Clasificación de cruceiros NABU 2019: tímidos avances na calidade do aire

A organización ambiental alemá NABU presentou hoxe a súa clasificación de cruceiros 2019, onde se clasifica o mercado de cruceiros que fan roteiro en costas europeas en relación ás emisións contaminantes.

Un ano máis, a organización alemá NABU presentou a súa clasificación de cruceiros 2019. Trátase dun informe que avalía o mercado de cruceiros que fan roteiro en costas europeas en relación ás emisións contaminantes do sector, un dos problemas ambientais máis importantes desta industria. Como en anos anteriores, cualifícase o combustible utilizado, a instalación de sistemas eficaces de postratamiento de gases así como a conexión á rede eléctrica cando chegan a porto.

Os resultados da avaliación deste ano demostran tímidos avances na redución de emisións contaminantes no conxunto do sector en Europa que na súa maioría seguen utilizando combustibles pesados, sen incorporar sistemas eficaces de postratamiento de gases. Ademais, a pegada climática dos cruceiros é especialmente preocupante.

Ecoloxistas en Acción e a federación europea Transport and Enviroment cualificaron estes resultados como “moi preocupantes” e reclamaron unha regulación estrita e obrigatoria aos cruceiros. Ao mesmo tempo, lembraron que España é o país europeo máis afectado, coas cidades de Barcelona e Palma de Mallorca encabezando os destinos máis contaminados polo sector.

Pola súa banda, o Presidente Executivo de NABU, Leif Miller, declarou que “a falta de compromiso da industria de cruceiros coa protección do clima é unha labazada aos nosos mozos. Ninguén pode seguir pretendendo obviar a emerxencia climática actual, é a nosa responsabilidade actuar agora. Con todo, as navieras asolagan o mercado con máis buques xigantes cada ano, todos operados por combustibles fósiles”.

Daniel Rieger, xefe da política de transportes de NABU, engadiu: “Débese poñer fin de maneira inmediata ás exencións fiscais para os combustibles mariños. Mentres o uso de combustibles fósiles subvenciónese masivamente e as normas de emisión e eficiencia enerxética que deben cumprir os buques sigan sendo irrisorias, non haberá cambios no comportamento da industria de cruceiros. É urxente fortalecer o marco regulatorio para fomentar o desenvolvemento e o uso máis amplo das tecnoloxías de cero emisións na industria naviera”.

Este ano a clasificación da organización alemá establece en categorías separadas as tecnoloxías no campo da subministración de enerxía e os sistemas de propulsión. Dous veleiros, así como aqueles buques que contan cun sistema de conexión de enerxía utilizando electricidade de enerxías renovables mentres están en porto, son os que obteñen unha mellor puntuación.

Na categoría de contaminantes atmosféricos obtiveron a mellor puntuación dous cruceiros operados a Gas Natural Licuado, AIDAnova e Costa Smeralda. Con todo, ambas as embarcacións contan coa peor valoración en canto ao seu impacto no clima dado que se trata dun combustible fósil que pode xerar emisións de gases de efecto invernadoiro ata uns 9 % superiores ao uso do gasóleo mariño (MGO), segundo un informe elaborado por T&E. Nos últimos postos, están os xigantes da industria MSC e Royal Carribean.

Outra das conclusións que se extraen da clasificación é que a industria segue sen incorporar sistemas de postratamiento eficaces de gases contaminantes como os filtros de partículas e os catalizadores de óxidos de nitróxeno.

Malte Siegert, directora de política climática de NABU Hamburgo declarou: “É un escándalo que aínda vexamos barcos con estándares ambientais que se remontan a décadas atrás. As tecnoloxías para novas construcións, así como para o reacondicionamiento das frotas actuais están amplamente dispoñibles e representan un custo ínfimo para os beneficios astronómicos que cada ano acumulan os catro oligopolios que controlan o mercado a nivel global. É urxente que os gobernos establezan regulacións obrigatorias sobre o sector”.

As organizacións ambientais NABU, Ecoloxistas en Acción e Transport and Enviroment traballan conxuntamente nunha coalición europea para reducir as emisións do transporte marítimo. Por mor da publicación do informe, reclamaron unha regulación urxente que obrigue ás navieras para substituír o combustible pesado por combustibles mariños cun máximo de 0,1 % de contido de xofre.

Así mesmo, solicitaron a implementación integral da tecnoloxía de tratamento para todos os buques, que proporcionan resultados similares de redución de contaminantes ao uso do GNL. Un cambio que as navieras poden facer de forma inmediata, sen necesidade de infraestruturas no porto, e en todas as súas naves.

Ligazón á clasificación NABU 2019: www.nabu.de/cruiseshipranking-2019

Noticias de última hora en Vigo. Te contamos todo lo que sucede en nuestra ciudad. Desde los sucesos más relevantes hasta artículos de opinión y de interés.

SIGUENOS EN TELEGRAM