Poñen en marcha a campaña “Mobilidade Intelixente”

Baixo o lema umarte a una movilidad inteligente, multiplica a túa calidade de vida OCU lanza a súa nova campaña “mobilidade intelixente” que pretende contribuír a xerar un debate sobre as alternativas para mellorar a mobilidade nunha contorna onde aparecen novas formas de transporte, novas formas de acceso á propiedade deses medios e onde a redución do impacto ambiental e os niveis de contaminación son unha obrigación para todos.

A realidade é que o coche segue protagonizando a mobilidade das familias. E o seu custo non é baladí. Un recente estudo de OCU revela que o gasto medio dun coche, supoñendo a amortización do vehículo, os impostos, o seguro, as reparacións ou o carburante suman 5.830 € ao ano. De feito, este último gasto, o do carburante, representa case o 4% do orzamento anual das familias.

Por iso unha das accións da campaña é a posta en marcha dunha nova edición da compra colectiva de carburantes que, ten como obxectivo abaratar o gasto en combustible dos usuarios e do mesmo xeito que o resto das compras colectivas promovidas por OCU, busca mellorar a competencia nos mercados mediante unha forma de acceso alternativa a bens e servizos.
Ademais dos aspectos relacionados co peto, a mobilidade ten unha forte incidencia na saúde. A mellora da calidade do aire é xa unha obrigación para todos. OCU lembra que a Axencia Europea de Medio Ambiente cifra en máis 518.000 mortes prematuras provocadas de forma directa pola contaminación atmosférica da que é en gran parte responsable o tráfico rodado. Un novo estudo de OCU sobre a contaminación nalgunhas cidades españolas sinala que os cidadáns están, de maneira cotiá, expostos a niveis de contaminación atmosférica non recomendables para a súa saúde, polo que é necesario promover outras formas de transporte con menor impacto ambiental.

Por todo iso OCU pon en marcha esta campaña para mobilizar aos consumidores e levar ás diferentes administracións implicadas que tomen unha serie de propostas para a mellora da mobilidade como son:

1. A cidade é de todos: apoiar a convivencia. Peóns, bicicletas, coches… a cidade é de todos, e todos teñen cabida nela. A mellora da mobilidade, a saúde e o medioambiente pasa por fomentar formas alternativas de desprazamento.
 
2. Potenciar o transporte público. Revisando as tarifas, facilitando o uso combinado de distintos medios de transporte, así como ampliando a oferta pública ás necesidades reais dos usuarios, tanto na rede como na frecuencia de paso.
 
3.Reducir o número de desprazamentos ao traballo. Promovendo o traballo desde casa, poñendo autobuses ao dispor dos traballadores, favorecendo o uso de coches compartidos e fomentando uns horarios laborais flexibles.
 
4. Mellorar o deseño das cidades e novos barrios. Máis carrís bici, máis percorridos peonís e un desenvolvemento urbanístico intelixente, onde cada barrio ofreza todo tipo de servizos (educativo, sanitario…) e de usos (residencial, industrial e comercial).
 
5. Apoiar o uso dos automóbiles menos contaminantes. Para iso as etiquetas ambientais da DXT, así como o imposto de matriculación e de circulación deberían asociarse á contaminación real de cada vehículo, non da cilindrada ou a tecnoloxía do motor.
 
6. Fomentar a condución eficiente. Acelerar innecesariamente ou manter o coche en marcha cando está detido son formas de contaminar máis. É preciso reeducar na condución a través do exame de conducir e cursos para profesionais do transporte.
 
7. Optimizar o transporte de mercadorías. En España, as mercadorías transpórtanse maioritariamente por estrada. Con todo, existen outros medios moito máis eficientes, como o ferrocarril ou o barco, que xeran menos impactos e axudar a mellorar a mobilidade.
 
8. Fomentar a renovación das frotas de transporte público. A renovación de frotas por outras menos contaminantes, como os vehículos híbridos ou de gas natural, permite diminuír a contaminación. Unha estratexia que se pode apoiar con medidas de tipo económico e fiscal.
 
9. Fomentar o uso da bicicleta na cidade. É bo para o medio ambiente, para a saúde e reduce os atascos. Pero construír quilómetros de carril bici non resulta eficaz se non están conectados entre si ou ben se a bici non pode subirse logo ao transporte público.
 
10. Controlar a publicidade de automóbiles. Para que as emisións contaminantes sexan un criterio de compra, para que se comparen as emisións con outros vehículos da súa categoría e para que non se faga apoloxía dunha velocidade excesiva.

Noticias de última hora en Vigo. Te contamos todo lo que sucede en nuestra ciudad. Desde los sucesos más relevantes hasta artículos de opinión y de interés.

SIGUENOS EN TELEGRAM