Día da Nai: o 66% dos fillos cre que é unha cita puramente comercial

Co Día da Nai, a firma de xoiería sustentable Collartz analiza os agasallos máis habituais e o gasto medio dos fillos españois

Os andaluces, madrileños e vascos son os que máis gastarán

O domingo 5 de maio celebrouse o Día da Nai, unha tradición cuxos orixes se remontan á Antiga Grecia e un cita que centos de españois aproveitarán para ter un detalle coa súa. Pero, canto diñeiro destinarán?, cales son os agasallos máis habituais?, que percepción tense desta celebración? O último informe realizado pola firma de xoiería sustentable Collartz.com responde a estas e outras cuestións.

Así, a súa investigación revela que os españois dan máis importancia a esta cita que ao Día do Pai e que ata 8 de cada 10 faranlle un agasallo á súa nai. E non só iso, senón que gastarán ata un 20%  máis no presente. O principal motivo -á parte do compoñente emocional- é que consideran que para elas é máis importante esta data que para eles, e que lles fai máis ilusión recibir un agasallo. Con todo, existen certos matices en función da franxa de idade. Son as nais de entre 50 e 70 anos as que se perciben como máis “emocionadas” e “agradecidas”.

Se desagregamos o gasto medio no agasallo, sitúase nos 50 euros en ata sete de cada dez casos. Só o 6% está disposto a desembolsar máis de 150 euros, e o resto queda entre os 50 e os 100. Tendo en conta o que queren as nais e a percepción de moitos fillos respecto deste día a cifra non está nada mal.

Si, porque a pesar de que a maioría de fillos acaban sucumbindo á compra do agasallo, unha ampla maioría pensa que se trata dun costume comercial -o 66%-. Neste caso e tal e como afirma a firma de xoiería Collartz, segue primando a ilusión coa que ela recibirá o agasallo. É dicir, que se trata máis ben dunha escusa para regalar que a conmemoración dun día en si mesmo.

Cabe comentar que o gasto varía en función do sexo do fillo: elas gastan menos que eles, ata un 10%. Tamén cambia segundo a comunidade, pois son os andaluces, os madrileños e os vascos os máis xenerosos regalando, mentres que os cataláns, valencianos e baleares atópanse no lado extremo da lista.

Con todo, máis aló do diñeiro, as nais consideran o detalle e o traballado do agasallo o máis importante. En creatividade gañan os murcianos e canarios.

Que regalan os fillos e que queren as nais

Entre os agasallos máis frecuentes para o Día da Nai, a análise de Collartz sitúa á moda e os complementos como regalo máis frecuente. Estes protagonizan o 66,3% dos detalles, especialmente no caso dos mozos. Todo un acerto se temos en conta que 9 de cada 10 españolas recoñecen darlle moita importancia aos complementos á hora de vestir. Por orde, as xoias, reloxos, bolsos e pashminas ou fulares sitúanse á cabeza de favoritos.

De entre estas primeiras triunfan especialmente os pendentes e as pulseiras de prata, sobre todo aqueles que contan cun deseño orixinal ou se atopan personalizadas. En canto á roupa, a maioría prefire probarlla, a non ser que se trate dunha peza máis cara como unha chaqueta de pel ou similares. A gastronomía e os elementos decorativos tamén son un agasallo frecuente.

Desgraciadamente, aínda hai unha porcentaxe de fillos -do 8%- que incorre en agasallos sexistas como electrodomésticos, aspiradoras, ferros e similares, uns obsequios que é mellor comprar en familia porque precisamente son para uso e “goce” da mesma. En calquera caso, isto ocorre con maior frecuencia nas franxas de idade máis altas. E como agasallos socorridos non faltan os libros, as flores e os bombones que, como veremos máis tarde, non son precisamente un acerto.

Onde compran

Respecto á canle de adquisición e aínda que as compras online disparáronse durante a última década, aquí a diferenza entre os agasallos comprados a través da rede e na tenda física non é tan abismal como no resto de produtos en xeral (60% vs 40%). Con todo, o que si fan ata o 80% dos fillos é comparar o prezo do produto online. Un comportamento que revela certa planificación. Aqueles que compran con máis présa acaban optando, principalmente, por flores, bombones e similares.

O que elas queren (e o que non queren)

Entre os peores agasallos para as nais cóanse os perfumes de imitación, as batidoras e electrodomésticos similares (a non ser que o pediran), as bonecas de porcelana, pezas de liquidación con taras, e -ollo- caixas de bombones sen envolver. Estas últimas relaciónanse coa compra de última hora, as présas, o desinterese e a falta de personalización. Curiosamente, a cousa cambia se vén envolvido nun papel pomposo co nome da homenaxeada, por exemplo.

Os almorzos caseiros sen limpar a cociña tampouco son prato de bo gusto -tendo en conta que ata 7 de cada 10 nais ocúpanse da ampla maioría das tarefas do fogar-, nin os ramos de flores -ata 9 millóns no noso país son alérxicas-. Tampouco o diñeiro ou as subscricións ao ximnasio, que poden chegarse a malinterpretar.

E que queren elas?

Segundo os datos de Collartz e ademais de complementos e xoias, a maioría desexaría recibir unha escapada romántica ou viaxe, unha sesión intensiva de beleza e, en definitiva agasallos experienciales. En calquera caso, ata o 90% afirman que o importante é o xesto e que no agasallo percíbase que pensaron nelas.

Noticias de última hora en Vigo. Te contamos todo lo que sucede en nuestra ciudad. Desde los sucesos más relevantes hasta artículos de opinión y de interés.

SIGUENOS EN TELEGRAM