A UVigo visibiliza ante as empresas os seus √ļltimos avances de I+D+i en infraestruturas do transporte

O Grupo de Tecnoloxías Aplicadas expuxo os resultados dos proxectos SafeWay, Sirma e Topacio
Publicado por o d√≠a 30/10/2019 na sección de Galicia,Universidade de Vigo,Vigo

A UVigo visibiliza ante as empresas os seus √ļltimos avances de I+D+i en infraestruturas do transporte

A Universidade de Vigo, a trav√©s neste caso do¬†Grupo de Investigaci√≥n de Xeotecnolox√≠as Aplicadas, Geotech, est√° a participar esta semana en Santiago de Compostela en dous encontros empresariais nos que se presentan os √ļltimos avances e os principais retos aos que se enfronta o sector das estradas a medio e longo prazo: ¬†desde o modelo de xesti√≥n e conservaci√≥n da rede ata a reduci√≥n de cifras de accidentalidade, pasando por como lograr unha mobilidade eficiente e sostible… Falamos da feira Innovacarretera e a 30¬™ Semana da Carretera, eventos nos que participan especialistas chegados de toda Espa√Īa e do resto de Europa, entre eles os docentes e investigadores vigueses Joaqu√≠n Mart√≠nez, Mario Soil√°n e Pedro Arias.

‚ÄúA nosa participaci√≥n nestes eventos vainos permitir dar visibilidade aos traballos que se est√°n a facer dende a UVigo m√°is al√≥ das canles cient√≠ficas habituais e onde xa temos unha traxectoria consolidada‚ÄĚ, explica Pedro Arias, coordinador do Grupo de Xeotecnolox√≠as Aplicadas, quen fai tam√©n fincap√© en que ‚Äúeste tipo de acci√≥ns poden contribu√≠r a ver a Universidade como un centro de referencia nun sector novo e de gran proxecci√≥n, como √© o das infraestruturas do transporte‚ÄĚ.

Tres proxectos e varios millóns de euros de financiamento

Os principais proxectos nos que est√° a traballar na actualidade a Universidade de Vigo relacionados con estas tem√°ticas e que se presentaron na feira son: Safeway, proxecto colaborativo da convocatoria europea H2020 coordinado pola propia UVigo; Sirma, da convocatoria Interreg Espazo Atl√°ntico, e Topacio, da convocatoria ConectaPeme. No caso de Safeway, financiado con 4,5 mill√≥ns de euros, busca a creaci√≥n dunha rede europea de estradas e infraestruturas ferroviarias m√°is seguras. Posto en marcha hai apenas un ano ‚Äďest√° no mes 14 dun total de 42 de duraci√≥n estimada-, o equipo responsable deste proxecto conseguiu xa mapear os eventos extremos m√°is recorrentes de car√°cter anual para o continente europeo e, xunto con isto, definiron as principais metodolox√≠as para estimar o risco e cuantificar a vulnerabilidade das principais infraestruturas a eventos extremos, tanto naturais como aqueles provocados pola acci√≥n humana.

O proxecto Sirma (Reforzo da xesti√≥n de riscos asociados a infraestruturas no espazo atl√°ntico) est√° participado por unha decena de socios que traballan no desenvolvemento de ferramentas robustas para mitigar os riscos que afectan ao desempe√Īo das infraestruturas por mor dos eventos naturais extremos e procesos de corrosi√≥n derivados da proximidade do oc√©ano Atl√°ntico. Para iso, o proxecto, que conta cun orzamento total de dous mill√≥ns de euros, implementar√° medidas a curto, medio e longo prazo, aumentando a resilencia das infraestruturas.

No caso do proxecto Topacio, financiado con preto de 800.000 euros, a iniciativa une a catro empresas, dous grupos de investigación da Universidade de Vigo e un centro tecnolóxico co obxectivo de desenvolver un sistema de información que, empregando tecnoloxías baseadas en satélites de observación e sistemas aéreos non tripulados, permita obter información do estado das franxas de vexetación na contorna de vías de comunicación e poboacións.

Comentar noticia

Your email address will not be published.