Reclaman medidas urxentes para evitar situaci贸ns de contaxios masivos nos centros de chamadas

Ante o incumprimento dos requisitos m铆nimos de prevenci贸n e protecci贸n
Publicado por o d铆a 16/03/2020 na sección de CIG,Sindicatos

Reclaman medidas urxentes para evitar situaci贸ns de contaxios masivos nos centros de chamadas

A coordinadora da CIG nos centros de chamadas denuncia as condici贸ns de traballo neste sector, posto que, malia o decreto de alarma, seguen a realizarse nas mesmas condici贸ns que se vi帽a facendo previamente (xa precarias a respecto da hixiene), as铆 como a inacci贸n do propio Goberno do estado e da Xunta de Galiza neste sentido.

A situaci贸n actual nos centros de traballo do sector non cumpre os requisitos m铆nimos de prevenci贸n de riscos e protecci贸n das persoas que establece a autoridade sanitaria. 鈥淎 nosa realidade son centos de persoas amoreadas en salas, a escasos cent铆metros unhas doutras e compartindo o posto de traballo鈥, sinalan nun comunicado.

Advirten que partillar o posto de traballo implica compartir o cub铆culo de escasos cent铆metros e os equipos: o rato, o teclado e incluso cascos con micr贸fono en permanente contacto coa boca, son compartidos por d煤as ou mesmo tres persoas no d铆a, sen medidas de limpeza nin desinfecci贸n. Xa que ademais non se extremaron as medidas de limpeza dos centros nin se facilitan na maior铆a dos casos medidas b谩sicas como luvas, xel, toalli帽as desinfectantes, etc.

“Total desprotecci贸n”

Lembran que no sector dos centros de chamadas est谩n en permanente contacto centos ou incluso milleiros de persoas, pero non se tivo a mesma consideraci贸n que noutros sectores nos que se veu restrinxindo dende hai d铆as o aforo dos locais para minimizar o contaxio at茅 decretarse incluso o seu peche. 鈥淎top谩monos en situaci贸n de total desprotecci贸n, sen cumprir a recomendaci贸n de manter un metro de distancia entre as persoas鈥.

鈥淐ando o Goberno pide que se extremen as precauci贸ns, a nosa realidade 茅 sa铆r da casa para acudir a un m谩is que pos铆bel foco de infecci贸n dia tras d铆a鈥, salientan. Dende a CIG den煤nciase que as empresas non adoptaron medidas 鈥渘in tan sequera para a protecci贸n de traballadoras/es en grupos de risco ou que conviven con persoas nesta situaci贸n, m谩is al谩 da posibilidade (nalgunhas empresas) de pedir vacaci贸ns, excedencias sen soldo ou nalg煤ns casos facer uso dunha bolsa de horas que posteriormente devolver谩n a empresa鈥.

O mesmo ocorre cos pais e nais que despois do peche dos centros educativos non te帽en alternativa para conciliar o coidado dos fillos/as coa actividade laboral. 鈥淣in unha soa medida que non faga recaer nas traballadoras e traballadores o custo de algo tan b谩sico como protexer a sa煤de, nun sector xa de por si precario鈥, critican.

Ademais, a informaci贸n 谩s traballadoras/es e a s煤a representaci贸n legal 茅 escasa ou nula, con total falta de transparencia e ocultaci贸n pois nin tan sequera informan de casos de traballadoras/es declaradas/os en corentena polos servizos m茅dicos nin se toman medidas ao respecto.

A 煤nica medida que algunhas empresas est谩n ofrecer 茅 a do teletraballo, sendo, a铆nda as铆, insuficiente e sen garantir unhas condici贸ns m铆nimas para o mesmo, en moitos casos incluso baixo a obriga de po帽er o traballador/a gratuitamente todos os medios materiais para o desempe帽o do traballo no domicilio.

Por iso, dende o sector dos centros de chamadas da CIG denuncian 鈥渁 avaricia destas empresas que, con beneficios millonarios, antepo帽en o seu beneficio econ贸mico por enriba da sa煤de, xa non s贸 das s煤as traballadoras e traballadores, sen贸n da sa煤de p煤blica de toda a cidadan铆a, expo帽茅ndoa 谩 propagaci贸n do virus, cando na maior铆a dos casos non se prestan ning煤n servizo b谩sico necesario鈥.

Nesta situaci贸n esixen das empresas que proporcionen ao seu persoal:

聽Medidas hixi茅nicas suficientes para todo o persoal (toalli帽as e xeles desinfectantes, medidas extraordinarias de limpeza e desinfecci贸n,…).
聽Medidas hixi茅nicas persoais a respecto do material que se emprega, nomeadamente cascos para cada persoa ou cando menos os micros e auriculares, de tal maneira que sexan intransfer铆beis entre o persoal, as铆 como luvas para evitar o contaxio a trav茅s dos teclados e mesas.
聽Que se respecten as medidas de espazos libres entre persoas, con arranxo ao establecido polas autoridades sanitarias.
聽Que se faciliten libranzas, medidas de flexibilidade horaria, permisos retribu铆dos, posibilidades de prestar servizos dende casa con todas as garant铆as e medios facilitados polas empresas, etc., para as traballadoras e traballadores que te帽an menores ou maiores a cargo; o mesmo para as persoas que estean nos grupos de risco, ou convivan con outras nesas situaci贸ns.
聽Que se establezan quendas continuas para evitar os desprazamentos innecesarios nas quendas partidas e a permanencia nos postos de traballo nos tempos libres debido ao peche dos comedores das empresas.

Tam茅n se esixe das autoridades pertinentes que se estableza claramente para este sector cales son os servizos esenciais imprescind铆beis e se obrigue 谩s empresas a establecer servizos m铆nimos coas debidas garant铆as para atendelos.

A CIG utilizar谩 todos os recursos legais establecidos na lexislaci贸n vixente para eliminar a situaci贸n de risco 谩 que se est谩 a someter as traballadoras e traballadores dos Centros de Chamadas e que se dea escrupuloso cumprimento das medidas preventivas para a contenci贸n do COVID-19.

Comentar noticia

Your email address will not be published.