Valoran positivamente a decisi贸n do TXUE de anular a alza da Comisi贸n dos l铆mites de emisi贸ns do diesel

O alto tribunal europeo estima o recurso de Par铆s, Madrid e Bruxelas contra a modificaci贸n dos niveis permitidos despois da fraude de Volkswagen por rebaixar de feito o que contempla a normativa.
Publicado por o d铆a 13/12/2018 na sección de FACUA,Motor,Social

Valoran positivamente a decisi贸n do TXUE de anular a alza da Comisi贸n dos l铆mites de emisi贸ns do diesel

FACUA-Consumidores en Acci贸n valora positivamente a decisi贸n do Tribunal de Xustiza da Uni贸n Europea ( TJUE) de anular a alza dos l铆mites de emisi贸ns de 贸xidos de nitr贸xeno ( NOx) establecida pola Comisi贸n Europea en 2016. O TJUE estima as铆 o recurso presentado polos concellos de Madrid, Par铆s e Bruxelas, que cuestionaban a rebaixa da norma existente (Euro 6) levada a cabo pola Comisi贸n.
Na UE, os veh铆culos di茅sel fabricados despois de setembro de 2015 deb铆an cumprir a norma Euro 6, que establece os l铆mites de NOx en 80 mg/km percorrido. Con todo, nos test de homologaci贸n previos 谩 s煤a posta en circulaci贸n non se miden as emisi贸ns dos coches en condici贸ns reais de conduci贸n, sen贸n en bancos de probas, cuxas condici贸ns fan que sexa moi f谩cil cumprir coa lei sen que se reflicta o que contaminan unha vez que circulan normalmente. Tras facerse p煤blico a fraude nas emisi贸ns de Volkswsagen, en setembro de 2017, os Estados membro aprobaron que a partir de setembro de 2017 estes test de homologaci贸n incluir铆an probas de conduci贸n real. Pero a Comisi贸n decidiu permitir que desde esta data os modelos novos de coches di茅sel puidesen exceder nun 110% o l铆mite establecido na normativa sen que se considerase infracci贸n, isto 茅, poder谩n emitir ata 168 mg/ km percorrido en lugar do 80 mg/km fixados na Euro 6, 茅 dicir, case o mesmo que establec铆a a normativa anterior Euro 5 (180 mg/km).
FACUA denunciou ent贸n publicamente que esta decisi贸n tom谩sese ao albur da fraude de Volkswagen para protexer os intereses da industria automobil铆stica, sen ter en consideraci贸n a afectaci贸n 谩 sa煤de p煤blica e o medio ambiente do nivel de emisi贸ns permitido. A asociaci贸n insiste en que a contaminaci贸n do aire provoca ao ano ao redor de 400.000 mortes prematuras na UE, segundo os datos do propio Parlamento comunitario.
Os concellos de Madrid, Par铆s e Bruxelas tam茅n cargaron contra a medida e no seu recurso ante o TJUE expuxeron que a Comisi贸n non pod铆a adoptar a rebaixa nos valores das emisi贸ns de 贸xidos de nitr贸xeno establecidos por ser menos esixentes que os l铆mites fixados para a norma aplicable, a norma Euro 6.
O TJUE d谩lles a raz贸n e subli帽a que os l铆mites das emisi贸ns de NOx fixados para a norma Euro 6 “constit煤en un elemento esencial deste Regulamento que a Comisi贸n non pode modificar, e que o referido Regulamento prev茅 que devanditos l铆mites deben ser respectados en condici贸ns reais de conduci贸n” e, en consecuencia, nos ensaios de homologaci贸n. O Tribunal Xeral chega 谩 conclusi贸n de que “a Comisi贸n non era competente para modificar, mediante a aplicaci贸n dos coeficientes de correcci贸n, tales l铆mites” con respecto aos ensaios de homologaci贸n.