Persoal docente f贸rmase no campus en como introducir o xogo nas aulas

Impartido polo profesor da EE de Telecomunicaci贸n Carlos L贸pez Ardao
Publicado por o d铆a 05/11/2018 na sección de Galicia,Pontevedra,Universidade de Vigo

Persoal docente f贸rmase no campus en como introducir o xogo nas aulas

Diferentes estudos te帽en constatado nos 煤ltimos anos os beneficios que en materia de motivaci贸n e rendemento sup贸n a introduci贸n no 谩mbito docente da聽gamificaci贸n, o uso de mec谩nicas e elementos propios dos xogos noutro tipo de actividades. Co prop贸sito de dotar ao persoal docente e investigador da Universidade dunha serie de recursos que lles permitan desenvolver nas aulas experiencias de aprendizaxe baseadas nesta metodolox铆a, a 脕rea de Formaci贸n e Innovaci贸n Educativa da instituci贸n acad茅mica promove nestas semanas no campus de Pontevedra o curso聽Gamificaci贸n na docencia universitaria, que imparte o profesor da Escola de Enxe帽ar铆a de Telecomunicaci贸n Carlos L贸pez Ardao e que pon o foco nas TIC (Tecnolox铆as da Informaci贸n e Comunicaci贸n)聽como ferramenta coa que promover a trav茅s do xogo,聽sinalan desde est谩 谩rea, actividades que promovan 鈥渦nha competencia saudable e inclusiva entre o alumnado鈥 e contrib煤an a s煤a motivaci贸n e aprendizaxe.

De car谩cter semipresencial, o curso que por primeira vez se desenvolve en Pontevedra tralas d煤as edici贸ns celebradas o pasado curso en Vigo, re煤ne 17 docentes e investigadores de diferentes facultades e escolas, tanto do campus pontevedr茅s como do vigu茅s e combina a formaci贸n a trav茅s da rede coas sesi贸ns que desde o 18 de outubro se celebran na Facultade de Fisioterapia. 鈥淎聽gamificaci贸n聽consiste empregar mec谩nicas e elementos dos xogos, apelando 谩 forma de pensar e actuar dun xogador, en actividades e contextos que non son xogos, como a docencia鈥, sinala L贸pez Ardao dunha metodolox铆a que prop贸n a articulaci贸n dunha serie de desaf铆os ou retos que o alumnado debe superar 鈥減ara avanzar cara unha serie de obxectivos de aprendizaxe鈥, 谩 vez que vai acumulando puntos nun marcador e acadando 鈥渄istintos niveis e logros鈥. Deste xeito, sinala o responsable deste curso, que ten na聽gamificaci贸n聽no eido educativo un dos seus campos de traballo como investigador, b煤scase un 鈥渕aior nivel de motivaci贸n e compromiso do alumnado coa materia鈥, que dea lugar 谩 s煤a vez tanto a un maior nivel de satisfacci贸n das e os estudantes como a unha mellora da aprendizaxe. Non obstante, matiza L贸pez Ardao, o emprego da聽gamificaci贸n聽nas aulas 鈥渘on sup贸n o 茅xito garantido sen m谩is鈥, sen贸n que 茅 preciso un 鈥渁xeitado dese帽o da metodolox铆a鈥, as铆 como 鈥渟aber como ir mellorando en tempo real a din谩mica do xogo鈥, dous aspectos que, como lembra, forman parte dos contidos deste curso.

Un recurso aplicable en calquera 谩mbito

鈥淐onsidero que a聽gamificaci贸n聽deber铆a estar moito m谩is introducida no 谩mbito universitario, pero non de calquera xeito, sen贸n ben enfocada, porque est谩 m谩is que probada a s煤a potencial eficacia e influencia na motivaci贸n, satisfacci贸n e rendemento鈥, sinala L贸pez Ardao, que reco帽ece que a s煤a propia experiencia como docente aplicando este tipo de metodolox铆as 茅 鈥渆xcelente鈥 e subli帽a que se trata dun recurso 鈥減erfectamente aplicable a calquera 谩mbito ou 谩rea de co帽ecemento鈥. De feito, a铆nda que 鈥渘a literatura cient铆fica at贸panse m谩is casos de estudo no 谩mbito da docencia universitaria e, dentro desta, nos 谩mbitos da tecnolox铆a e as ciencias鈥, existen tam茅n, sinala, m煤ltiples experiencias de aplicaci贸n” en 谩reas como a econom铆a, as linguas ou a traduci贸n.

Mais, a铆nda que poida empregarse en m煤ltiples 谩mbitos, o uso desta metodolox铆a na docencia ten tam茅n inconvenientes, como que 鈥渁 dedicaci贸n do profesor vese sensiblemente incrementada, sobre todo no primeiro ano da implantaci贸n鈥. Nese senso, outro dos contidos deste curso de 24 horas 茅 amosar aos e 谩s asistentes 鈥渃omo automatizar moitas tarefas”聽na plataforma聽Moodle, unha aula virtual que 茅 empregada neste curso tanto como soporte para as sesi贸ns virtuais como para dar a co帽ecer as 鈥渆xcelentes ferramentas鈥 das que disp贸n para o desenvolvemento de actividades neste eido. 鈥淗oxe en d铆a, a maior铆a da docencia universitaria 茅 ofrecida dun xeito cada vez m谩is semipresencial e conta co soporte case imprescindible de plataformas de aula virtual鈥, sinala L贸pez Ardao, que pon o foco en como este tipo de recursos poden contribu铆r a reforzar e potenciar a聽gamificaci贸n聽achegando 鈥渆lementos e mec谩nicas do xogo鈥 谩s m煤ltiples tarefas que nunha materia se lles poden trasladar ao alumnado a trav茅s dunha aula virtual.