A transici贸n aos coches ecol贸xicos

Cada vez hai m谩is coches ECO circulando polas r煤as. As vendas deste tipo de coches menos contaminantes, vai en aumento e prevese que, durante a d茅cada de 2020, esta tendencia ser谩 unha realidade. Pero canto nos vai a custar esta transici贸n cara aos coches ecol贸xicos? Ser谩 positivo ou negativo? Para sabelo OCU participou nun estudo xunto ao BEUC para saber o custo total de uso dun autom贸bil segundo o tipo de motor.
Publicado por o d铆a 16/09/2019 na sección de Medio Ambiente,Motor,OCU,Social

A transici贸n aos coches ecol贸xicos

Cada vez hai m谩is coches ECO circulando polas r煤as. As vendas deste tipo de coches menos contaminantes, vai en aumento e prevese que, durante a d茅cada de 2020, esta tendencia ser谩 unha realidade. Pero canto nos vai a custar esta transici贸n cara aos coches ecol贸xicos? Ser谩 positivo ou negativo? Para sabelo OCU participou nun estudo xunto ao BEUC para saber o custo total de uso dun autom贸bil segundo o tipo de motor.

Coches ECO en Espa帽a

O BEUC, a Organizaci贸n de Consumidores Europeos puxo en marcha xunto con OCU hai uns meses, a produci贸n de informes en distintos pa铆ses europeos para pescudar o custo total da vida dun autom贸bil dependendo do tipo de motor, en Espa帽a contou coa colaboraci贸n de OCU. O obxectivo era saber se a transici贸n cara aos coches ecol贸xicos ter铆a un impacto positivo ou negativo para os consumidores.

Os informes revelan que, en xeral, os coches enchufables (el茅ctricos e h铆bridos enchufables) chegan a ser rendibles se se percorre un n煤mero suficiente de quil贸metros, por iso as organizaci贸ns de consumidores apostaron forte pola defensa da reduci贸n do CO2 no transporte privado.

En Espa帽a crece a venda de coches ECO

As conclusi贸ns xerais do estudo en Espa帽a son similares 谩s do resto de pa铆ses europeos.

As tecnolox铆as m谩is ecol贸xicas ser谩n cada vez m谩is baratas e o custo global destes coches ser谩 cada vez m谩is competitivo. Este feito 茅 m谩is importante nos coches de segunda man, onde as diferenzas nos prezos de compra son menores.

As principais diferenzas do modelo espa帽ol favorecen aos coches el茅ctricos: por unha banda o tempo de uso dun coche ata que se vende 茅 maior que en Europa e, por outra banda dispo帽emos de tarifas moi competitivas de discriminaci贸n horaria, como a supervalle, cuns descontos no prezo da electricidade moi importantes.

Os impostos espa帽ois son relativamente altos para os veh铆culos que m谩is CO2 emiten (matriculaci贸n e prezo de combustible). Este feito 茅 especialmente importante nos segmentos que m谩is consomen: todoterreos e veh铆culos de alta potencia.

No caso de coches comprados para un uso intensivo, tam茅n observamos vantaxes para as novas tecnolox铆as, posto que o custo da fonte de enerx铆a 茅 moito m谩is barato que o gas贸leo e a gasolina.

Estes coches son de menor custo total en varios dos escenarios analizados.

No noso pa铆s 谩 parte dos motores tradicionais e os novos motores el茅ctricos, introduc铆ronse na comparativa os coches de gas natural comprimido ( GNC) e gas licuado do petr贸leo ( GLP). Estes coches funcionan cun motor de gasolina, pero tam茅n poden funcionar con gas ao dispo帽er de dous dep贸sitos. Cando funcionan con gas, o custo do combustible 茅 moito menor. Por isto e porque xa levan a etiqueta ecol贸xica 鈥淓CO鈥 necesaria para circular en determinadas 谩reas, as s煤as vendas est谩n a crecer moito nos 煤ltimos meses. A curto prazo son unha soluci贸n, a铆nda que a medio prazo, as posibles obrigaci贸ns de reduci贸n das emisi贸ns CO2 poden prexudicarlle en favor dos coches el茅ctricos.

Na nosa comparativa tam茅n engadimos os coches de pila de combustible, alimentados por hidr贸xeno. O custo 茅 o m谩is elevado de todos, ademais das dificultades que haber铆a en Espa帽a para encher hidr贸xeno, ao non existir m谩is que 6 estaci贸ns en todo o territorio que dispo帽an deste elemento. 脡 posible que, a medio prazo, as condici贸ns sexan mellores para este tipo de motores e, tanto o prezo do hidr贸xeno como o dos coches baixen.

Canto me vai a custar

Vexamos un exemplo pr谩ctico. Cal ser铆an os gastos medios totais dun veh铆culo cos seguintes par谩metros?

Veh铆culo do segmento C como o Seat Le贸n ou como o VW Golf.

Despois de 11 anos de uso.

Con 12.900 km/ano.

Segundo o tipo de tecnolox铆a (para os coches el茅ctricos sup煤xose que se cargan coa tarifa supervalle).

Na seguinte t谩boa vemos cales ser铆an os gastos medios dun veh铆culo. Cos que m谩is se gastar铆a 茅 con aqueles veh铆culos con pila de combustible (se existisen 谩 venda nesta categor铆a, que non 茅 o caso en Espa帽a, pero estimouse o seu posible custo).

Se me compro un coche en 2018 canto me custar谩?

Na seguinte t谩boa, ind铆case canto m谩is ou menos en porcentaxe custa cada tipo de autom贸bil comparado cun de gas贸leo se se adquire en 2018, e as previsi贸ns se se adquieriera en 2020, 2025 e 2030. Como se ve nos gr谩ficos, as previsi贸ns son que en 2030, o custo total dun coche de pila de combustible sexa similar ao do gas贸leo, e que os coches m谩is ecol贸xicos sexan m谩is rendibles que na actualidade.

Comentar noticia

Your email address will not be published.