Pont贸n prop贸n un plan de impulso do Porto de Vigo que incl煤a a conexi贸n ferroviaria e a exportacion de peixe desde peinador

Denuncia a discriminaci贸n do Estado cunha infraestrutura que 茅 motor econ贸mico para a cidade e pide a s煤a transferencia a Galiza
Publicado por o d铆a 05/04/2018 na sección de BNG,Galicia,Pol铆tica,Vigo

Pont贸n prop贸n un plan de impulso do Porto de Vigo que incl煤a a conexi贸n ferroviaria e a exportacion de peixe desde peinador

A portavoz nacional, Ana Pont贸n, anunciou tras o聽聽encontro con representantes das e dos traballadores que o BNG aposta por un plan de impulso do Porto de Vigo que debe inclu铆r a modernizaci贸n das instalaci贸ns, a conexi贸n ferroviaria coa PLISAM e con Portugal e que debe sumar como activo o aeroporto de Peinador para o transporte por avi贸n de peixe, en lugar do 鈥渄islate鈥 actual no que este tipo de exportaci贸n se fai desde Euskadi.

鈥溍 un motor econ贸mico de Vigo e comarca, pero pese ao seu potencial hai unha xesti贸n moi neglixente e deficiente que pon en perigo o potencial dun porto que lidera a exportaci贸n de peixe鈥, salientou Pont贸n. Neste sentido, a dirixente do Bloque anunciou unha bater铆a de iniciativas parlamentarias, tanto de control como de impulso, en relaci贸n a tres cuesti贸ns.

鈥淥 abandono do Porto de Vigo por parte do Estado cun centralismo que nos marxina e na modernizaci贸n das infraestruturas este porto non conta鈥, indicou en relaci贸n a exclusi贸n de Vigo do corredor atl谩ntico de mercador铆as dentro da聽Rede Transeuropea de Transporte, da que xa quedar谩 fora previamente da categor铆a de porto nodal pola falta de apoio do Goberno central en Bruxelas.

A esta discriminaci贸n, hai que engadir 鈥渦n modelo privatizador que nos fai perder posibilidades e un terceiro problema que radica na pol铆tica autoritaria e de falta de di谩logo por parte de quen xestiona a Autoridade Portuaria鈥, subli帽ou tras a informaci贸n recibida desde o comit茅 do empresa.

Outra cuesti贸n na que incidiu a portavoz do Bloque foi no transporte de peixe desde o Porto de Vigo 鈥渕oito do cal, a d铆a de hoxe, percorre 670 quil贸metros ata Euskadi para ser exportado v铆a 谩rea. Hai que tomar as medidas necesarias para que esa exportaci贸n de peixe por transporte a茅reo se faga desde o aeroporto de Vigo, e non o disparate聽聽de ter que levalo ata o Pa铆s Vasco perdendo oportunidade econ贸micas e de emprego nesta cidade鈥.

Menos atraques de cruceiros

Pont贸n tam茅n puxo en evidencia as negativas consecuencias da estratexia de privatizaci贸n, m谩is ou menos encuberta, que desenvolve o Estado a trav茅s da autoridade portuaria coa complicidade da Xunta.

鈥淭rad煤cese nunha falta de competitividade que est谩 provocando a marcha de empresas ou no feito de que se te帽an reducido dun xeito moi importante os atraques de cruceiros no porto vigu茅s. Son sinais de alerta que avisan de que a privatizaci贸n 茅 o cami帽o para levar ao desastre ao Porto de Vigo鈥, advirte.

E dentro desa velada estratexia de privatizaci贸n da autoridade portuaria, o BNG faixe eco da denuncia do comit茅 de empresa de privatizar a lonxa, clave nun porto con evidente vocaci贸n pesqueira. 鈥淧reoc煤panos moit铆simo que haxa sobre a mesa ese intento escurantista de privatizaci贸n da lonxa, que significa privatizar un dos motores econ贸micos da cidade, e neste momento xa se est谩n po帽endo impedimentos e atrancos para que esa lonxa funcione鈥.

鈥淧or contra, o BNG aposta por potenciar o papel do Porto de Vigo como l铆der de descarga de peixe e acompa帽ar ese liderado cunha estratexia de atracci贸n de novos tr谩ficos鈥, e para iso formula unha dobre proposta.

Fuga de recursos a Madrid

En primeiro lugar, solicitar a transferencia do Porto de Vigo para Galiza, 鈥減ara xerar unha pol铆tica portuaria propia, de tal xeito que todos os recursos que xera en vez de fuxir cara Madrid se reinvistan no propio porto e no sistema portuario galego para a mellorar as s煤as instalaci贸ns鈥.

En segundo lugar, 鈥渄arlle un impulso ao Porto de Vigo para traer novos tr谩ficos cunha actuaci贸n conxunta de todas as administraci贸ns e cun plan que aposte pola modernizaci贸n das s煤as infraestruturas, para levar a cabo a conexi贸n por ferrocarril e por aproveitar o potencial do aeroporto para poder exportar peixe desde esta cidade e crear m谩is emprego e riqueza aqu铆鈥, argumentou Pont贸n.

Nas iniciativas que o Bloque levar谩 ao Parlamento, as de impulso para reclamar a conexi贸n ferroviaria do Porto, a s煤a modernizaci贸n e a transferencia. As de control por谩n o foco nunha autoridade portuaria cuxa presidencia, designada a proposta do presidente da Xunta,聽聽聽鈥渢en como 煤nico obxectivo privatizar e desmontar todo o feito en anos pasados鈥, conclu铆u, tras unha reuni贸n na que tam茅n estiveron os responsables do BNG en Vigo, Seraf铆n Otero e Manuel Caride.