Tras a denuncia de FACUA, a CNMC multa a Naturgy con 1,2 millóns de euros

Enviou unha comunicación a case 50.000 clientes con tarifa regulada de gas para indicarlles que lles daría de alta de forma automática noutra do mercado libre ocultándolles que encarecería a súa factura ata un 15%.
Publicado por o día 17/03/2019 na sección de FACUA,Social

Tras a denuncia de FACUA, a CNMC multa a Naturgy con 1,2 millóns de euros

Tras a denuncia presentada por FACUA-Consumidores en Acción en xullo de 2017, A Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) multou con 1.200.000 euros a Gas Natural Servizos SA (actualmente denominada Naturgy Iberia SA).
 
A empresa enviou unha comunicación a case 50.000 clientes con tarifa de gas do mercado regulado na que indicaba que lles cambiaría automaticamente a outra do mercado libre salvo que expuxesen expresamente a súa negativa chamando a un número de teléfono. Naturgy ocultou aos usuarios que a nova tarifa encarecería a súa factura ata un 14,6% e que as condicións contractuais serían distintas.

“A modalidade de tarifa que che recomendamos”… un 15% máis cara

“Vendo que o teu consumo aproximado de gas é de 2.397 kWh, a modalidade de tarifa que che recomendamos é a Tarifa Estable Economy”. Este é o texto que aparecía nunha das cartas remitidas pola entón denominada Gas Natural Servizos aos usuarios. As tarifas recomendadas eran considerablemente máis caras que as de mercado regulado ( TUR), das que laempresa non informaba nas cartas para evitar que os usuarios se dean conta da trampa.
 
FACUA denunciou a fraude ante a CNMC e varias autoridades autonómicas de protección ao consumidor. A mediados do ano pasado, a Axencia Catalá do Consumo comunicou á asociación que procedía a abrir expediente sancionador a Naturgy, sen que ata a data transcendeu se foi resolvido.

48.700 afectados

Durante a instrución do expediente, a CNMC comprobou que a compañía ofertou a 48.700 clientes que tiñan contratada unha tarifa referenciada á Tarifa de Último Recurso ( TUR) a outra tarifa denominada Estable. Fíxoo sen indicar con claridade a súa repercusión económica, e sen informar o consumidor de que a nova tarifa supoñía un incremento no prezo da subministración. Segundo comprobou Competencia, a nova oferta supoñía un incremento da factura de entre un 8% e un 14% (entre 30 e 42 euros ao ano, segundo o consumo do punto de subministración).
 
A resolución da CNMC pon de manifesto que a comunicación de Naturgy incumpriu os apartados f) e g) do artigo 57.bis da Lei do Sector de Hidrocarburos, ao non informar debidamente da modificación do contrato e do incremento de prezos aos consumidores de maneira transparente e comprensible.
 
En consecuencia, Competencia considera que Naturgy é responsable dunha infracción grave de acordo co disposto no artigo 110 t) da Lei do Sector de Hidrocarburos. A resolución fin á vía administrativa e poderase interpoñer contra ela recurso contencioso administrativo ante a Audiencia Nacional, no prazo de dous meses a contar desde o día seguinte á súa notificación.
 
Entre os dereitos dos consumidores recolleitos na Directiva europea do mercado gasista está o de ser informados de calquera incremento de prezos da subministración de maneira transparente e comprensible, e o seu dereito para rescindir o contrato sen ningunha penalización se non aceptan as novas condicións.

A Carta

Comentar noticia

Your email address will not be published.