Denuncian a esaxerada manipulación da imaxe nos envases dalgúns alimentos

A Organización de Consumidores denuncia que o uso excesivo de diferentes técnicas para mellorar o aspecto dalgúns alimentos provoca unha distorsión da realidade

A pesar de que é sabido que a publicidade e o márketing utilizan técnicas para que os alimentos parezan máis apetitosos nos envases, a Organización de Consumidores e Usuarios ( OCU) denuncia que, en ocasións, a manipulación é tan esaxerada que o aspecto do produto está distorsionado e non se asemella á realidade.

Para comprobalo, OCU analizou varios alimentos procesados, comparando o aspecto do envase co do alimento que contén. Na maioría dos casos, a Organización denuncia diferenzas evidentes entre ambos, especialmente relacionadas coa proporción de ingredientes (cantidade de froitos secos ou froitas en mueslis ou biscoitos), a pouca cantidade dalgúns elementos (chips de chocolate nas galletas) ou o aspecto final do produto (especialmente unha vez cociñados).

A Organización de Consumidores cre que, en moitos casos, estes retoques tan esaxerados que distorsionan a realidade do contido supoñen publicidade enganosa, xa que o artigo 7 do Regulamento de Etiquetaxe, presentación e publicidade dos produtos alimentarios establece que “a información alimentaria non inducirá a erro sobre as características do alimento e , en particular, sobre a natureza, identidade, calidades, composición, cantidade, duración, país de orixe ou lugar de procedencia e modo de fabricación ou obtención”.

Segundo indica OCU, todos estes requisitos tamén se aplican á publicidade e á presentación dos alimentos e, en especial, á forma ou o aspecto co que se presenten no envase, ao material usado para leste, á forma en que estean dispostos, así como á contorna no que estean expostos.

A Organización de Consumidores lembra que o envase dos produtos debe ser honesto e non inducir a erro aos consumidores. Por iso, esixe que as fotos se correspondan con imaxes máis reais, sen retoques excesivos.

Aos consumidores, a Organización recomenda ler a lista de ingredientes como a única maneira fiable de saber realmente o que contén o produto.

Para loitar contra esta excesiva manipulación fotográfica nos envases e co fin de conseguir unha etiquetaxe clara e correcta dos alimentos, OCU ten en marcha a campaña #etiquetasTrampa, que xa conta co apoio de máis de 14.000 usuarios.

Noticias de última hora en Vigo. Te contamos todo lo que sucede en nuestra ciudad. Desde los sucesos más relevantes hasta artículos de opinión y de interés.

SIGUENOS EN TELEGRAM