Os todoterreo son unha nova ameaza para o clima

Ecoloxistas en Acción mostrou nun informe que case a metade dos vehículos vendidos este ano foron SUV (os todoterreo modernos).
Publicado por o d√≠a 11/06/2019 na sección de Eventos

Os todoterreo son unha nova ameaza para o clima
Segundo o novo informe de Ecoloxistas en Acci√≥n, ‘Os SUV contra o clima’, os veh√≠culos SUV (siglas en ingl√©s para Veh√≠culo Deportivo Utilitario) son xa os veh√≠culos m√°is vendidos no Estado espa√Īol. De feito, a s√ļa cota de mercado alcanzou o 41% en 2018 e, no que vai de 2019 xa estar√≠a nun 44%. √Č dicir, case a metade dos veh√≠culos que se venden agora mesmo son SUV.
 
Estes veh√≠culos son moito m√°is pesados e menos eficientes, polo que te√Īen un consumo de combustible maior e, en consecuencia, maiores emisi√≥ns de gases de efecto invernadoiro. Isto ser√≠a, segundo Ecoloxistas en Acci√≥n, a explicaci√≥n √° subida das emisi√≥ns de CO‚āā nos coches novos desde 2016.
 
Durante os √ļltimos anos logr√°ronse melloras na eficiencia dos veh√≠culos, que levar√≠an a unha diminuci√≥n nas emisi√≥ns dos veh√≠culos entre os anos 2008 e 2016. Pero a partir de 2016 produciuse un notable aumento de emisi√≥ns, que est√° ligado ao aumento de vendas de coches m√°is pesados, sobre todo os SUV.
 
O estudo cita como exemplos alg√ļns dos SUV m√°is vendidos en 2018 no Estado espa√Īol, como o Nissan Qashquai. Incluso o Qashquai que menos emite supera os 120 gramos de CO‚āā/km, por encima da media dos veh√≠culos vendidos ese ano. O caso dos SUV de gamas altas, como o Mercedes GLC √© a√≠nda peor, xa que rozan os 300 g CO‚āā/km.
 
A an√°lise de Ecoloxistas en Acci√≥n deixa claro que a subida das emisi√≥ns de CO‚āā non se debe √° diminuci√≥n de vendas dos veh√≠culos di√©sel, como se argumentou a mi√ļdo. Para iso analiza os datos de emisi√≥ns dos veh√≠culos di√©sel illados dos de gasolina, comprobando que hai unha tendencia √° alza de emisi√≥ns tam√©n nos veh√≠culos di√©sel. Obs√©rvase ademais que as medias de emisi√≥ns de CO‚āā para os gasolina e os di√©sel son practicamente as mesmas.
 
A partir destes datos, Ecoloxistas en Acci√≥n propuxo unha reforma do imposto de matriculaci√≥n, IEDMT, de maneira que se grave por cada gramo de CO‚āā por quil√≥metro. Esta medida xa se puxo en marcha en Finlandia con moi bos resultados.
 
Así mesmo, o estudo advirte do desastroso impacto que tería un plan renove de vehículos nestes momentos, xa que conduciría a un notable aumento das emisións no sector do transporte.
 
Nuria Bl√°zquez, coordinadora de transporte de Ecoloxistas en Acci√≥n: ‚ÄúNun contexto de crise clim√°tica, comprar un coche con emisi√≥ns moi altas non deber√≠a estar permitido. √Č unha ameaza contra todas as persoas que habitamos o planeta polo que pedimos polo menos un aumento dos impostos para estes coches. Esperamos que pagar m√°is faga reflexionar √° xente antes de comprar un veh√≠culo que √© nocivo tanto para a s√ļa propia supervivencia como para a das s√ļas fillas e fillos‚ÄĚ.