Valoran positivamente a decisión do TXUE de anular a alza da Comisión dos límites de emisións do diesel

O alto tribunal europeo estima o recurso de París, Madrid e Bruxelas contra a modificación dos niveis permitidos despois da fraude de Volkswagen por rebaixar de feito o que contempla a normativa.
Por o 13/12/2018 | Sección: FACUA,Motor,Social
Valoran positivamente a decisión do TXUE de anular a alza da Comisión dos límites de emisións do diesel
FACUA-Consumidores en Acción valora positivamente a decisión do Tribunal de Xustiza da Unión Europea ( TJUE) de anular a alza dos límites de emisións de óxidos de nitróxeno ( NOx) establecida pola Comisión Europea en 2016. O TJUE estima así o recurso presentado polos concellos de Madrid, París e Bruxelas, que cuestionaban a rebaixa da norma existente (Euro 6) levada a cabo pola Comisión.
 
Na UE, os vehículos diésel fabricados despois de setembro de 2015 debían cumprir a norma Euro 6, que establece os límites de NOx en 80 mg/km percorrido. Con todo, nos test de homologación previos á súa posta en circulación non se miden as emisións dos coches en condicións reais de condución, senón en bancos de probas, cuxas condicións fan que sexa moi fácil cumprir coa lei sen que se reflicta o que contaminan unha vez que circulan normalmente. Tras facerse público a fraude nas emisións de Volkswsagen, en setembro de 2017, os Estados membro aprobaron que a partir de setembro de 2017 estes test de homologación incluirían probas de condución real. Pero a Comisión decidiu permitir que desde esta data os modelos novos de coches diésel puidesen exceder nun 110% o límite establecido na normativa sen que se considerase infracción, isto é, poderán emitir ata 168 mg/ km percorrido en lugar do 80 mg/km fixados na Euro 6, é dicir, case o mesmo que establecía a normativa anterior Euro 5 (180 mg/km).
 
FACUA denunciou entón publicamente que esta decisión tomásese ao albur da fraude de Volkswagen para protexer os intereses da industria automobilística, sen ter en consideración a afectación á saúde pública e o medio ambiente do nivel de emisións permitido. A asociación insiste en que a contaminación do aire provoca ao ano ao redor de 400.000 mortes prematuras na UE, segundo os datos do propio Parlamento comunitario.
 
Os concellos de Madrid, París e Bruxelas tamén cargaron contra a medida e no seu recurso ante o TJUE expuxeron que a Comisión non podía adoptar a rebaixa nos valores das emisións de óxidos de nitróxeno establecidos por ser menos esixentes que os límites fixados para a norma aplicable, a norma Euro 6.
 
O TJUE dálles a razón e subliña que os límites das emisións de NOx fixados para a norma Euro 6 “constitúen un elemento esencial deste Regulamento que a Comisión non pode modificar, e que o referido Regulamento prevé que devanditos límites deben ser respectados en condicións reais de condución” e, en consecuencia, nos ensaios de homologación. O Tribunal Xeral chega á conclusión de que “a Comisión non era competente para modificar, mediante a aplicación dos coeficientes de corrección, tales límites” con respecto aos ensaios de homologación.

Comentar noticia

Your email address will not be published.