A Universidade aposta pola metodoloxía de aprendizaxe-servizo

Publicado por o día 30/04/2019 na sección de Galicia,Universidade de Vigo,Vigo

A Universidade aposta pola metodoloxía de aprendizaxe-servizo

A aprendizaxe-servizo é una metodoloxía activa que consiste en que o alumnado aprende facendo un servizo á comunidade. Isto axuda a que o estudantado adquira as competencias técnicas da titulación pero tamén outra máis xenéricas que teñen que ver co compromiso ético, a responsabilidade social ou traballo en equipo. A Universidade de Vigo quere apostar por este sistema poñendo en marcha, por unha banda, unha Convocatoria de Proxectos de Innovación Educativa en Aprendizaxe-Servizo (ApS) e, por outra, un curso formativo sobre a metodoloxía que axude ao profesorado a presentar propostas.

Esta vía de traballo está impulsada pola Área de Responsabilidade Social e Cooperación da Vicerreitoría de Responsabilidade Social, Internacionalización e Cooperación e conta coa colaboración da Área de Formación e Innovación Educativa da Vicerreitoría de Ordenación Académica e Profesorado.

O curso, entre maio e xuño

O curso, que salvo unha sesión presencial, terá carácter virtual, desenvolverase do 20 de maio ao 9 de xuño. Será impartido por María de los Ángeles Villar, da Área de Formación e Innovación Educativa e contará coa colaboración do profesor Alexandre Sotelino, da Universidade de Santiago de Compostela, que pertence ao Grupo de Investigación Esculca que está especializado na aprendizaxe-servizo.
Na sesión presencial, na tarde do 31 de maio, prevese a participación de representantes de entidades comunitarias cos que a Universidade de Vigo ten convenio de colaboración para que o profesorado poida coñecer de primeira man as necesidades sociais e a través da colaboración coas devanditas entidades poder artellar un proxecto.

Por outra banda, dende a Área de Responsabilidade Social e Cooperación tamén se deseñou unha edición do curso dirixida ás entidades sociais, xa que estas son fundamentais para o bo desenvolvemento da metodoloxía e como medida de integración.

As solicitudes da convocatoria de proxectos, ata o 14 de xuño

Coa convocatoria de proxectos de innovación educativa en aprendizaxe-servizo que se pon en marcha tamén se tratará de fomentar o uso desta metodoloxía, ofrecendo asesoramento asesoramento na implantación da ApS, axudando á institucionalización desta técnica e fortalecendo a cultura participativa da Universidade de Vigo cos diferentes axentes sociais, a  través da aprendizaxe experiencial, preparando o alumnado para a cidadanía global e responsabilidade social do alumnado.

O prazo de presentación de solicitudes, que se deben remitir á Vicerreitoría de Responsabilidade Social, Internacionalización e Cooperación, remata ás 14.00 horas do 14 de xuño de 2019. Os proxectos poden ser tanto individuais como grupais e teñen e deben ser desenvolvidos por persoal docente investigador con carga docente no POD. Tamén poderán participar outros membros da comunidade universitaria e persoas pertencentes a entidades sociais, asociacións e institucións necesarias para desenvolver o proxecto.

Para a valoración dos proxectos a comisión de revisión terá en conta criterios no deseño do proxecto como a necesidade social, a xustificación da contribución do servizo á adquisición das competencias da materia, a planificación do proxecto educativo, a repercusión do proxecto, difusión e comunicación da experiencia, o carácter innovador da experiencia, a colaboración con axentes sociais, centros e outras institucións necesarias para desenvolver o proxecto e vinculación permanente da persoa coordinadora coa Universidade de Vigo ou compromiso de permanencia ao fronte do proxecto.