Vodafone acaparou en 2018 o 48% das denuncias contra compañías de telecomunicacións

O sector provocou o 19,4% das reclamacións, nove puntos máis que o ano anterior. As denuncias de FACUA derivaron en 3,2 millóns de euros en multas contra telecos.
Por o 06/03/2019 | Sección: Eventos,FACUA,Social
Vodafone acaparou en 2018 o 48% das denuncias contra compañías de telecomunicacións
En 2018, Vodafone foi de novo a compañía de telecomunicacións máis denunciada polos usuarios en FACUA-Consumidores en Acción. Así o reflicte o seu balance Que denuncian os consumidores?, onde a multinacional británica acaparou case a metade das reclamacións ás telecos, encabezando o ránking a unha enorme distancia do segundo operador.
 
As reclamacións contra o sector representaron o 19,4%, nove puntos máis que o ano anterior. Pola súa banda, as denuncias presentadas por FACUA por fraudes masivas e prácticas ilícitas provocaron o ano pasado 3,2 millóns de euros en multas contra compañías que prestan servizos de telefonía e acceso a internet.
 
Comparadas as reclamacións contra os catro principais grupos de telecomunicacións que operan en España, Vodafone foi obxecto do 48,3%, case catro puntos por encima das do ano anterior (44,6%). Seguiulle France Telecom, co 28,8% (fronte ao 31,0% de 2017), repartidas case a partes iguais entre as súas marcas Orange (13,6%) e Jazztel (15,2%).
 
Movistar, o primeiro operador en número de clientes, foi o terceiro en porcentaxe de reclamacións. Contra a multinacional española dirixíronse o 13,1%, máis de cinco puntos por baixo que un ano atrás (cando representaron o 18,4%).
 
O cuarto grupo de telecomunicacións, integrado por MásMóvil, Yoigo e Pepephone, acumulou 8,8% das denuncias, case tres puntos máis que en 2017 (6,1%). Así, o 4,2% foron para Yoigo, o 4,1% para MásMóvil e o 0,5% para Pepephone.
 
Xunto a subidas de tarifas fraudulentas por non respectar compromisos publicitarios ou cláusulas de permanencia, destacaron as denuncias por incumprimentos de ofertas comerciais, envíos de facturas despois de que os usuarios solicitasen a baixa ou ameazas con penalizacións abusivas por anular contratos antes de finalizar os compromisos de permanencia. O spam telefónico, a esixencia do pago de débedas inexistentes ou infladas, a inclusión ilícita en rexistros de morosos, o cobro de chamadas non realizadas ou o alta en servizos de mensaxes non solicitadas ou publicitados de forma fraudulenta son outras das queixas expostas polos consumidores.
 
FACUA critica que no sector seguiuse producindo unha longa lista de fraudes ante a pasividade do Goberno e as autoridades de protección ao consumidor das comunidades autónomas. As multas polas irregularidades das compañías son escasas, de moi reducida contía e na inmensa maioría de ocasións son silenciadas polas administracións.
 

Segundo sector en denuncias

 
O das telecomunicacións foi en 2018 o segundo sector en reclamacións expostas polos consumidores en FACUA, co 19,4% do total dos 13.175 casos abertos polos equipos xurídicos da organización. A porcentaxe subiu nove puntos con respecto ao ano anterior, cando o sector xerou o 10,3% das denuncias.
 
O primeiro posto do ránking ocupouno a sanidade, co 27,4%, debido ás irregularidades e o peche das clínicas iDental. FACUA exerce a acusación particular e representa a numerosos afectados na causa aberta na Audiencia Nacional. En terceira posición, a banca, co 16,1% das reclamacións.
 

3,2 millóns en multas por denuncias de FACUA

 
As denuncias de FACUA ante distintas administracións públicas por fraudes masivas e prácticas ilícitas cometidas por empresas contra os usuarios derivaron en máis de 4 millóns de euros en multas durante 2018, dos que 3,2 millóns foron contra compañías que prestan servizos de telefonía e acceso a internet.
 
Das sancións contra compañías de telecomunicacións que as administracións comunicaron a FACUA ou que transcenderon publicamente ao longo do último ano como consecuencia das súas denuncias, as máis elevadas foron as impostas pola autoridade de consumo da Junta de Andalucía: 3,1 millóns a Movistar (1,53 millóns), Vodafone (797.502 euros) e Orange (767.602 euros) por irregularidades que foran denunciadas por FACUA en 2013. Trátase do cobro abusivo de penalizacións por recibos devoltos, atrasos no pago ou restablecementos de servizo.
 
A multa da Xunta a Movistar é a oitava máis alta imposta na historia por unha autoridade autonómica de protección ao consumidor. Unha análise realizada por FACUA sobre as dez multas máis elevadas revela que todas elas tiveron a súa orixe en investigacións e denuncias presentadas pola asociación.
 
Así mesmo, a Axencia Española de Protección de Datos (AEPD) multou a Jazztel (Orange Espagne SAU) con 18.000 euros polas decenas de chamadas publicitarias recibidas por unha socia de FACUA nos seus dous teléfonos a pesar de que esta lle solicitou que deixase de facelo. As compañías de telecomunicacións coas que a afectada tiña contratadas as súas liñas confirmaron a Protección de Datos que se produciron as chamadas comerciais denunciadas. Pola súa banda, Jazztel non acreditou á Axencia que notificase ás empresas de telemarketing coas que tiña subcontratadas as súas campañas de captación de clientes que a denunciante manifestara a súa oposición para recibir chamadas. Unha desas empresas, Sueli e Gerardo, tamén foi sancionada con 4.000 euros por non recepcionar os escritos que lle remitiu a AEPD para aclarar se Jazztel comunicáralle a negativa da usuaria para recibir as chamadas comerciais.
 
Pola súa banda, a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) multou cun total de 89.800 euros a catro provedores de servizos de telecomunicacións por proporcionar un beneficio económico ás empresas que contrataban con elas numeracións con prefixo 902. As denuncias presentadas en FACUA en 2015 derivaron nunha investigación que concluíu con multas ás empresas Dixital Virgo España SA (37.000 euros), Eagertech 21 SL (20.800 euros), Masvoz Telecomunicacións Interactivas SL (20.000 euros) e Telecoming SA (12.000 euros).

Comentar noticia

Your email address will not be published.