Denuncian a Iberdrola por falta de transparencia na revisión das súas tarifas

Segundo OCU, a compañía non indica de forma transparente a verdadeira repercusión económica para o cliente nin informa o consumidor de que a nova tarifa supoñería un incremento inxustificado no prezo da subministración
Publicado por o día 13/05/2019 na sección de OCU,Hogar,Social

Denuncian a Iberdrola por falta de transparencia na revisión das súas tarifas
A Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) denunciou a Iberdrola Clientes ante a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) por falta de información detallada ao comunicar a revisión da súa tarifa con prezo estable durante tres anos. Segundo OCU, a compañía non indica de forma transparente a verdadeira repercusión económica para o cliente nin informa o consumidor de que a nova tarifa supoñería un incremento inxustificado no prezo da subministración.
 
A denuncia chega despois de que OCU detectase que a compañía está a comunicar a través de carta comercial a algúns dos seus clientes as supostas vantaxes da súa tarifa, centrando o foco na estabilidade de prezos e os descontos promocionais que ofrece, pero deixando ao carón a forte subida de prezo por quilowatt que supoñería, respecto ao elevado prezo que xa estaban a pagar durante o anterior trienio.
 
Así, Iberdrola indica no seu comunicado que os clientes poden empezar a gozar da nova tarifa, que se mantería durante tres anos, sen subidas acordes ao IPC, cun desconto do 5% sobre o consumo do primeiro ano e outro do 10% se se pasan á factura electrónica. Con todo, con esta revisión, o prezo por quilowatt incrementaríase nun 20% (ata chegar a 0,180539 euros), unha cifra moi afastada das mellores tarifas do mercado, incluída a tarifa regulada PVPC.
 
Segundo OCU, a promesa de prezos estables durante tres anos que Iberdrola ofrece foi claramente prexudicial para eles desde o seu lanzamento en 2014-2015, xa que, segundo puido comprobar a Organización, a tarifa PVPC foi todos os meses (desde xaneiro de 2015) inferior á tarifa fixa ofrecida por Iberdrola.
 
OCU conclúe por tanto que non se trata de ningunha vantaxe nin oferta, senón dunha forma enmascarada de subir o prezo, facendo uso de supostas ofertas comerciais e omitindo toda a información necesaria para que o consumidor poida tomar unha decisión consciente.
 
Ademais, a Organización lembra que as compañías teñen a obrigación de ser transparentes e ofrecer información veraz e comprensible aos consumidores e que estes teñen dereito a rescindir o contrato sen custo cando reciban o aviso de cambio de condicións na súa tarifa.
 
Por último, OCU lembra que, co fin de axudar aos consumidores para entender e a aforrar na súa factura, ten en marcha unha nova compra colectiva de electricidade e gas, a través da que poden solicitar un informe personalizado sobre a súa tarifa e saber se é competitiva respecto a as mellores do mercado.
 
Esta denuncia enmárcase na iniciativa # Nocuela, unha proposta coa que OCU quere desmentir e aclarar calquera tipo de información ou rumor falso en materia de consumo. Os usuarios poden colaborar facendo chegar á Organización calquera información dubidosa para que sexa investigada a través do hashtag #nocuela ou do correo electrónico nocuela@ocu.org.