OCU denuncia que algúns microhíbridos con etiqueta Eco contaminan máis que outros con etiqueta C

Os novos microhíbridos teñen etiqueta eco a pesar de que os modelos máis potentes contaminan máis que a maioría dos modelos de gasolina con etiqueta C
Publicado por o día 26/06/2019 na sección de OCU,Social

OCU denuncia que algúns  microhíbridos con etiqueta Eco contaminan máis que outros con etiqueta  C

Do mesmo xeito que ocorría con algúns modelos híbridos e híbridos enchufables, a Organización de Consumidores e Usuarios ( OCU) denuncia que en contra do que sinalan as etiquetas ambientais, moitos dos novos microhíbridos ou mild- hybrid con etiqueta ECO contaminan máis que vehículos de diésel e gasolina que dispoñen de etiqueta C. Estas son as principais conclusións dun estudo levado a cabo pola organización que se publica no número de xuño da revista OCU-Compra Mestra.
 
Os microhíbridos, son vehículos con motores de combustión ao que engaden un sistema eléctrico, de 48 V, que proporciona un aforro de aproximadamente o 10% de combustible, e por tanto unha redución do 10% de emisións contaminantes de CO2, micropartículas e NOx. Con todo, moitos destes vehículos son coches grandes, moi potentes e con alta contaminación, polo que, aínda que se reduza as 10% grazas ao sistema microhíbrido, as emisións finais seguirán sendo máis altas que moitos coches con etiqueta C e motores de pouca potencia. A pesar da escasa redución de emisións, estes vehículos teñen o distintivo ECO polo mero feito de contar cun pequeno sistema eléctrico auxiliar.
 
A etiqueta ecolóxica converteuse nun reclamo comercial das marcas que aproveitan o menor custo dos microhíbridos fronte a outras tecnoloxías menos contaminantes para vender este tipo de modelos claramente favorecidos polo sistema de concesión de etiquetas ecolóxicas, aínda que en moitos casos sexan en realidade máis contaminantes que outros vehículos máis baratos.
 
OCU considera que o actual sistema de concesión de etiquetas, aínda que foi un bo paso inicial e importante para concienciar aos condutores, é un sistema inxusto, pois está baseado nas tecnoloxías do motor e non nas emisións reais dos vehículos. OCU denuncia ao mesmo tempo que non hai datos oficiais sobre as emisións reais dos contaminantes que prexudican á saúde ( micropartículas e NOx) polo que o sistema favorece a uns vehículos en prexuízo doutros sen un criterio obxectivo.
 
O sistema de etiquetas ambientais condiciona o acceso dos cidadáns ás áreas de circulación restrinxida das grandes cidades, discriminando neste caso aos donos de coches que, aínda que contaminan menos, teñen unha etiqueta peor.
 
Por todo iso OCU considera que debe revisarse o sistema de concesión de etiquetas ambientais para que estas poidan cumprir o seu obxectivo, que non é outro que clasificar aos vehículos de acordo co seu impacto ambiental real.
 
OCU levou a cabo este estudo no marco da iniciativa #NoCuela, unha proposta coa que OCU quere desmentir e aclarar calquera tipo de información ou rumor falso en materia de consumo. Os usuarios poden colaborar facendo chegar á Organización calquera información dubidosa para que sexa investigada a través do hashtag # nocuela ou do correo electrónico [email protected]