WWF oponse ao proxecto da Junta de Andalucía de construír unha autoestrada polo norte de Doñana

WWF lamenta que, no 50 aniversario da declaración dun dos espazos protexidos máis importantes de Europa, a Junta de Andalucía, en lugar de celebrar o aniversario con proposta positivas, pretende construír un cinto de asfalto entre Huelva e Cádiz, illando Doñana aínda máis e danando de forma irreversible as súas marismas e a súa biodiversidade. Actuacións prioritarias son a ampliación dos seus límites, a eliminación das miles de hectáreas de cultivos de amorodos ilegais ou acabar definitivamente co proxecto de almacenamento de gas de Naturgy no subsolo e non rescatar un vello proxecto de tan elevado custo económico e ambiental.
Publicado por o día 09/09/2019 na sección de Medio Ambiente,Social,WWF

WWF oponse ao proxecto da Junta de Andalucía de construír unha autoestrada polo norte de Doñana
WWF lamenta que, no 50 aniversario da declaración dun dos espazos protexidos máis importantes de Europa, a Junta de Andalucía, en lugar de celebrar o aniversario con proposta positivas, pretende construír un cinto de asfalto entre Huelva e Cádiz, illando Doñana aínda máis e danando de forma irreversible as súas marismas e a súa biodiversidade. Actuacións prioritarias son a ampliación dos seus límites, a eliminación das miles de hectáreas de cultivos de amorodos ilegais ou acabar definitivamente co proxecto de almacenamento de gas de Naturgy no subsolo e non rescatar un vello proxecto de tan elevado custo económico e ambiental.
 
O goberno da Junta de Andalucía, formado polo Partido Popular e Cidadáns, pretende resucitar o vello proxecto de construír unha estrada de alta capacidade entre Huelva e Cádiz, atravesando as marismas e o río Guadalquivir polo norte do Parque Nacional de Doñana, para o que incluirá a obra no Plan de Infraestruturas do Transporte e a mobilidade 2021-2027 (PITMA).
 
Ademais, a Junta de Andalucía tamén anunciou recentemente a súa intención de desdobrar a estrada A-483 que xa une Almonte e Matalascañas, atravesando de norte a sur o corazón do Parque Nacional de Doñana. Un auténtico atentado ecolóxico que dificultaría aínda máis o movemento de fauna e especialmente a conexión das poboacións de linces cara á zona occidental – Abalario–, á vez que non daría resposta aos problemas de tráfico nesta vía.
 
A idea dunha nova conexión entre Huelva e Cádiz por autovía foi unha promesa electoral do Partido Popular nas pasadas eleccións andaluzas, rescatando o polémico proxecto exposto xa noutras ocasións. De feito, a idea expúxose por primeira vez durante a II República atravesando a costa de Doñana. O proxecto volveu resucitarse nos anos 80 polo goberno socialista de entón e o enorme rexeitamento social fixo que se expuxese a conexión polo norte, entre os pobos de xeonllos e Lebrija, pero a inviabilidade técnica e económica e o expediente aberto pola Comisión Europea contra España fixeron que finalmente a Junta de Andalucía optase pola nova circunvalación de Sevilla (SE-40). Con todo, determinados sectores empresariais seguiron esixindo a opción máis custosa e impactante, que é a que agora pretende realizar o goberno de Moreno Bonilla.
 
Para WWF, a construción dunha autoestrada entre Huelva e Cádiz atravesando as marismas do Guadalquivir tería un impacto ambiental inasumible. Crear un cinto de asfalto ao redor do Parque Nacional de Doñana illaría aínda máis o espazo protexido e tería un efecto acumulativo ao sumarse á importante trama de estradas xa existentes na actualidade na contorna de Doñana, que cada vez fan máis difícil o movemento da súa fauna e os procesos ecolóxicos.
 
Doutra banda, a autoestrada que pretende construír a Junta de Andalucía aumentaría tamén o illamento e os atropelos de especies como o lince ibérico, gravemente ameazado de extinción na contorna de Doñana. Ademais, fragmentaría as marismas e danaría irreversiblemente espazos protexidos incluídos na rede Natura 2000 da Unión Europea, como o Corredor do Guadiamar, entre outros.
 
WWF tamén denuncia que este proxecto supoñería un auténtico despropósito económico xa que, segundo os estudos realizados no seu día pola Junta de Andalucía, a Fundación Doñana 21 ou WWF, o aforro de tempo non chegaría a 15 minutos, pero custaría entre 800 e 1400 millóns de euros. Inaceptable tendo en conta que ademais duplicaría unha infraestrutura xa existente, a SE-40.
 
De levar adiante os plans da Junta de Andalucía, Doñana e a súa fauna quedarían cercadas: ao oeste pola A-483 redobrada e por miles de hectáreas ilegais de campos de amorodos que invadiron os montes e os arroios, ao norte pola autovía de V Centenario (A-49) e ao nordés ata o Guadalquivir pola nova autoestrada Huelva-Cádiz.
 
Juan Carlos do Olmo, secretario xeral de WWF España, declarou: “Doñana é un organismo vivo pero cada vez máis débil que non pode sobrevivir illado e que non aguantará máis presións. Lamentamos que a Junta de Andalucía celebre o 50 aniversario da declaración de Parque Nacional con dous proxectos de estradas inútiles e que danarían de forma irreversible a súa natureza, en lugar de anunciar o peche das miles de hectáreas de amorodos ilegais que cercan e secan o parque nacional como sería a súa obrigación”. Do Olmo engadiu: “Como viñemos facendo desde hai máis de 50 anos, desde hoxe denunciaremos estas novas ameazas ante a opinión pública, a Comisión Europea e outros organismos internacionais que velan pola conservación de Doñana”.

Comentar noticia

Your email address will not be published.