Pe贸ns e ciclistas danse a man na Coru帽a para ga帽ar espazo aos coches

芦En calquera cidade media, non so nesta, est谩 comprobado que leva menos tempo desprazarse en bici dun punto a outro que facelo en coche禄
Publicado por o d铆a 27/01/2017 na sección de A Coru帽a,Entrevistas,Galicia,Opini贸n,Opini贸n por Erik Doba帽o,Vigo

Pe贸ns e ciclistas danse a man na Coru帽a para ga帽ar  espazo aos coches

Por Erik Doba帽o

Ga帽ar espazo aos coches no asfalto e deixar todo o espazo das beirarr煤as para os pe贸ns. Unha proposici贸n simple e suficiente para Roberto Rilo (Bos Aires, 1962), presidente da Asociaci贸n Ciclista Crunia e funcionario de profesi贸n, e Luis Garc铆a G贸mez (A Coru帽a, 1946), representante da Asociaci贸n Galega para a Prevenci贸n do Glaucoma e profesor xubilado, que demandan unha visi贸n global da mobilidade na Coru帽a, abaratar o transporte p煤blico e mellorar as frecuencias dos buses para ir rebaixando o uso privado do coche. Pe贸ns e ciclistas danse a man na procura dunhas r煤as habitables e 煤tiles para todos.

鈥揅al 茅 a vosa experiencia cando vos movedes pola cidade? Que problemas atopades?

Luis Garc铆a (L.) 鈥揘on podo conducir, pola mi帽a discapacidade visual, as铆 que m贸vome no transporte p煤blico e a p茅. O primeiro que me gustar铆a subli帽ar 茅 que non deber铆a haber enfrontamento entre ciclistas e pe贸ns. Os problemas son sinxelos de resolver, e por iso nos alegra que haxa desde a outra parte xente coma o de Crunia que comparten este punto de vista. No caso dos afectados polo glaucoma, perdemos visi贸n lateral e calquera despiste pode ser grave. Houbo ingresos hospitalarios por atropelo nas beirarr煤as, por ciclistas.

Roberto Rilo (R.) 鈥揘ormalmente m贸vome en moto ou en bicicleta, moi pouco en coche. Despois de moito tempo circulando en bicicleta, noto unha pequena evoluci贸n. Mellorou o respecto aos ciclistas. Eu son dos que sempre circulo por asfalto e considero que ese 茅 o espazo que lle corresponde aos ciclistas. Non as beirarr煤as. As normas non o permiten, parece que 茅 algo que se ignora. Un ciclista 茅 perigoso para os pe贸ns, especialmente para a xente maior, os nenos ou persoas con problemas de visi贸n.

L. 鈥揢n atropelo dun pe贸n por parte dun ciclista 茅 como si che caira enriba desde unha altura de oito metros. Ese 茅 o impacto.

R. 鈥揘o caso dos ciclistas o perigo est谩 nos coches. O que recomendo 茅 que se comuniquen co resto de condutores sinalizando cada manobra, utilizando sistemas de alerta con luces, mesmo hai cascos que incorporan estes dispositivos. Se tes certa habilidade, non 茅 perigoso.

Pero entendo que o medo leva a alg煤ns ciclistas a circular polas beirarr煤as.

鈥換ue botas de menos como pe贸n na cidade?

L. 鈥揚ois por exemplo, que non se corrixan determinadas condutas dalg煤ns ciclistas que creo que desprestixian ao colectivo. Tam茅n boto de menos 谩 polic铆a de proximidade, e que se desenvolva un plan de mobilidade, houbo moitos e moi caros. E tam茅n que se te帽a en conta 谩s asociaci贸ns de persoas con discapacidade no consello municipal de mobilidade, que inda non se convocou, e se atendan demandas coma as nosas nas ordenanzas municipais.

鈥揂lgo respecto do tr谩fico?

L. 鈥揋ustar铆ame que houbese m谩is frecuencias nos autobuses urbanos, ampli谩ronse percorridos, pero non as frecuencias. En canto aos coches, estar铆a ben que os sem谩foros lle concederan m谩is tempo aos pe贸ns e que se calmara o tr谩fico no centro.

R. 鈥揈stou completamente de acordo no asunto do tempo dos聽sem谩foros. Vexo ben que se vaian facendo peon铆s m谩is r煤as. O聽problema na Coru帽a 茅 o funil nos accesos. As horas punta son cr铆ticas聽para un ciclista.

鈥揅omo ves a soluci贸n dos carr铆s bici?

R. 鈥揅reo que do que se trata 茅 de que as bicis compartan o asfalto cos coches. A cidade est谩 feita. Nas zonas que se vaian creando, poder铆a ser. Pero o m谩is razoable 茅 que todos os veh铆culos compartamos a calzada e as beirarr煤as sexan dos pe贸ns.

鈥揋a帽ar espazo aos coches. Pero os pe贸ns pensar谩n tam茅n en ga帽ar espazo ao asfalto?

L. 鈥揝e o espazo 茅 das beirarr煤as 茅 so para os pe贸ns, chegar铆a co que hai. Inda que haber铆a que educar aos pe贸ns para que sexan conscientes de que te帽en que axudar a unha circulaci贸n flu铆da. Logo est谩n eses outros veh铆culos, os dos patinadores ou dos skaters鈥

R. 鈥揙 que se pode facer, e xa se fixo noutras cidades en Europa e Espa帽a, 茅 habilitar un carril duns dous metros entre a beirarr煤a e o resto de carr铆s no que te帽an preferencia as bicicletas. Basta con pintar li帽as e sinais no chan. Mellorar铆a a seguridade de todos. Os carr铆s bici que hai te帽en utilidade l煤dica, pero non son unha soluci贸n para moverse.

L. 鈥撁 certo que non 茅 unha soluci贸n de mobilidade, mais aos pe贸ns dannos certa seguridade porque quedan ben definidos os espazos de cada un.

鈥揑mos moi r谩pido ou moi lento cara esas cidades con transporte limpo, tr谩fico calmado, con menos coches?

L. 鈥揙 coche 茅 unha realidade que levar谩 moito tempo erradicar. Haber铆a que avanzar m谩is en cambiar h谩bitos e mellorar o resto de modos de transporte. Pero xa se pode ir cami帽ando e co bus urbano a calquera parte da Coru帽a.

R. 鈥揈n calquera cidade media, non so nesta, est谩 comprobado que leva menos tempo desprazarse en bici dun punto a outro que facelo en coche. Imos na direcci贸n de que se use menos o coche. Pero poder铆ase ir m谩is r谩pido. Por exemplo, po帽endo fin ao aparcamento en dobre fila.

Est谩 por todas partes, e 茅 porque sae gratis. Xa non 茅 unha cuesti贸n de educaci贸n. Ou tam茅n, abaratando moito m谩is o transporte p煤blico.

鈥揊an falta m谩is zonas peon铆s?

L. 鈥揦a dixen que, si se usa ben, o espazo para os pe贸ns nesta cidade 茅 suficiente. Si fas m谩is zonas peon铆s, est谩s indo contra outros usos.

R. 鈥揘a mi帽a opini贸n, penso que m谩is que promover novas zonas peon铆s hai que promover m谩is o uso da bicicleta. Cantas m谩is bicicletas, menos coches. No caso dos pe贸ns, ao mellor bastar铆a con darlle preferencia en determinados puntos de interxecci贸n, penso por exemplo nos sem谩foros de Catro Cami帽os.

鈥揈n canto a iluminaci贸n, como afecta 谩 mobilidade de pe贸ns e ciclistas na Coru帽a?

L. 鈥揌ai zonas agresivas, cun impacto excesivo da iluminaci贸n polos dispositivos de publicidade especialmente. Ocorre no Obelisco. Logo hai r煤as moi mal iluminadas ou nas que de repente non hai luz a certas horas. Sucede na r煤a do Socorro.

R. 鈥揅ando se toman decisi贸ns de como iluminar a cidade deber铆anse facer antes estudos serios. Lembrades aquelas l谩mpadas cara o ceo no Paseo Mar铆timo? Vaia desperdicio!

鈥揅omo son os condutores na Coru帽a desde o punto de vista dun ciclista e dun pe贸n?

R. 鈥揙s condutores son bastante respectuosos. Pero haber铆a que conciencialos m谩is nalg煤ns h谩bitos. Mesmamente, como abrir a porta do condutor para sa铆r do veh铆culo. Se utilizamos a man dereita ao sa铆r, teremos m谩is visibilidade.

L. 鈥揅oncordo, os condutores son bastante respectuosos.

鈥揅omo hai que abordar a mobilidade nunha cidade coma esta?

R. 鈥揚ois eu hai tempo que empecei a elaborar un borrador sobre boas pr谩cticas de mobilidade. Gustar铆ame que se comprometeran as administraci贸ns, as autoescolas, os taxistas, a compa帽铆a de tranv铆as, os clubs ciclistas, os colectivos que atenden a necesidades espec铆ficas dos pe贸ns鈥 Con respecto e ga帽as de aprender, empezaremos a saber compartir o espazo.

L. 鈥揝i, prec铆sase unha visi贸n de conxunto. Coches, bicis e pe贸ns formamos un tri谩ngulo e hai que buscar unha soluci贸n para todos.

鈥揅omo responden as autoridades 谩s vosas demandas?

R. 鈥揅reo que a anterior concelleira de mobilidade, Bego帽a Freire, foi at茅 o de agora a que m谩is fixo. Pux茅ronse zonas a 30, luces ao nivel do asfalto, mesmo sem谩foros no que o indicador de cruce 茅 unha bici, est谩 en Catro Cami帽os. O actual, Daniel Grand铆o, parece ben disposto. 脕 reuni贸n que tivemos acudiu en bici, creo que a usa habitualmente.

L. 鈥揘os fomos sempre ben recibidos, d茅ronnos moita informaci贸n e explicaci贸ns. Aprendemos moito. Pero non apreciamos avances significativos. A ver se conseguimos que se po帽a en marcha ese聽consello municipal de mobilidade.