A DXT intensifica a vixilancia do uso do cinto de seguridade e dos SRI por parte de todos os ocupantes do vehículo

Un uso adecuado do cinto de seguridade podería evitar unha cuarta parte dos mortos en accidente de tráfico.
Publicado por o d√≠a 18/03/2019 na sección de Motor

A DXT intensifica a vixilancia do uso do cinto de seguridade e dos SRI por parte de todos os ocupantes do vehículo

O cinto de seguridade √© o elemento de seguridade pasiva m√°is eficaz dos veh√≠culos e o que m√°is vidas salvou. Segundo despr√©ndese dos datos do proxecto¬†ESRA¬†(Enquisa sobre Actitudes dos Usuarios da V√≠a), realizada en 38 pa√≠ses, o 80% dos espa√Īois declara utilizar o cinto de seguridade como condutor durante a conduci√≥n no √ļltimo ano, un 81% reco√Īece utilizalo como pasaxeiro no asento dianteiro do coche e o 70% como pasaxeiro nos asentos traseiros do coche.

Estes datos mostran que a pesar de que o seu uso √© obrigatorio para todos os ocupantes de veh√≠culos, queda un pequeno reduto de ocupantes reticentes a po√Īerllo, motivo polo cal, a Direcci√≥n Xeral de Tr√°fico durante esta semana vai intensificar a vixilancia sobre o uso do devandito dispositivo de seguridade.

Os datos da enquisa mencionada, ven reflectidos tamén nas cifras de sinistralidade viaria. En 2017 o 24% dos falecidos de 12 anos e máis, usuarios de turismos e furgonetas non utilizaban o cinto de seguridade e nas vías urbanas non o levaban 35 dos 87 falecidos. No referido aos feridos hospitalizados en vías interurbanas non utilizaban cinto o 9% e nas urbanas esa porcentaxe elevouse ao 18%, feito que constata que o uso do devandito cinto é menor nas cidades que na estrada.

UNHA PREOCUPACI√ďN QUE SALTA FRONTEIRAS

O uso do cinto de seguridade √© un dos alicerces fundamentais da seguridade viaria, motivo polo cal, esta campa√Īa enm√°rcase dentro do calendario anual de actuaci√≥ns especiais previstas pola Organizaci√≥n Internacional de Polic√≠as de Tr√°fico (TISPOL). Isto significa que en numerosos pa√≠ses as polic√≠as de tr√°fico van incrementar a vixilancia do seu uso.

Pola s√ļa banda, a Organizaci√≥n Mundial da sa√ļde, recolle tam√©n nos seus informes, a importancia do uso deste dispositivo e avoga a que os pa√≠ses incl√ļan na s√ļa lexislaci√≥n, a obrigatoriedade da utilizaci√≥n do cinto de seguridade. ¬†Aproximadamente 105 pa√≠ses, que representan o 67% da poboaci√≥n mundial, contan con leis que obrigan ao uso deste elemento de seguridade ¬†por parte de todos os ocupantes dun veh√≠culo.

Como protexe o cinto de seguridade

CARA A ONDE IMOS

O cinto de seguridade evolucionou ao longo dos anos, pasando dos dous puntos de ancoraxe orixinarios, aos de tres¬†puntos que son os que actualmente co√Īecemos. As√≠ mesmo, a tecnolox√≠a axudou a que moitos veh√≠culos leven xa incorporado un dispositivo sonoro e visual que lembra aos ocupantes que te√Īen que facer uso do mesmo.

Como xa se fixo coa velocidade, o control do uso do cinto de seguridade pasa pola vixilancia automatizada, como complemento √° vixilancia que realizan os axentes de tr√°fico en estradas. A DXT contin√ļa ¬†avanzando en desenvolvementos tecnol√≥xicos de *videoan√°lisis para a detecci√≥n da non utilizaci√≥n do cinto as√≠ como como do uso do m√≥bil ao volante.

O TRASLADO DOS MENORES, RESPONSABILIDADE DO ADULTO

Se importante é que o adultos fagan uso do cinto de seguridade, no caso dos menores o uso correcto dos sistemas de retención infantil é fundamental. En 2017, 5 dos 17 menores de 12 anos falecidos que viaxaban en turismo ou furgoneta non facían uso do mesmo.

A Alianza Espa√Īola pola Seguridade Viaria Infantil (*AESVI) aprobou o Dec√°logo da Seguridade Viaria Infantil, un conxunto de medidas imprescindibles a ter en conta √° hora de desprazar con seguridade aos menores nos veh√≠culos e cuxo obxectivo √© que ning√ļn menor faleza ou sufra feridas graves cando viaxa como ocupante dun veh√≠culo.

√Č a primeira vez na historia de Espa√Īa que todas as partes implicadas na seguridade viaria dos menores √ļnense cun √ļnico obxectivo que √© mellorar a protecci√≥n deste colectivo.

A lexislaci√≥n espa√Īola obriga a que os menores de idade de estatura igual ou inferior a 135 cm que se despracen en veh√≠culo, ademais de viaxar co sistema de retenci√≥n infantil adecuado √° s√ļa talla e peso como a norma esixe, deber√°n ir sentados obrigatoriamente nos asentos traseiros dos veh√≠culos,¬†excepto:

1.¬†¬†¬†¬†¬†¬†Cando o veh√≠culo non dispo√Īa de asentos traseiros

2.      Cando todos os asentos traseiros estean xa ocupados por outros menores das mesmas características.

3.   Cando non sexa posible instalar nos devanditos asentos traseiros todos os sistemas de retención infantil.

Soamente nestes casos, os menores poder√°n ocupar o asento dianteiro do veh√≠culo, pero sempre utilizando o sistema de retenci√≥n homologado √° s√ļa talla e peso.

Segundo o Regulamento de Circulación, os sistemas de retención infantil instalaranse no vehículo sempre de acordo coas instrucións que facilitase o seu fabricante, instrucións nas que se indicará de que forma e en que tipo de vehículos pódense utilizar de forma segura.