Piden á AEPD que investigue a Apple polo tratamento de datos persoais das súas aplicacións

A Organización de Consumidores e Usuarios solicitou un procedemento de investigación á compañía para comprobar se esta cumpre coa normativa en vigor en materia de tratamento de datos persoais das súas aplicacións para que, no seu caso, impóñanselle as sancións correspondentes
Publicado por o día 24/02/2019 na sección de OCU,Social,Telefonía

Piden á AEPD que investigue a Apple polo tratamento de datos persoais das súas aplicacións

A Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) solicitou formalmente á Axencia Española de Protección de Datos (AEPD) a apertura dun procedemento de investigación a Apple para comprobar se a compañía cumpre coa normativa en vigor en materia de tratamento de datos persoais das súas aplicacións, para que, no seu caso, impóñanselle as correspondentes sancións.

Segundo sóubose recentemente, algunhas aplicacións que Apple pon ao servizo dos usuarios a través de App Store estiveron utilizando unha ferramenta que permite rexistrar os movementos e datos dos consumidores, incluíndo a captura das pantallas dos seus móbiles.

A pesar de que supostamente todas as aplicacións que se publican na App Store deben seguir a política de privacidade de Apple, ningunha das aplicacións indicadas mostra claramente nas súas políticas que gravasen a pantalla do usuario, nin contaban co permiso explícito para facer este tipo de rexistro.
Ante esta situación, OCU cre que Apple debería revisar de maneira máis eficiente o cumprimento da política de privacidade por parte das aplicacións que forman parte da súa App Store, así como controlar mellor o seu cumprimento.

Por último, e a pesar de que Apple manifestase a súa intención de eliminar as aplicacións que non cumpran coa normativa de protección de datos, a Organización de Consumidores cre que a compañía debería ser sancionada no caso de que se demostre que algunha das súas aplicacións recompilou e utilizou información dos seus usuarios sen o seu consentimento.

OCU defende que os datos que as compañías utilizan pertencen aos consumidores. Por tanto, son eles os que deben ter o control sobre os mesmos en todo momento, saber exactamente para que se usan e obter unha boa parte do valor creado polas compañías que os utilizan.

Por iso, a Organización de Consumidores, a través da campaña Os meus datos son meus, reclama o importante papel central dos consumidores na economía de datos e que estes reciban unha parte xusta dos beneficios que estes xeran para as empresas, que non só utilízanos para o seu propio beneficio, senón para comercializar con terceiros.