SOS Sanidade P√ļblica recl√°malle a Feij√≥o que escoite as demandas sociais e sente a negociar

Anuncia novas mobilizacións e non descarta outra manifestación nacional se non recibe resposta
Publicado por o d√≠a 22/02/2018 na sección de Sanidad

SOS Sanidade P√ļblica recl√°malle a Feij√≥o que escoite as demandas sociais e sente a negociar

Representantes da Plataforma SOS Sanidade P√ļblica compareceron esta ma√Ī√° en rolda de prensa para exixir ao presidente da Xunta que responda √° s√ļa ‚Äúman tendida‚ÄĚ e sente a negociar, m√°is tras da multitudinaria manifestaci√≥n que percorreu as r√ļas de Compostela o pasado d√≠a 4 de febreiro. Xunto a isto anunciaron novas mobilizaci√≥ns nas √°reas sanitarias que se transforman en distritos e unha concentraci√≥n diante do Parlamento, o vindeiro d√≠a 20 de marzo, coincidindo co pleno no que se debate o proxecto de reforma da Lei Galega de Sa√ļde. Non descartan, ademais, convocar unha nova manifestaci√≥n nacional se non reciben resposta do SERGAS e as s√ļas demandas non son atendidas.

SOS Sanidade P√ļblica alertou dos problemas que neste intre padece a sanidade p√ļblica galega e das consecuencias a√≠nda m√°is graves que ter√° a contrarreforma que pretende aprobar no parlamento o Partido Popular.

Unha reforma que, segundo explicaron, recorta e desmantela os hospitais comarcais dificultando o acceso da poboaci√≥n rural a¬† atenci√≥n hospitalaria, malia ser a m√°is envellecida e m√°is necesitada de asistencia. Neste sentido advertiron que as e os enfermos ‚Äúdeber√°n percorrer moitos quil√≥metros para acudir aos hospitais xerais, dende O Barco de Valdeorras a Ourense 115 km en 1 hora e media; de Burela a A Coru√Īa 94 km en 1 hora e 18 minutos; de Monforte a Lugo 66 km en 50 minutos, e de Vilagarc√≠a a Pontevedra 16 km en media hora‚ÄĚ.

Denunciaron ademais que coas modificaci√≥ns introducidas na Lei red√ļcense a distritos as √°reas sanitarias do Salnes, A Mari√Īa, O Barco de Valdeorras e Monforte, recortando os seus recursos e deix√°ndoas sen capacidade de decisi√≥n e de xesti√≥n, para centrar o poder nos grandes hospitais.

Deterioro da atención primaria

Por√©n na lei mant√©√Īense as Estruturas de Xesti√≥n Integrada (EOXIS) perpetuando a subordinaci√≥n e o deterioro da Atenci√≥n Primaria as Xerencias Hospitalarias. ‚ÄúDende a s√ļa entrada en funcionamento, os recortes foron un 70% superiores aos aplicados nos hospitais, mentres que o seu orzamento baixou do 15,5% ao 13% do gasto do SERGAS‚ÄĚ. Isto deteriorou, segundo afirmaron, aos Centros de Sa√ļde ‚Äúimprescindibles para garantir unha asistencia pr√≥xima a xente e as actividades de Promoci√≥n e Prevenci√≥n da Sa√ļde‚ÄĚ.

Por iso lamentaron que a política sanitaria do SERGAS se basee no intento de curación da enfermidade, como negocio para a sanidade privada, e non na prevención.

Axencias sanitarias: chiringuitos

Xunto a isto, advertiron que o que se potencia son as Axencias Sanitarias, que definiron como ‚Äúaut√©nticos chiringuitos‚ÄĚ para xestionar os centros e recursos (sangue, transplantes de √≥rganos, formaci√≥n do persoal e demais), onde se permite a laboralizaci√≥n, a perda de dereitos¬† e a precarizaci√≥n do persoal sanitario, que perder√° ademais a s√ļa capacidade de decisi√≥n nos tratamentos das/os doentes.

Alertaron de que se consolida ao tempo a privatizaci√≥n da investigaci√≥n e a innovaci√≥n sanitaria, po√Ī√©ndoa en mans dos laboratorios farmac√©uticos, empresas tecnol√≥xicas e fondos de investimento,¬† que controlan a Axencia Galega para a Xesti√≥n do Co√Īecemento en Sa√ļde. ‚ÄúO SERGAS pon os cartos, os profesionais, os recursos diagn√≥sticos e os enfermos, para experimentos que logo son patentados e vendidos polas¬† multinacionais. Nu√Īez Fejjoo pretende po√Īer o Sistema Sanitario P√ļblico Galego ao servizo do desenvolvemento empresarial,¬† en lugar de garantir a sa√ļde da poboaci√≥n‚ÄĚ.

SOS Sanidade P√ļblica tam√©n considera grave que se reduza e limite a participaci√≥n social na Sanidade P√ļblica, xa que a funci√≥n dos Consellos de Sa√ļde cinguirase a recibir informaci√≥n do SERGAS sen ningunha capacidade de control¬† real sobre a poboaci√≥n e execuci√≥n do Plan de Sa√ļde canto a contrataci√≥n de servizos sanitarios, concertos e subvenci√≥ns coa privada, Memoria Anual, proxectos de Orzamentos Anuais, prestaci√≥ns e carteira de servizos. Os membros dos Consellos ser√°n ademais elixidos pola administraci√≥n, quedando exclu√≠do o movemento veci√Īal e outros axentes sociais, pola s√ļa actividade cr√≠tica e reivindicativa.

Para a plataforma a lei potencia o ‚Äúfavoritismo e a arbitrariedade‚ÄĚ na contrataci√≥n do persoal sanitario, ampliando a capacidade do SERGAS para adxudicar, sen concurso, os¬† postos de traballo no sistema, grazas √° libre designaci√≥n, dos seus amigos.

Debate social e profesional

Fronte a esta situaci√≥n SOS Sanidade P√ļblica defende a necesidade de abrir un ‚Äúaut√©ntico‚ÄĚ debate social e profesional para mellorar a sanidade p√ļblica galega, no que se aborden cuesti√≥ns como o mantemento as catro √°reas sanitarias en perigo e o reforzamento e ampliaci√≥n dos servizos e recursos dos hospitais comarcais, para garantir a asistencia de sa√ļde de calidade a poboaci√≥n rural en condici√≥ns de igualdade.

A plataforma defende tam√©n a supresi√≥n das EOXIS e recuperar as Xerencias de Atenci√≥n Primaria, para garantir a autonom√≠a e capacidade resolutiva dos Centros de Sa√ļde, para potenciar a prevenci√≥n e a promoci√≥n da sa√ļde. Mellorar a colaboraci√≥n da AP cos hospitais en condici√≥ns de equidade.

Potenciar a investigación

Canda isto aposta por potenciar a formaci√≥n, investigaci√≥n e innovaci√≥n do SERGAS con recursos p√ļblicos; mellorar e potenciar a Participaci√≥n Social na planificaci√≥n e control do Sistema de Sa√ļde P√ļblico,¬† sen exclusi√≥ns en todas as estruturas do sistema; garantir a equidade de acceso ao sistema, dos mellores profesionais e traballadores en base a criterios de igualdade, m√©rito e capacidade; recuperar os recursos recortados, incrementar o persoal sanitario para acabar coas listas de agarda en hospitais e Atenci√≥n Primaria e os colapsos nos Servizos de Urxencias.

Isto ademais de acabar coa maquillaxe das listas de agarda e coa ocultaci√≥n de doentes nas listas non estruturais e modificar a Lei de Garant√≠as dos Tempos de Espera que facilita a desviaci√≥n de miles de paciente a centros privados, descapitalizando e privatizando o sistema sanitario p√ļblico.

Na rolda de prensa a Plataforma SOS Sanidade P√ļblica fixo ademais entrega dun ANEXO no que se recollen datos pormenorizados da situaci√≥n na que se atopan as √°reas sanitarias quem polo seu interese, reproducimos √≠ntegro:

N√ļ√Īez Feijoo quere cambiar a Lei Galega de Sa√ļde para reconverter as √Āreas Sanitaria en Distritos de menor rango,¬† para alcanzar tres grandes obxectivos:

1.- Recortar e desmantelar os hospitais comarcais, para transformalos nunha especie dos antigos ambulatorios de especialidades, coa finalidade de reducir gasto. Economicismo.

2.- Recentralizar a xesti√≥n das √°reas e Atenci√≥n Primaria, para controlar o fluxo de pacientes aos grandes hospitais. O PP e N√ļ√Īez Feijoo estan en contra da descentralizaci√≥n sanitaria e da autonom√≠a de xesti√≥n . Hospitalcentrismo.

3.- Utilizar as listas de agarda asociadas a estas decisións, par desviar pacientes ao sector privado, utilizando a Lei de Garantías de Tempos de Espera, que entrou recentemente en vigor. Privatización.

As estratexias seguidas ata o de agora nas 4 áreas sanitarias, que se pretenden perpetuar,  responden a un mesmo patrón e pódense resumir:

1.- Baleirado de competencias das Xerencias dos hospitais e concentración dos recursos de apoio administrativo nos grandes hospitais de área.

2.- Peche de servizos especializados que se trasladan aos Complexos Hospitalarios o que incrementa a lista de agarda e obriga aos enfermos a trasladarse moitos quilómetros, dificultando o acceso á asistencia aos pacientes e un elevado custo para as familias que os coidan.

3.- Recortes no persoal especialista dos hospitais e na atenci√≥n primaria. Nalg√ļns casos os profesionais van uns poucos d√≠as √° semana a pasar a consulta.

4.-. Perda de capacidade resolutiva dos hospitais e da calidade na atención.

5.- Perda de capacidade resolutiva da Atenci√≥n Primaria, relegada a un papel subalterno e a controlar os fluxos de pacientes aos hospitais, en detrimento da promoci√≥n e prevenci√≥n de sa√ļde.

6- Sobrecarga de traballo para as/os traballadores, que repercute sobre a calidade da atención.

7.- Perda de postos de traballo e na economía destas as áreas.

8.- Privatizacións nos servizos de apoio e dos aparcamentos o que supón novos copagos para enfermos e familiares.

√Ārea Sanitaria do Barco de Valdeorras

1.- Recortáronse servizos, recursos diagnósticos e persoal cunha gran perda da capacidade resolutiva do Hospital Comarcal.

Perda de recursos:

  • Suprim√≠use o servizo de Urolox√≠a. A consulta √© atendida por profesionais do Hospital de Ourense que non van todolos d√≠as.
  • No servizo de Rehabilitaci√≥n suprim√≠ronse as d√ļas prazas. S√≥ hai consulta dous d√≠as √° semana por especialistas de Ourense.
  • An√°lises cl√≠nicos: boa parte dos recursos traslad√°ronse ao CHOU.
  • Anestesia: a falta de especialistas obriga, ante calquera dificultade, a desviar pacientes a Ourense.
  • Recort√°ronse tres pediatras de 4 a 1. Iso sup√≥n un risco en atenci√≥n para os neonatos (partos).

Perda de capacidade resolutiva:

  • Cirurx√≠a (deix√°ronse de realizar intervenci√≥ns oncol√≥xicas).
  • Laboratorio por desprazamentos de probas ao CHOU.
  • Radiolox√≠a a RNM real√≠zase nun cami√≥n m√≥bil.
  • Xinec√≥loga: der√≠vase a Ourense calquera complicaci√≥n. As consultas son atendidas so alg√ļns d√≠as √° semana por profesionais desprazados/as de Ourense.

Especialidades atendidas alg√ļns d√≠as √° semana por profesionais desprazados/as desde Ourense:

  • Endocrinolox√≠a atendida por profesionais do Hospital de Ourense que non van todos os d√≠as.
  • Dixestivo: consultas externas 4 d√≠as de consulta √° semana. A primeira consulta √© por v√≠a inform√°tica sen ver ao paciente.
  • Cardiolox√≠a e Neurolox√≠a: atendidas por profesionais desprazados/as de Ourense.

2.- Perda de autonomía e capacidade para xestionar a área:

  • A xerencia esta subordinada √° EOXI de Ourense.
  • Car√©cese de orzamento propio.
  • Desco√Ī√©cese o cadro de persoal.

3.- Privatización de servizos:

  • Privatiz√≥use o mantemento.
  • Calquera problema √© solucionado por unha empresa de Monforte.

¬†√Ārea do Salnes

Recortes e peche de especialidades:

  • Peche da Sala de Dixestivo, trasladado o Complexo Hospitalario de Pontevedra (CHOP). Como consecuencia, casi 40 pacientes te√Īen que desprazarse a Pontevedra para recibir a atenci√≥n.
  • Eliminaci√≥n da unidade de Parto Natural (que supuxo a perda da acreditaci√≥n de¬†Hospital Amigo de los Ni√Īos de Unicef¬†(s√≥ a te√Īen¬† sete centros en todo o Estado).
  • O servizo de Psiquiatr√≠a realiza as interconsultas de doentes ingresados/as por tel√©fono (sen que sexa visto/a polo especialista).
  • Reduci√≥n do Servizo de Farmacia, reconvertido nunha Unidade de Dispensaci√≥n.

Supresión das especialidades de:

  • Neurolox√≠a.
  • Androlox√≠a.
  • Sa√ļde Sexual (a de Galicia).
  • A secci√≥n de Otorrinolaringolox√≠a

Pérdida de autonomía:

Importantes servizos asistenciais pasaron a depender dos servizos correspondentes do CHOP :

  • Medicina Interna.
  • Radiodiagn√≥stico.
  • Urolox√≠a.
  • Oftalmolox√≠a.
  • Diestivo.

O centro perdeu a sua autonomía de xestión a favor do CHOP, que controla tamén boa parte dos recursos administrativos: Informática, Control de Xestión, Contabilidade, Persoal, Almacéns, Compras e Suministros.

Paralización de ampliacións previstas:

  • Unidade de Hemodi√°lise.
  • Servizo de Corta Estancia.
  • Ampliaci√≥n da hospitalizaci√≥n a domicilio.
  • Sala de tratamentos oncol√≥xicos.
  • Sala de partos.

Tampouco se cumpriron as previsións de renovación do equipamiento tecnolóxico.

Atención Primaria:

Cerráronse os servizos de Radioloxía e Análises Clínicos da Casa do Mar de Vilagarcía deixando sen recursos de radiodiagnóstico e analíticas o Centro de Atención Primaria.

Non se cubriron as vacantes por xubilación.

√Ārea da Mari√Īa

1.- Hospital da Costa: recort√°ronse recursos e incrementaronse as deficiencias asistenciais que obrigan aos pacientes e familiares a desprazarse ao Complexo Hospitalario de Lugo e a hospitais privados de Lugo, a 117 km. e hora e media.

  • Os problemas son especialmente importantes nas Consultas Externas e os Servizos Centrais (diagn√≥sticos).
  • Cirurx√≠a vascular.
  • Non hai recursos.
  • Todas as intervenci√≥ns (como as varices) env√≠anse a Lugo, a maior√≠a: a sanidade privada.

Pediatría:

  • Existe servizo para atender aos nenos prematuros, sen embargo o 100% dos casos son derivados a Lugo, o que sup√≥n un risco, que complica a atenci√≥n do parto e grandes problemas de acompa√Īamento na estad√≠a hospitalaria e nas visitas familiares.

Traumatoloxía:

  • Falta unha praza de especialista.
  • Todos os problemas de cirurx√≠a de xeonllo son enviados a Lugo.
  • Falta unha Rehabilitadora e fisioterapeutas. Gran parte da rehabilitaci√≥n est√° concertada coa sanidade privada.

Cardioloxía:

  • Falta unha praza de especialista.
  • Deix√°ronse de implantar e cambiar marcapasos.

Anatomía patolóxica:

  • Falta un profesional facultativo e dous t√©cnicos.
  • Moitas mostras son enviadas a Lugo e a outros centros, produc√≠ndose moito retraso nos informes e incluso o extrav√≠o de mostras.

Servizo de Radioloxía:

  • As probas de Resonancia Magn√©tica (RNM) fanse nunha unidade m√≥bil instalada nun cami√≥n que acode ao √°rea unha vez ao mes. A maior√≠a das probas son enviadas a centros privados de Lugo.
  • Non existen recursos para realizar ortopantomograf√≠as.

Faltan d√ļas prazas de enfermer√≠a e unha de celador na quenda de noite (sobrecarga e problemas de atenci√≥n aos pacientes hospitalizados)

2.- Producíronse serios recortes de recursos no persoal de Atención Primaria:

  • Amortiz√°ronse 5 prazas de medicina familiar.
  • Falta persoal de enfermer√≠a (a rateo dunha praza de medicina por outra de enfermer√≠a non se respecta).
  • Carencia de pediatras.
  • Recort√°ronse prazas de persoal t√©cnico de coidados de enfermar√≠a.

3.- Novas dificultades para acceder ao Hospital:

As prazas de aparcamento que antes eran gratuítas agora serán de pago. O que supón unha privatización deste servizo para pacientes e familiares e un novo copago por enfermidade.

√Ārea de Monforte

1.- Hospital de Monforte

Perdéronse especialistas con desaparición práctica destas especialidades e aumento espectacular das listas de agarda nestas patoloxías.

  • 1 en Dixestivo (contrat√≥use provisionalmente un internista).
  • 1 en Cardiolox√≠a, por xubilaci√≥n e que non se cubrir√°.
  • Non se cubriu durante moito tempo unha praza de radiolox√≠a polo que a listas de agarda de TAC e Resonancia (RNM) supera os noves meses.
  • A lista de agarda de endoscopias supera os 9 meses.

Déficit de recursos asistenciais:

  • S√≥ hai consulta de alergolox√≠a unha vez √° semana e as probas real√≠zanse en Lugo por falta de recursos.
  • Faltan profesionais de enfermer√≠a, auxiliares de cl√≠nica e (non se cubriron un total de 22 prazas). Esta situaci√≥n xera unha gran sobrecarga de traballo.

Perda de autonomía de xestión:

  • A maior√≠a das decisi√≥ns ad√≥ptanse na Xerencia do Hospital de Lugo (HULA).
  • A mala xesti√≥n do servizo de Cirurx√≠a condiciona que (pese a ter os mesmos recursos que o de Traumatolox√≠a que apenas ten lista de agarda) s√≥ realice operaci√≥ns de pacientes de baixa complexidade, remitindo √° maior√≠a de enfermos a Lugo.
  • Privatiz√°ronse recursos de apoio √° xesti√≥n e a asistencia sanitaria: Inform√°tica, Mantemento e Electromedicina.
  • Non se cubriu a praza por xubilaci√≥n dunha telefonista. A falta de recursos fai que os fins de semana esta actividade este cuberta desde Lugo.

2.- Atención Primaria:

Non se cubriron as prazas vacantes por xubilación nos Centros de AP de Monforte, Pobra do Brollón, Escairón e Chantada.