Día da Nai: o 66% dos fillos cre que é unha cita puramente comercial

Co Día da Nai, a firma de xoiería sustentable Collartz analiza os agasallos máis habituais e o gasto medio dos fillos españois
Publicado por o día 04/05/2019 na sección de Social

Día da Nai: o 66% dos fillos cre que é unha cita puramente comercial

Os andaluces, madrileños e vascos son os que máis gastarán

O domingo 5 de maio celebrouse o Día da Nai, unha tradición cuxos orixes se remontan á Antiga Grecia e un cita que centos de españois aproveitarán para ter un detalle coa súa. Pero, canto diñeiro destinarán?, cales son os agasallos máis habituais?, que percepción tense desta celebración? O último informe realizado pola firma de xoiería sustentable Collartz.com responde a estas e outras cuestións.

Así, a súa investigación revela que os españois dan máis importancia a esta cita que ao Día do Pai e que ata 8 de cada 10 faranlle un agasallo á súa nai. E non só iso, senón que gastarán ata un 20%  máis no presente. O principal motivo -á parte do compoñente emocional- é que consideran que para elas é máis importante esta data que para eles, e que lles fai máis ilusión recibir un agasallo. Con todo, existen certos matices en función da franxa de idade. Son as nais de entre 50 e 70 anos as que se perciben como máis “emocionadas” e “agradecidas”.

Se desagregamos o gasto medio no agasallo, sitúase nos 50 euros en ata sete de cada dez casos. Só o 6% está disposto a desembolsar máis de 150 euros, e o resto queda entre os 50 e os 100. Tendo en conta o que queren as nais e a percepción de moitos fillos respecto deste día a cifra non está nada mal.

Si, porque a pesar de que a maioría de fillos acaban sucumbindo á compra do agasallo, unha ampla maioría pensa que se trata dun costume comercial -o 66%-. Neste caso e tal e como afirma a firma de xoiería Collartz, segue primando a ilusión coa que ela recibirá o agasallo. É dicir, que se trata máis ben dunha escusa para regalar que a conmemoración dun día en si mesmo.

Cabe comentar que o gasto varía en función do sexo do fillo: elas gastan menos que eles, ata un 10%. Tamén cambia segundo a comunidade, pois son os andaluces, os madrileños e os vascos os máis xenerosos regalando, mentres que os cataláns, valencianos e baleares atópanse no lado extremo da lista.

Con todo, máis aló do diñeiro, as nais consideran o detalle e o traballado do agasallo o máis importante. En creatividade gañan os murcianos e canarios.

Que regalan os fillos e que queren as nais

Entre os agasallos máis frecuentes para o Día da Nai, a análise de Collartz sitúa á moda e os complementos como regalo máis frecuente. Estes protagonizan o 66,3% dos detalles, especialmente no caso dos mozos. Todo un acerto se temos en conta que 9 de cada 10 españolas recoñecen darlle moita importancia aos complementos á hora de vestir. Por orde, as xoias, reloxos, bolsos e pashminas ou fulares sitúanse á cabeza de favoritos.

De entre estas primeiras triunfan especialmente os pendentes e as pulseiras de prata, sobre todo aqueles que contan cun deseño orixinal ou se atopan personalizadas. En canto á roupa, a maioría prefire probarlla, a non ser que se trate dunha peza máis cara como unha chaqueta de pel ou similares. A gastronomía e os elementos decorativos tamén son un agasallo frecuente.

Desgraciadamente, aínda hai unha porcentaxe de fillos -do 8%- que incorre en agasallos sexistas como electrodomésticos, aspiradoras, ferros e similares, uns obsequios que é mellor comprar en familia porque precisamente son para uso e “goce” da mesma. En calquera caso, isto ocorre con maior frecuencia nas franxas de idade máis altas. E como agasallos socorridos non faltan os libros, as flores e os bombones que, como veremos máis tarde, non son precisamente un acerto.

Onde compran

Respecto á canle de adquisición e aínda que as compras online disparáronse durante a última década, aquí a diferenza entre os agasallos comprados a través da rede e na tenda física non é tan abismal como no resto de produtos en xeral (60% vs 40%). Con todo, o que si fan ata o 80% dos fillos é comparar o prezo do produto online. Un comportamento que revela certa planificación. Aqueles que compran con máis présa acaban optando, principalmente, por flores, bombones e similares.

O que elas queren (e o que non queren)

Entre os peores agasallos para as nais cóanse os perfumes de imitación, as batidoras e electrodomésticos similares (a non ser que o pediran), as bonecas de porcelana, pezas de liquidación con taras, e -ollo- caixas de bombones sen envolver. Estas últimas relaciónanse coa compra de última hora, as présas, o desinterese e a falta de personalización. Curiosamente, a cousa cambia se vén envolvido nun papel pomposo co nome da homenaxeada, por exemplo.

Os almorzos caseiros sen limpar a cociña tampouco son prato de bo gusto -tendo en conta que ata 7 de cada 10 nais ocúpanse da ampla maioría das tarefas do fogar-, nin os ramos de flores -ata 9 millóns no noso país son alérxicas-. Tampouco o diñeiro ou as subscricións ao ximnasio, que poden chegarse a malinterpretar.

E que queren elas?

Segundo os datos de Collartz e ademais de complementos e xoias, a maioría desexaría recibir unha escapada romántica ou viaxe, unha sesión intensiva de beleza e, en definitiva agasallos experienciales. En calquera caso, ata o 90% afirman que o importante é o xesto e que no agasallo percíbase que pensaron nelas.