FACUA detecta diferenzas de ata un 100% no prezo da garrafa de aceite de oliva virxe extra

Analizados os prezos de 51 marcas, cos seus distintos produtos e envases, en seis cadeas de supermercados e hipermercados. Unha mesma firma pode variar o seu prezo ata un 81% en función do establecemento.
Publicado por o día 02/03/2020 na sección de Alimentación,Hogar

FACUA detecta diferenzas de ata un 100% no prezo da garrafa de aceite de oliva virxe extra

FACUA-Consumidores en Acción detectou diferenzas de ata o 99,6% (2,53 euros/litro) entre a garrafa máis cara e a máis económica de aceite de oliva virxe extra. Este é un dos datos que arroxa o estudo comparativo (ver táboas) que realizou a asociación sobre os prezos de 51 marcas de aceites de oliva en seis cadeas de supermercados e hipermercados.

Máis aló da competencia no sector, FACUA pon de manifesto que as enormes diferenzas de prezos poden responder en determinados casos a estratexias comerciais das cadeas de distribución, que utilizan o aceite de oliva virxe extra como produto gancho nas súas campañas publicitarias para facer crer aos consumidores que todos os produtos son especialmente baratos nos seus establecementos.

Así mesmo, a asociación reclama ao Goberno e as comunidades autónomas que realicen inspeccións sobre as calidades das distintas marcas de aceite de oliva para verificar que se axustan á súa etiquetaxe. Inspeccións que tamén demanda sobre os prezos, xa que en determinados casos, grandes superficies comerciais utilizan o aceite de oliva como produto gancho incorrendo en prácticas ilegais de vendas a perdas, que implican unha competencia desleal e un grave prexuízo aos produtores.

O estudo de FACUA, realizado en Alcampo, Carrefour, DIA, Hipercor, Eroski e Mercadona, compara os prezos de 181 produtos en envases plásticos ou de lata dun, dous, dous e medio, tres e cinco litros das variedades de aceite de oliva virxe extra, aceite de oliva virxe e aceite de oliva intenso e suave. A toma de datos realizouse entre o 19 e o 20 de febreiro de 2020 a través das súas tendas online.

Prezos medios por litro

O prezo medio por litro de aceite de oliva virxe extra é de 4,37 euros nos envases de plástico de 1 litro (7,69 euros se o envase é de lata); de 4,35 euros nos de 2 litros de plástico; de 4,66 euros nos envases de 3 litros pástico (8,62 euros en lata) e de 3,60 euros nos de 5 litros de plástico (5,46 en garrafa de lata).

En canto á variedade virxe, o prezo medio por litro no envase de plástico de 1 é de 3,47 euros; de 3,56 euros no envase de 3 litros e de 3,15 por litro no envase de 5 litros.

O custo medio do litro variedade oliva suave (acidez máxima de 0,4º) en envases de plástico de 1 litro é de 2,90 euros, en envase de 2 litros é de 3,52 euros, de 2,96 euros o envase de 3 litros, e de 2,56 euros o envase de 5 litros (4,08 euros se é de lata).

O de oliva intenso (acidez máxima de 1º) é de 2,92 euros no envase de 1 litro, 2,54 euros no de 3 litros e 2,35 euros no recipiente de 5 litros.

Ata o 99,6% de diferenza

Segundo o estudo realizado por FACUA, os prezos do aceite de oliva virxe extra nos envases de 1 litro oscilan desde os 3,45 euros da marca Carrefour ata os 5,49 euros da firma Hojiblanca nas súas variedades Pícaro e Bravío, vendido en tamén en Carrefour. A diferenza, pois, alcanza o 59,1% (2,04 euros).

Nos de plástico de 5 litros, a diferenza chega ao 99,6% (2,53 euros/litro) se se compara o prezo do envase da marca Coosur comercializada en Hipercor (25,25 euros) co aceite Carbonell vendido en Carrefour, cun prezo de 12,65 euros.

A maior diferenza de prezos rexistrada nos distintos tipos de virxe extra reflíctese nos recipientes de 3 litros, pero envasados en lata. O de Valdezarza costa en Alcampo 16,95 euros, mentres que o da marca Luque vale 34,75 en Hipercor: un 105% (5,93 euros/litro) de diferenza entre dous produtos coas mesmas características.

Para o virxe extra en envase de lata de 5 litros constatouse unha diferenza do 76,5% (2,94 euros/litro): o máis caro é o da Española (33,95 euros) en Alcampo, fronte ao máis económico vendido por Carbonell no mesmo supermercado a 19,24 euros.

En canto á variedade virxe, os prezos na botella de plástico de 1 litro van dos 2,29 euros do envase marca Carrefour ata os 4,95 euros de Coosur en Alcampo, o que supón unha diferenza de 2,66 euros (116,2%).

Na garrafa de plástico de 5 litros, a diferenza é do 98,2% (2,27 euros): desde os 11,58 euros que vale a de Iznaoliva en Alcampo, ata os 22,95 que custa o aceite Oliveiral Centenario en en o mesmo establecemento.

Os de aceite de oliva suaves varían ata un 90,9% nos envases dun litro (1,90 euros): dos 2,09 euros da marca Alcampo desta gran superficie, aos 3,99 da Española e Carbonell comercializados en Carrefour, Hipercor, Dia e Eroski.

Nos recipientes de plástico de 5 litros deste tipo de aceite a diferenza alcanza o 88% (1,84 euros/litro), desde os 10,45 euros da marca Carrefour ata os 19,65 de Carbonell en Hipercor.

A diferenza de prezos dos aceites de oliva da variedade intenso alcanzan o 90,9% (1,90 euros) nos envases de 1 litro: desde os 2,09 euros de Produto Alcampo, ata os 3,99 euros de Coosur e Carbonell en Hipercor. Nos de plástico de 5 litros, os prezos oscilan desde os 10,45 euros da marca Carrefour ata os 14,85 da marca A Masía no mesmo establecemento. En total, unha diferenza do 42,1% (0,88 euros/litro).

Unha mesma marca varía entre un 0% e un 81,1% en función do establecemento

Nos aceites de oliva virxe extra que se venden en máis dun comercio, as diferenzas que pode atopar o consumidor nos prezos dunha mesma marca oscilan entre 0 e 0,96 euros no formato do envase de plástico dun litro. Este último é o caso de Borges, cuxo envase pódese adquirir a 3,99 euros en Alcampo, o seu prezo máis barato, e a 4,95 euros en Eroski, o que supón unha variación do 24,1%, a máis alta nesta modalidade.

A maior diferenza de prezos entre unha mesma marca segundo o establecemento atópase nos recipientes de 5 litros de virxe extra de Hojiblanca, o prezo vai desde os 13,78 euros de Alcampo aos 24,95 euros de Carrefour, o que supón unha diferenza do 81,1% (2,23 euros/litro).

Respecto a a variedade virxe, a diferenza máxima en envase plástico dun litro atopouse En Carbonell e A Española. Ambos teñen un prezo de 3,69 euros en Eroski e de 3,99 en Hipercor – Carbonell tamén vale o mesmo en Carrefour-, o que supón un 8,1% de oscilación. Nas garrafas de 5 litros, a diferenza máis alta é do 6,4%: dos 15,93 euros de Mar de Ollivos en Alcampo aos 16,95 euros que custa en Hipercor.

A maior diferenza na variedade suave de 1 litro dáse na Española, cun prezo que vai desde os 2,48 euros en Alcampo ata os 3,99 euros en Hipercor, unha diferenza do 60,9%. No caso dos envases de 5 litros, a maior diferenza é de 69,3% (1,59 euros/litro), tamén na Española, que vai desde os 11,49 euros en Eroski aos 19,45 euros en Hipercor.

Na variedade intenso de 1 litro, a maior distancia dáse, unha vez máis, na Española, cuxo prezo presenta un 14,3% de diferenza: dos 3,49 euros en Alcampo aos 3,99 de Hipercor.

Cincuenta e unha marcas

As cincuenta e unha marcas analizadas son Ábaco, Abril, Aliada, Betis, Borges, Capricho Andaluz, Carbonell, Carrefour, Caserío de la Sierra, Conde de Benalúa, Coosur, Dcoop, Dia, El Corte Inglés, El Molino de Gines, Enoro, Eroski, Fruto del Sur, Fuenroble, Germán Baena, Guillén, Hacendado, Hacienda El Palo, Hojiblanca, Iznaoliva, Koipe, La Alquería de Zafra, La Casería de Santa Julia, La Española, La Laguna de Fuente Piedra, La Masía, Luque, Maeva, Mar de Olivos, Molino de Huévar, Mueloliva, Ntra. Señora de Los Remedios, Parqueoliva, Producto Alcampo, Oleocazorla, Oleoestepa, Olivar centenario, Olivar de Segura, Oro Bailén, Sierra de Segura, Sierra Mágina, Soleada, Urzante, Valdezarza, Verde Segura e Ybarra.