Os consumidores queren máis: crecen as compras tanto en tendas físicas como en todos os soportes dixitais

Crece, ata o 48%, a porcentaxe dos consumidores espa√Īois que fan as s√ļas compras en establecementos f√≠sicos, polo menos, unha vez √° semana, pero tam√©n aumentan, ata o 30%, os que fan as s√ļas compras online, coa mesma frecuencia.
Publicado por o d√≠a 07/04/2019 na sección de Econom√≠a,Hogar

Os consumidores queren máis: crecen as compras tanto en tendas físicas como en todos os soportes dixitais
Se hai uns anos o debate do consumo libr√°base entre as tendas f√≠sicas e as compras online, na actualidade, xa ningu√©n dubida de que os consumidores o queren todo e buscan unha experiencia completa que abarque os establecementos f√≠sicos e todos os dispositivos e medios dixitais dispo√Īibles – smartphones, computadores, tabletas, wearables‚Ķ -. As√≠ se desprende do informe Consumer Insights Survey 2019, elaborado por PwC a partir da opini√≥n de 21.48ou consumidores en 27 pa√≠ses -1.000 en Espa√Īa-.
 

O estudo revela que cada vez m√°is persoas fan as s√ļas compras en tendas f√≠sicas. En Espa√Īa, por exemplo, a porcentaxe dos consumidores que acoden a estes establecementos, polo menos unha vez √° semana, creceu do 40% ao 48% no √ļltimos catro anos. Pero √© que, desde 2016, tam√©n aumentaron, do 19% ao 30%, aqueles fan as s√ļas compras, coa mesma frecuencia, polas canles dixitais e, actualmente, s√≥ o 4% dos enquisados espa√Īois di non comprar habitualmente online.

Os datos do informe mostran un crecemento do uso de practicamente todos os medios de compra dixitais. Os consumidores espa√Īois s√©guense decantando polo computador -o 25% util√≠zao para facer as s√ļas compras, polo menos unha vez √° semana-, por diante dos tel√©fonos intelixentes -que, a√≠nda que crecen significativamente, √ļsanos o 20% dos enquisados- e das tabletas -14%-.

Os datos da enquisa, nos 27 pa√≠ses participantes no estudo, mostran que a demanda, por parte dos consumidores dunha experiencia de compra que integre de forma natural as canles f√≠sicas e dixitais √© xeneralizada. Desde 2016, os consumidores mundiais que aseguran facer as s√ļas compras en tendas f√≠sicas, polo menos, unha vez √° semana, creceron do 40% ao 49%. Pero, ao mesmo tempo, obs√©rvase un crecemento de todas as canles dixitais, especialmente do smartphone.

Por primeira vez, os consumidores de todo o mundo que compran, polo menos, unha vez a lle semana, polos seus tel√©fonos intelixentes (24%) supera, aos que o fan a trav√©s do computador (23%). Ademais, entre os novos h√°bitos de compra, empezan a asomar a cabeza as realizadas a trav√©s dos asistentes de voz. O 9% das persoas entrevistadas en todo o mundo xa utilizan estes dispositivos para facer as s√ļas compras, polo menos, unha vez √° semana, e o 17%, o menos, unha vez ao mes.

 

Hoteis, avións, roupa e libros

O Global Consumer Insights 2019 constata o peso das reservas de hoteis e aloxamentos e da adquisici√≥n de billetes de avi√≥n e de tren nas compras online. O 46% dos enquisados, tanto en Espa√Īa como no mundo, asegura que a compra deste tipo de servizos efect√ļana exclusivamente ou case exclusivamente a trav√©s de medios dixitais.

O estudo mostra que os produtos preferidos polos consumidores espa√Īois para adquirir online son a roupa -os 41% espa√Īois compra as√≠ a metade ou m√°is da metade das s√ļas compras-, seguido dos libros, a m√ļsica, as pel√≠culas e os v√≠deojuegos (40%) e dos computadores e artigos electr√≥nicos (27%).

A metade dos m√°is de 21.000 consumidores entrevistados no informe esperan comprar produtos alimenticios a trav√©s de Internet en 2019. No caso dos consumidores espa√Īois, esta porcentaxe sit√ļase no 46%. No sector de alimentaci√≥n, a posibilidade de ver e tocar os produtos √©, de lonxe, o principal motivo que leva aos consumidores √° tenda f√≠sica: as√≠ o asegura m√°is do 60% dos entrevistados, tanto en Espa√Īa como no mundo.

O chamados micro traslados √°s tendas de alimentaci√≥n -aqueles en o que o consumidor est√° menos de cinco minutos no establecemento f√≠sico-, convert√©ronse en algo cada vez m√°is habitual nos nosos h√°bitos de consumo. O 64% dos consumidores espa√Īois realiza este tipo de compra: o 47%, entre dous e tres veces por semana; o 22%, diariamente, e o 5% m√°is dunha vez ao d√≠a. Esta clase de consumo √© m√°is propenso a pagar prezos m√°is altos e a utilizar o m√≥bil como medio de pago.

O estudo mostra a importancia das compras sustentables, que van ga√Īando peso entre os consumidores de todo o mundo, tam√©n no noso pa√≠s. Por exemplo, o 41% dos 21.000 consumidores enquisados reco√Īece evitar o uso do pl√°stico nas s√ļas compras, o 37% prefire comprar aqueles produtos con menos packaging e o 37% elixe aqueles produtos cun envoltorio medioambientalmente m√°is sustentable. Esta sensibilidade √© especialmente evidente no sector da alimentaci√≥n, onde o 65% dos consumidores, tanto en Espa√Īa como no mundo, decl√°ranse dispostos a pagar un prezo premium por artigos producidos localmente e, m√°is dun 50%, por comida org√°nica.

As redes sociais importan

As redes sociais seguen sendo unha fonte de influencia importante √° hora de desencadear as compras dos consumidores. O 37% dos espa√Īois entrevistados reco√Īece comprar produtos a partir das recomendaci√≥ns de terceiros e, un 32%, a partir de promoci√≥ns compartidas por terceiros nas s√ļas contas en social media. Con todo, a influencia, das redes sociais non √© homox√©nea para todos os produtos. Os consumidores espa√Īois aseguran que son moi relevantes na decisi√≥n de compra de roupa (51%), tecnolox√≠a (51%) e viaxes (42%). E, menos, no √°mbito da beleza (18%) e a sa√ļde (21%).