Os vehículos de gas e os eléctricos os máis baratos para os consumidores segundo un estudo da OCU

O estudo analiza o custo total dos veh√≠culos en funci√≥n do motor durante toda a vida √ļtil do mesmo
Publicado por o d√≠a 19/11/2018 na sección de Motor,OCU,Social

Os vehículos de gas e os eléctricos os máis baratos para os consumidores segundo un estudo da OCU

A Organizaci√≥n de Consumidores e Usuarios ( OCU) organizou unha xornada para abordar a problem√°tica da descarbonizaci√≥n do transporte privado en Espa√Īa.
 
Na xornada present√°ronse os resultados dun estudo espa√Īol sobre o custo total que te√Īen que soportar os consumidores ao longo da vida dun veh√≠culo en funci√≥n dos diferentes tipos de motores.
 
Para establecer o custo, o estudo levado a cabo por OCU tivo en conta os custos dos distintos combustibles (gasolina, diésel, electricidade, hidrogeno e gas) a depreciación dos vehículos, o mantemento, os seguros, o tempo medio de propiedade do automóbil, a quilometraxe, a proporción de condución en modo eléctrico para os coches híbridos enchufables, os custos financeiros e os impostos locais. O estudo levouse a cabo en diferentes segmentos de vehículos ( utilitarios, compactos e SUV) e para diferentes supostos de utilización (uso intensivo e medio).
 
Tendo en conta todos estes factores, os veh√≠culos de gas (gas natural e GLP) e os el√©ctricos son os veh√≠culos con menor custo para o usuario. Pola contra, os custos m√°is elevados son para os veh√≠culos de pila de combustible (practicamente inexistentes en Espa√Īa) e para os veh√≠culos de gasolina e di√©sel.
 
As conclusi√≥ns xerais do estudo en Espa√Īa son similares √°s do resto de pa√≠ses europeos. As tecnolox√≠as m√°is ecol√≥xicas ser√°n cada vez m√°is baratas e o custo global destes coches ser√° cada vez m√°is competitivo. Este feito √© m√°is importante nos coches de segunda man, onde as diferenzas nos prezos de compra son menores.
 
OCU sinala que as principais diferenzas do modelo espa√Īol favorecen aos coches el√©ctricos: por unha banda, o tempo de uso dun coche ata que se vende √© maior que en Europa e, por outra banda, existe a tarifa supervalle cuns descontos no prezo da electricidade moi importantes.
 
As√≠ mesmo, os impostos espa√Īois son relativamente altos para os veh√≠culos que m√°is CO2 emiten (matriculaci√≥n e prezo de combustible). Este feito √© especialmente importante nos segmentos que m√°is consomen: todoterreos e veh√≠culos de alta potencia. Ademais, estes impostos bas√©anse en conceptos antigos como a cilindrada e a potencia fiscal que non reflicten en realidade o seu impacto no medio ambiente.
 
Por iso, a√≠nda que os coches de gas son os m√°is baratos nalg√ļns segmentos en Espa√Īa, OCU advirte da incerteza sobre esta situaci√≥n nun futuro. As obrigaci√≥ns √° reduci√≥n de emisi√≥ns de CO2 poden prexudicar a este tipo de veh√≠culos a medio prazo en favor dos coches el√©ctricos.
 
No caso de coches comprados para un uso intensivo, tamén hai vantaxes para as novas tecnoloxías, posto que o custo da fonte de enerxía é moito máis barato que o gasóleo e a gasolina.
 
Na xornada participaron representantes de 4 grupos parlamentarios que debateron sobre as implicacións que van ter para os consumidores o proceso de descarbonización do transporte privado que se vai a levar a cabo nos próximos anos e sobre as medidas necesarias para avanzar no proceso de descarbonización.
 
Neste sentido Pilar Lucio, portavoz do grupo parlamentario Socialista na Comisi√≥n de Transici√≥n ecol√≥xica, sinalou que ‚ÄúO Goberno est√° a traballar nun plan de medidas para a transici√≥n ecol√≥xica que pasa por un transporte p√ļblico eficaz e medicas fiscais orientadas a que se cumpra o principio de quen contamina paga‚ÄĚ pola s√ļa banda Ana Madrazo portavoz de Consumo do grupo parlamentario popular, puxo de manifestou ‚Äúa necesidade de chegar a un consenso entre administraci√≥ns p√ļblicas, partidos pol√≠ticos e cidad√°ns para trazar unha estratexia de loita contra o cambio clim√°tico intelixente e eficaz. Ademais da necesidade de revisar a fiscalidade ambiental para que se te√Īa en conta os factores reais de contaminaci√≥n.‚ÄĚ Juantxo Lopez de Uralde portavoz do Grupo Unidos-Podemos na comisi√≥n de transici√≥n ecol√≥xica advertiu de ‚Äúa necesidade de lexislar para conseguir o cambio e alcanzar o obxectivo com√ļn de limitar as emisi√≥ns do transporte como forma de combater o cambio clim√°tico e mellorar a sa√ļde e o benestar dos cidad√°ns‚ÄĚ. Por √ļltimo, Jose Lu√≠s Mart√≠nez do grupo parlamentario cidad√°ns na citada comisi√≥n fixo fincap√© en ‚Äúo papel ejemplarizante das administraci√≥ns que controlan o 18% do PIB e que deben de dar exemplo na reduci√≥n de emisi√≥ns a trav√©s da contrataci√≥n p√ļblica, Ademais pediu a revisi√≥n dos imposto hidrocarburos e a eliminaci√≥n do imposto de matriculaci√≥n‚ÄĚ