Piden unha normativa que limite a publicidade de alimentos non saudables dirixida aos nenos

A Organización critica que en España a publicidade infantil non conte cunha normativa lexislativa, senón que estea suxeita a códigos de autorregulación creados pola propia industria, sen obrigacións nin castigos
Publicado por o día 12/02/2019 na sección de Alimentación,OCU,Social

Piden unha normativa que limite a publicidade de alimentos non saudables dirixida aos nenos

Os nenos reciben infinidade de mensaxes de alimentación pouco saudable, a maioría deles procedentes dunha publicidade protagonizada polos seus debuxos preferidos, vinculada a premios ou agasallos, ou con cores e cancións rechamantes dirixidos a chamar a súa atención.

Pero os nenos non teñen o xuízo necesario para saber o que lles convén, só o que lles gusta. É un público especialmente vulnerable e sen un criterio formado para responder racionalmente a determinados estímulos. Por iso, OCU cre que a publicidade infantil debería rexerse por unhas regulacións estritas e obrigatorias, algo que, actualmente e a pesar das recomendacións de institucións como a OMS, non existe en España.

Nos últimos anos realizáronse varios intentos de regulación da publicidade infantil para previr a obesidade dos nenos. O máis coñecido é o modelo PAOS, un sistema de autorregulación que afecta á publicidade de alimentos e bebidas dirixida a nenos menores de 12 anos e de 15 se a publicidade vén da internet, pero que OCU considera un fracaso xa que non ten en conta a calidade nutricional do produto publicitado nin a frecuencia de emisión da mesma.

A Oficina Rexional para Europa da Organización Mundial da Saúde (OMS) desenvolveu un modelo baseado en 17 categorías diferentes de alimentos que determina cales poden anunciarse ou non segundo a súa composición nutricional, co fin de que os países europeos adápteno e utilicen co propósito de reducir o márketing dirixido aos nenos.

Para comprobar ata que punto adáptanse ou non estas recomendacións da OMS en España, OCU realizou un estudo de investigación en colaboración coa Escola Nacional de Saúde do Instituto de Saúde Carlos III sobre publicidade dirixida a nenos. Para a realización do estudo analizáronse 54 horas de emisión durante unha semana, de 6:00 a 24:00 horas, das principais canles infantís e xuvenís, así como dos xeneralistas con maiores índices de audiencia infantil.

Da análise resultaron 119 produtos de alimentación categorizados no perfil nutricional da OMS dos que, segundo OCU, só o 23% poderíase anunciar se se aplicou este modelo (carnes, peixes e outros alimentos con cantidades reducidas de graxas, azucre e sal).

O resto corresponden a anuncios de alimentos non permitidos por ter mal perfil nutricional (31%), como pratos preparados, snacks de patacas e aperitivos, refrescos azucrados, cereais de almorzo, iogures azucrados ou aceites e graxas como a manteiga. Ou a anuncios que en ningún caso estarían permitidos (46%) xa que corresponden a alimentos como o chocolate, caramelos, galletas, pasteis e bolería, bebidas enerxéticas ou zumes de froitas.

Así, segundo demostra o estudo de OCU, en total, o 77% da publicidade que os menores reciben está relacionada con alimentos pouco saudables e que non cumpren limítelos recomendados pola Organización Mundial da Saúde, que, de ser oficiais, non poderían anunciarse nin dirixirse a nenos de ningunha maneira.

Ante a falta de compromiso por parte dos anunciantes e o evidente fracaso dos modelos de autorregulación, OCU pide un cambio de normativa que limite a enorme presión publicitaria dos alimentos pouco saudables, co fin de que estes cheguen visualmente ao público infantil. Á súa vez, a Organización de Consumidores insta os fabricantes a que sigan reducindo os contidos de graxas, azucres e sal dalgúns alimentos para que sexan máis saudables.