con billete por familia numerosa que non puidesen achegar o título, que xa foi declarada nula pola Audiencia Provincial de Madrid e que Iberia non recorreu ante o Tribunal Supremo.
 
OCU felicítase por esta sentenza que vai servir para evitar de agora en diante unha serie de prácticas abusivas por parte desta e outras compañías aéreas e que son claramente prexudiciais para os consumidores. Ao mesmo tempo, OCU laméntase polo excesivo tempo que transcorreu desde que se iniciou a reclamación en primeira instancia e reclama procedementos máis eficaces para eliminar as cláusulas abusivas dos contratos.
 
Entende que esta sentenza vai facilitar as reclamacións por parte dos consumidores, e beneficia a aqueles que no pasado sufriron algún tipo de dano pola aplicación destas cláusulas que agora o Tribunal declara abusivas e por tanto nulas. En función do tipo de danos que se requiran reclamar os prazos son diferentes. Todos os viaxeiros que queiran informarse sobre as posibilidades de reclamación poderán facelo a través da campaña que OCU ten en habilitada na súa páxina web sobre os problemas nos voos e o teléfono: 900 816 928.