Vodafone devolve a un usuario 900 euros tras cobrarlle durante 13 meses cotas superiores á contratada

FACUA tivo que acudir á Xunta Arbitral de Cantabria para que obrigase á empresa para abonarlle as cantidades cobradas indebidamente.
Por o 12/08/2019 | Sección: FACUA,Social,Sucesos
Vodafone devolve a un usuario 900 euros tras cobrarlle durante 13 meses cotas superiores á contratada
Compartir en:
Tras a actuación de FACUA-Consumidores en Acción, Vodafone devolveu 904,31 euros a un usuario ao que estivo a cobrar durante trece meses cotas superiores á que realmente tiña contratada. A asociación levou o caso a arbitraxe e un laudo da Xunta Arbitral de Consumo de Cantabria obrigou á compañía para devolver todo o diñeiro ao afectado.
 
Ramón P.O., residente na localidade cántabra de Torrelavega, decidiu realizar unha portabilidad da súa antiga compañía de telecomunicacións en novembro de 2017 a Vodafone tras recibir unha oferta para a súa liña de teléfono móbil, internet e televisión cunha cota mensual de 60,20 euros. Ademais, no contrato a empresa tamén se comprometía a xestionar e pagar a indemnización por incumprimento de permanencia que a súa antiga operadora aplicáselle por facer a portabilidad antes de tempo.
 
Con todo, para a súa sorpresa, Vodafone nunca lle abonou os 184 euros que a súa antiga empresa cargoulle polo devandito incumprimento, a pesar dos reiterados intentos do usuario para que llos reintegrase. Ademais, durante os trece meses que mantivo as súas liñas coa compañía (xa que decidiu darse de baixa en xaneiro de 2019) sempre lle cobrou cotas moi superiores á que tiña contratada. Chegou a pagar, en total, 719 euros máis do que lle correspondía.
 
Ramón, por tanto, decidiu acudir a FACUA para que exercese accións en defensa dos seus dereitos. O equipo xurídico da asociación dirixiuse a Vodafone reclamándolle que abonase ao usuario os 184 euros da penalización por permanencia, así como que rectificase as facturas emitidas e devolvéselle o diñeiro que lle cobraba de máis de forma indebida en cada unha das cotas.
 
Así, o artigo 12 do Real Decreto 899/2009, do 22 de maio, polo que se aproba a carta de dereitos do usuario dos servizos de comunicacións electrónicas, prevé expresamente que “antes de contratar, os operadores deben poñer ao dispor do usuario final de forma clara, compresible e adaptada ás circunstancias a información veraz, eficaz, suficiente e transparente sobre as características do contrato”.
 
Ademais, o artigo 61 da mesma normativa recolle que “o contido da oferta, promoción ou publicidade, as prestacións propias de cada ben ou servizo, as condicións xurídicas ou económicas e garantías ofrecidas serán esixibles polos consumidores e usuarios”.
 

Resolución da Xunta Arbitral de Consumo de Cantabria

 
Ante a negativa de Vodafone a atender á solicitude de FACUA, a asociación decidiu acudir á Xunta Arbitral de Consumo de Cantabria, quen finalmente terminou estimando integramente a reclamación.
 
No laudo arbitral, o organismo indica que Ramón “achega un documento enviado por Vodafone no que se recollen ambos os compromisos” (pagar o incumprimento de permanencia e cobrar cotas de 60,20 euros), mentres que a empresa “en ningún momento desvirtúa o documento achegado polo reclamante”.
 
De igual forma, a Xunta Arbitral tamén recoñece que “son, a data de audiencia, 13 mensualidades, cuxa cota debería ser por importe de 60,20 euros, dando un total de 782,60. Realmente pagou 1.502,43, co que pagou 719,38 euros en exceso”.
 
Finalmente, o organismo ha resolvido que “o importe inxustificado ascende a 719,83 euros por exceso de cota e 184,48 do importe de penalización que tivo que pagar á súa antiga operadora, cantidades que Vodafone deberá abonar á parte reclamante”. A empresa xa devolveu a Ramón os 904,31 euros aos que ascende o total.

Comentar noticia

Your email address will not be published.