Oito centros escolares participar谩n nun intercambio de boas pr谩cticas educativas con centros de f贸ra de Galicia

No marco do programa de innovaci贸n educativa 鈥淥bserva_Acci贸n鈥, a Conseller铆a de Educaci贸n acaba de seleccionar os participantes nesta iniciativa que incl煤e estad铆as no estranxeiro, en Castela e Le贸n, Asturias e A Rioxa
Publicado por o d铆a 03/01/2019 na sección de Educaci贸n

Oito centros escolares participar谩n nun intercambio de boas pr谩cticas educativas con centros de f贸ra de Galicia

A Conseller铆a de Educaci贸n, Universidade e Formaci贸n Profesional acaba de seleccionar os oito centros escolares galegos que participar谩n nun intercambio de boas pr谩cticas educativas con centros de f贸ra a trav茅s do programa de innovaci贸n educativa Observa_Acci贸n: Innovaci贸n docente dende a observaci贸n e o intercambio entre iguais (pode consultarse a resoluci贸n no enderezo聽http://www.edu.xunta.gal/portal/es/node/26695).

Na provincia da Coru帽a, os centros participantes son o IES Arcebispo Xelm铆rez II (Santiago de Compostela) na modalidade A; e os CPI O Cruce (Cerceda) e CEIP Pluriling眉e do Cami帽o Ingl茅s (Oroso) na modalidade C.

Na provincia de Lugo resultaron seleccionados o CEIP Santa Rita (Viveiro) na modalidade A; e o CEIP de Cervo na modalidade C.

Pola s煤a parte na provincia de Pontevedra incl煤ense na iniciativa o IES de Mea帽o e o CEIP Pluriling眉e da Espi帽eira-Ald谩n (Cangas), ambos na modalidade B; e o IES Frei Mart铆n Sarmiento (Pontevedra) na modalidade C.

De cada un dos centros seleccionados participar谩n neste programa de innovaci贸n cinco persoas do claustro, inclu铆do un membro do equipo directivo.

A iniciativa -que involucra 40 docentes- ten como finalidade fomentar o desenvolvemento profesional nas Competencias Profesionais Docentes para a cooperaci贸n e colaboraci贸n, construci贸n conxunta de co帽ecemento e o liderado e xesti贸n de centros a trav茅s do intercambio de boas pr谩cticas e a observaci贸n entre iguais.

A modalidade A, vai dirixida aos centros que xa participaron en Observa_Acci贸n no curso 2017/18, e consiste nunha visita de observaci贸n a centros de referencia no espazo internacional europeo; mentres que a modalidade B se basea o intercambio de observaci贸n interauton贸mico cun centro de cada unha das comunidades participantes, nomeadamente Asturias, Castela e Le贸n e A Rioxa. No caso da modalidade C, o intercambio producirase s贸 cun centro de Castela e Le贸n.

A Conseller铆a de Educaci贸n reco帽ecer谩 a participaci贸n dos docentes nesta iniciativa como actividade de innovaci贸n educativa cunha equivalencia de 30 horas de formaci贸n. Ademais, o Centro Auton贸mico de Formaci贸n e Innovaci贸n (CAFI) coordinar谩 o programa e far谩 o seguimento do seu desenvolvemento ao longo de todo o proceso.

Fases

Observa_Acci贸n desenvolverase ao longo do presente curso a trav茅s de varias fases. A primeira delas ser谩 de formaci贸n inicial para todos os participantes no programa, a trav茅s do CAFI; mentres que a segunda pasar谩 pola toma de contacto entre centros irmandados previa 谩 observaci贸n. Para iso en cada centro estableceranse d煤as modalidades de observaci贸n paralelas que ser谩n desenvolvidas por dous perf铆s diferentes.

Por unha banda, unha persoa do equipo directivo cooperar谩 con persoas dos equipos directivos dos centros irmandados en observaci贸n relativa a competencias para o liderado, xesti贸n de recursos propios e alleos e estratexias comunicativas e colaborativas. Por outra, o grupo de persoas docentes cooperar谩 co profesorado dos centros irmandados en observaci贸n relativa 谩s Competencias Profesionais Docentes nas que fose detectada unha necesidade espec铆fica ou compartindo boas pr谩cticas de innovaci贸n educativa. Neste caso prestarase especial atenci贸n 谩s que estean a desenvolver en materia de novas propostas did谩cticas, metodolox铆as activas e colaborativas, transformaci贸n na organizaci贸n de centro, convivencia, inclusi贸n, aprendizaxe integrado de linguas, competencia dixital, STEM ou avaliaci贸n.

Tras esta fase procederase ao intercambio propiamente dito, ben cun desprazamento ata as
sedes dos centros anfitri贸ns dentro do 谩mbito xeogr谩fico europeo (modalidade A), ben cunha visita de d煤as xornadas lectivas completas (modalidades B e C) a centros educativos dalgunha das outras comunidades participantes.

Por 煤ltimo realizarase unha coavaliaci贸n e avaliaci贸n final que incl煤a unha reflexi贸n para a innovaci贸n e a mellora da propia pr谩ctica docente a nivel individual e de centro.

Novas v铆as para a innovaci贸n

Este programa procura experimentar novas v铆as de formaci贸n do profesorado e favorecer a innovaci贸n educativa entre os docentes de centros educativos de Galicia, as铆 como con outros centros doutras Comunidades Aut贸nomas e doutros pa铆ses socios en proxectos internacionais.

Non en balde, os intercambios inter-centros e inter-pares facilitan que os docentes observen de forma directa metodolox铆as, distintos enfoques did谩cticos nos procesos de ensino-aprendizaxe, outras formas de relaci贸n e comunicaci贸n, ou diferentes v铆as de xesti贸n dos recursos propios e alleos, fomentando a adaptaci贸n e a aplicaci贸n do aprendido na s煤a praxe diaria.

Ademais, o proceso que leva consigo o programa contrib煤e a fomentar o traballo en equipo dentro do propio centro, entre aqueles que te帽en intereses compartidos e mesmo favorece a internacionalizaci贸n, abrindo as s煤as portas a proxectos transfronteirizos, tanto no Estado espa帽ol coma f贸ra del.