A mostra “Ver e tocar“, que reúne 32 pezas do Museo Tiflolóxico da ONCE, abre a programación de exposicións temporais do Museo de Pontevedra. Aproveitando o 75 aniversario de CRE da ONCE de Pontevedra, a Deputación aposta por dar cabida a esta proposta e continuar así coas accións inclusivas en materia de acceso á arte e coa visibilización de artistas con dificultades visuais. A mostra, que será inaugurada esta tarde ás 20h, foi presentada esta mañá polo director do CRE da ONCE, José Ángel Abraldes, polo director do Museo, Carlos Valle, e polo deputado de Cultura e Lingua, Xosé Leal.
Xosé Leal salientou a “obriga das Administracións públicas de apoiar proxectos coma este, que dan oportunidades a creadores con diversidade ao tempo que permiten que o público xeral se poida poñer na pel tanto do creador como das persoas con cegueira e coas súas particularidades para acceder á arte”. O deputado aproveitou para lembrar que esta exposición vén continuar coa pauta iniciada pola Deputación en anos anteriores de impulsar e visibilizar formas alternativas de acceder á arte, como a exposición “Proxecto Táctil” que reunía pezas realizadas por unha decena de creadoras da Facultade de Belas Artes e da escola de moda ESDEMGA e que no pasado ano percorreu varios concellos da provincia. Tamén da tradición histórica do Museo en canto a colaboración con persoas usuarias da ONCE de Pontevedra falou Carlos Valle, que lembrou a iniciativa que a finais da década de 1970 puxera en marcha Olimpio Liste quen, utilizando unha máquina elevadora, propiciou que persoas con discapacidade visual puidesen tocar a cornixa da Igrexa de San Domingos.
Pola súa banda, o director do CRE da ONCE de Pontevedra, José Ángel Abraldes, lembrou os tres obxectivos da exposición: mostrar a colección do Museo Tiflolóxico ás persoas con discapacidade visual da contorna de Pontevedra; amosar á sociedade como se percibi a arte a través do tacto; e canalizar e dar visibilidade á obra de artistas con cegueira ou dificultades visuais. Abraldes asegurou, ademais, ter constancia de que “á xente encántalle esta exposición, e poder ver e tocar monumentos como o Taj Mahal nun único contacto” e manifestou que el persoalmente tiña moitísima ilusión por traer estas pezas ao Museo de Pontevedra. José Ángel Abraldes indicou que ademais do 75 aniversario do CRE da ONCE en Pontevedra, o Museo Tiflolóxico da ONCE cumpre 25 anos, e que no pasado exercicio esta mostra percorreu 14 cidades do Estado español contabilizando un total de 32.000 visitantes.
Na mostra poderán verse e tocarse as maquetas dos palacios árabes da Alhambra e o Patio de los Leones (Granada), e a do Taj Mahal (India), para coñecer que sente unha persoa cega cando percibe a arte a través unicamente das mans. Tamén se expoñen obras realizadas por persoas cegas ou con discapacidade visual grave, como a ‘Serie Cielo y Tierra Eterno Poema nº 28′, do pintor cego Ataúlfo Casado; ‘Luz del Clamor’, fotografía de Carme Ollé; ‘Tripeando’, do tamén fotógrafo con discapacidade visual Juan Torre; ‘Bodegón’, pintura de Mª Covadonga Martín Alonso, ou ‘Dehesa Soriana’, do pintor José Miguel Gonzálezo. A mostra inclúe tamén escultura, con ‘Homenaje a la ONCE’, do escultor sordocego José María Prieto Lago; ‘Soñando’, de Andrés Clariana; ‘Hombre con perro’ e ‘Los novios’, obras de Miguel Detrell; e ‘Salomé’, de Cesar Delgado.
A proposta complétase con obras como ‘La Castañera’, pintura de Rafael Arias; ‘Gran Vía’, fotografía de Marcelo Bilevich; ‘Concierto I’, do pintor Fernando Torres; ‘Dalí y yo’, unha pintura de Eduardo Matute ‘DUDU’; e ‘Rossy de Palma’, un retrato que amosa a forma en que a pintora Kelly Arrontes ve á actriz.
Tamén se exhibe material tiflolóxico que utilizaron ou utilizan as persoas cegas, como una Pauta de escritura en caracteres visuais, un ábaco, una máquina calculadora, ou máquinas de escritura braille.
Noticias de última hora en Vigo. Te contamos todo lo que sucede en nuestra ciudad. Desde los sucesos más relevantes hasta artículos de opinión y de interés.