A asociación pretende que as reivindicacións do movemento consumerista fáganse oco nunha campaña electoral onde apenas se fala de consumo. Despois de analizar os programas electorais dos catro grandes partidos. ADICAE pide entre outras medidas:
– Reforma da acción colectiva e un mecanismo eficaz de solución extraxudicial de conflitos no ámbito finaciero.
– Modelo Twin Peaks para os supervisores e creación da Autoridade Independente de Protección ao Cliente Financeiro.
– Reforma do sector eléctrico, telecomunicacións, transporte e gran distribución co obxectivo de abaratar os prezos.
– Medidas de acceso á vivenda: aluguer social, rehabilitación dos desafiuzados e revisión de toda a lexislación hipotecaria.
ADICAE, que analizou de forma pormenorizada os programas electorais dos catro grandes partidos, considera imprescindible colocar os problemas dos consumidores no centro do debate político, e para iso lanza 65 propostas que compoñen o programa electoral dos consumidores e usuarios.
As referencias ao consumo, aos consumidores e aos seus representantes son practicamente inexistentes nos programas que presentaron os partidos políticos. ADICAE considera que son moitos os temas importantes que afectan os consumidores e usuarios, tanto financeiros como non financeiros, que os partidos non tratan nos seus programas ou o fan de forma superflua sen chegar ao fondo dos problemas.
Os grandes problemas hipotecarios e do aforro, enerxía, transporte, telecomunicacións e de vivenda deixan en evidencia o artigo 51 da Constitución e a Lei Xeral de Defensa dos Consumidores de hai xa 35 anos e unha necesaria renovación das políticas de consumo.
A asociación cre que chegou o momento de afrontar os grandes retos dos consumidores en España, que con frecuencia teñen que botarse en brazos dunha lexislación europea moito máis protectora. As propostas buscan fundamentalmente dous obxectivos: reaccionar aos grandes abusos das grandes entidades e darlles solución efectiva, e por outro adaptarse a unha nova sociedade dixital e unha nova economía.
As 65 propostas de ADICAE agrúpanse en cinco grandes bloques: ‘Xustiza eficaz ante as grandes fraudes’, ‘dixitalización da Economía e educación financeira’, ‘acceso á vivenda’, ‘revolución nos grandes temas de consumo’ e por último ‘participación e representación dos consumidores’.
A asociación considera imprescindible tres propostas fundamentais para acabar cos abusos masivos e grandes fraudes no consumo. Unha reforma da acción colectiva que teña en conta o resarcimiento e non se base só na acción de cesación, un mecanismo eficaz de resolución extraxudicial de conflitos que implique ao sector financeiro e que obrigue a adherirse ás grandes entidades, e no terreo lexislativo a aprobación da Lei de Transparencia nos contratos que supoñería un avance claro na protección dos consumidores.
En materia financeira, ADICAE esixe a creación da Autoridade Independente de Protección ao Cliente Financeiro na que as súas decisións sexan vinculantes para as entidades. A organización aposta por promover a competencia, a innovación, e a protección ao consumidor nos novos medios de pago electrónicos e cre sen ambaxes no principio de acceso universal gratuíto aos servizos financeiros. Nesta nova contorna dixital, a educación financeira, hoxe en mans dos grandes bancos, faise ineludible a intervención das asociacións de consumidores.
En materia de acceso á vivenda, ADICAE pide o desenvolvemento de políticas efectivas dirixidas aos consumidores centradas no aluguer, así como unha revisión de toda a lexislación hipotecaria unha vez que a Lei de Crédito Inmobiliario quedouse insuficiente para os usuarios.
Nos grandes temas de consumo, a asociación pedirá unha reforma do sector eléctrico, telecomunicacións, transporte e gran distribución, garantindo a transparencia, a competencia e especialmente dirixida a rebaixar o prezo das tarifas sen que ningún consumidor quede sen subministración.
Por último, ADICAE considera moi importante un cambio profundo na lexislación das asociacións de consumidores, actualmente ineficaz e atomizado con máis de 300 organizacións. É necesario revisar as condicións para entrar no rexistro de asociacións de consumidores, onde a ausencia de finalidade lucrativa, a acreditación da representatividade real e a dedicación exclusiva sexan notas definitorias, e evitar así a incorporación de organizacións cuxa finalidade real non é social e que se benefician de apoio público e dunha consideración social reservada, de maneira fraudulenta ante a pasividade das administracións.
Noticias de última hora en Vigo. Te contamos todo lo que sucede en nuestra ciudad. Desde los sucesos más relevantes hasta artículos de opinión y de interés.