A Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) realizou unha enquisa a 1.330 usuarios de servizos á carta de TV e música para coñecer a súa satisfacción coas principais plataformas de streaming, os problemas que experimentaron ou os cambios que se produciron nos últimos anos no seu consumo audiovisual.
Netflix e Spotify: as máis coñecidas e mellor puntuadas
A programación á carta converteuse en habitual grazas aos servizos de streaming. Entre os audiovisuais, Netflix é con diferenza o máis coñecido, seguido a gran distancia por Movistar, HBO e Amazon Prime Vídeo. Outros como Vodafone TV, Orange TV, Rakuten, Sky ou Filming contan cun público moito máis reducido.
En canto aos musicais, Spotify é o líder indiscutible, moi por encima do seu máis directo seguidor, Apple Music. No caso destas plataformas, a maioría dos enquisados (seis de cada dez) utiliza o servizo a través de contas gratuítas, aínda que no caso de Spotify unha 35% paga por unha conta premium.
Pero ademais de ser as máis populares, Netflix e Spotify son tamén as plataformas mellor valoradas. Segundo a enquisa de OCU, os usuarios de Netflix destacan a súa calidade de imaxe e son, a fluidez da súa streaming e a cantidade, calidade e variedade do seu catálogo, algo no que se resente Amazon Prime Vídeo, a segunda plataforma con mellor nota global, pero das últimas polos seus contidos.
HBO consegue a súa mellor cualificación na relación calidade-prezo, mentres que este aspecto é o peor valorado para Movistar TV que, a pesar de contar cun notable catálogo e un bo streaming, só alcanza o aprobado polo custo do que ofrece.
Pola súa banda, Spotify tamén é a máis utilizada e a máis apreciada polos usuarios, que se mostran moi satisfeitos, tanto aqueles que a utilizan cunha conta gratuíta como os que a usan a través dunha conta de pago. A plataforma destaca especialmente pola facilidade de uso e a relación calidade-prezo fronte aos seus competidores, aínda que estes tamén alcanzan en todos os casos un notable de valoración global.
Poucos problemas e novos hábitos
En xeral, os españois móstranse maioritariamente satisfeitos cos servizos de streaming. De feito, o 62% dos usuarios de plataformas de series e películas á carta e o 82% dos de música non experimentou un problema con elas nos últimos doce meses.
Entre os que si tiveron algunha dificultade coas plataformas de TV, os casos máis relevantes foron as interrupcións ou a lentitude do streaming (un de cada catro usuarios), as dificultades para acceder á plataforma (16%) ou a imposibilidade de acceder a algún contido por non estar dispoñible (14%).
Neste sentido, Amazon Prime Vídeo e Netflix son consideradas as máis fiables, pois case tres cuartas partes dos abonados non reportaron ningún contratempo durante o pasado ano. No extremo oposto atópase Vodafone TV, que deparou algún tipo de problema ao 60% dos seus usuarios.
Segundo OCU, este bo funcionamento das plataformas pode explicar, non só o forte impacto que estas teñen nos hábitos audiovisuais dos consumidores, senón que, ademais, reduciuse a piratería. Así, o 77% dos enquisados confesa que agora descarga ilegalmente menos películas que antes (un 66% no caso da música).
Ademais, a irrupción das plataformas de streaming supuxo cambios importantes nos hábitos de consumo audiovisual:
- A 71% compra menos DVD e un 61% menos música en soporte físico
- O 67% declara ver menos que antes a televisión convencional e o 36% escoita menos a radio. Estas porcentaxes increméntanse aínda máis se se ten en conta só aos mozos entre 18 e 25 anos, para quen o máis frecuente é usar servizos á carta, e non ao revés.
- O 37% dos fogares conéctase a unha plataforma de streaming entre seis e sete días á semana e o 29% fai o mesmo coas de música.
- A pesar de que a televisión segue sendo o dispositivo máis utilizado (76%), o computador (40%), a tableta (37%) e o smartphone (36%) úsanse tamén de maneira habitual para acceder ás plataformas de televisión.
Servizos con posibilidades por descubrir
A pesar dos datos positivos sobre uso e satisfacción, OCU detectou a través desta enquisa que os usuarios non coñecen todas as funcionalidades que permiten este tipo de plataformas.
Por exemplo, o 50% dos usuarios de Netflix descoñece que pode descargar e ver contido offline e un de cada seis subscritores de Netflix e Amazon Prime Vídeo cren que non teñen acceso a todo o catálogo da plataforma.
En Spotify a situación é similar, xa que, a pesar de que a conta de pago permite descargar música para tela dispoñible offline, o 18% dos seus usuarios descoñece que existe esta opción.
Noticias de última hora en Vigo. Te contamos todo lo que sucede en nuestra ciudad. Desde los sucesos más relevantes hasta artículos de opinión y de interés.