WhatsApp anunciou que se reduciron nun 70% as mensaxes virales

A redución da circulación deste tipo de contido produciuse nos últimos 20 días, tras a implementación da limitación nos reenvíos.

WhatsApp informou que baixou a circulación de contidos virales nun 70% desde o 7 de abril que foi cando se limitou a unha a cantidade de veces que se poden reenviar as mensaxes virales ou “altamente reenviado”.

Desde a implementación desta restrición, só é posible compartir unha vez estas mensaxes por WhatsApp. O obxectivo desta medida, segundo anunciou a compañía, é combater a desinformación algo que cobra especial relevancia nestes momentos de pandemia onde, como se sabe, identificáronse múltiples audios e outras mensaxes con información falsa ou enganosa en relación ao coronavirus.

Non é a primeira vez que WhatsApp toma este tipo de decisións. A plataforma xa limitara a cinco a posibilidade de reenviar material por medio do seu servizo de mensaxería, co mesmo obxectivo mencionado anteriormente.

A decisión de poñer un freo á forma de compartir contido en WhatsApp xurdiu en 2008 logo de que en India ocorresen unha serie de asasinatos e outros actos de violencia por mor da difusión de acusacións falsas por medio da plataforma. Así foi que se limitou a opción “ reenviar” a un máximo de cinco veces, unha limitación que está vixente desde xaneiro do ano pasado, en todo o mundo.

O 7 de abril, como xa se mencionou, WhatsApp foi un paso máis aló e limitouse o reenvío de contido viral a só unha vez, para evitar que se siga propagando desinformación por esa vía.

Á súa vez, a compañía lanzou liñas de información automatizada (chatbots) sobre COVID-19 xunto á OMS e a autoridades de saúde de máis de 25 países, entre eles, os ministerios de Saúde de Arxentina, Brasil, Colombia e México.

Cabe lembrar que Facebook e Twitter tamén implementaron diferentes accións para evitar a difusión de contido falso. En ambos os casos trabállase con verificadores de noticias. Nesas plataformas é máis fácil monitorear os posteos porque son ´públicos. Mesmo teñen mecanismos para que os usuarios fagan reportes que logo eles verifican.

No caso de WhatsApp o contexto é diferente por tratarse dun servizo de mensaxería privado. As mensaxes que se intercambian por esa vía están cifrados e non son monitoreados. Por iso é polo que a implementación do límite de reenvío sexa unha das estratexias dispoñibles para combater a desinformación. As outras ferramentas teñen que ver con que o usuario estea atento e evite reenviar contido que non proveña de fontes fiables.

Noticias de última hora en Vigo. Te contamos todo lo que sucede en nuestra ciudad. Desde los sucesos más relevantes hasta artículos de opinión y de interés.

SIGUENOS EN TELEGRAM