A Organización de Consumidores e Usuarios ( OCU) realiza cada ano un estudo de prezos de supermercados, hipermercados e tendas de desconto para coñecer se os establecementos soben os prezos, mantéñenos, ou os baixan.
Con todo, o prezo non é a única nin a principal razón pola que os consumidores deciden que un establecemento é mellor que outro. Por iso, OCU realizou unha enquisa de satisfacción de supermercados entre máis de 5.882 usuarios. As anteriores foron en 2004, 2010 e 2014.
Onde preferimos comprar?
O seguimento da evolución das satisfaccións e tendencias neste ámbito do consumo durante catorce anos permitiu a OCU extraer algunhas conclusións sobre a situación actual.
En primeiro lugar, a pesar de que o comercio tradicional ha seguido cedendo na venda de produtos frescos, este retroceso foi en menor medida do previsible, xa que se mantén como a opción preferida das familias españolas para abastecerse de pan, carne, peixe, futas e verduras. A cambio, poderíase falar dun derrube na porcentaxe de fogares que afirman que usan o comercio tradicional ou os mercados para realizar as súas compras de alimentación envasada, tras pasar o valor dun 8,2% a un 3,6% entre 2014 e 2018.
Pola súa banda, a tendencia descendente dos hipermercados agudízase e comeza a entrar en crises en beneficio dos supermercados. Non é moi grave en produtos frescos, xa que nunca foron moi destacados, pero si é alarmante en charcutería e queixos (baixan 5 puntos respecto a 2004), produtos conxelados, droguería e hixiene (baixan 10 puntos respecto a 2004).
Segundo afirma OCU, o que non se compra no mercado tradicional, maioritariamente cómprase nos supermercados. Preferentemente, alimentación envasada, limpeza e hixiene, produtos conxelados, charcutería e queixos. Ademais, pode dicirse que os supermercados gañaron cota tras o “fenómeno Mercadona”, especialmente significativo durante os primeiros anos da crise.
A enquisa de OCU revela que o 70,3% dos clientes de Mercadona cren que o seu punto forte é o prezo, pensan que é barata, cómoda e que está ben variada, e só baixa o dato respecto a a calidade dos produtos frescos, de marca branca ou de marca de fabricante, cun valor que roza o suspenso (51,2%). Ademais, Mercadona é a cadea onde continúa crecendo a fidelización total dos seus clientes á súa marca branca ( Hacendado, Deliplus e Bosque Verde).
De feito, Mercadona pode considerarse o comercio máis desexado polos usuarios: un 33% dos enquisados desexaría ter un á beira de casa. Pola contra, as cadeas menos citadas para esta situación son Spar e A Praza de Día.
En canto ás tendas de desconto, Aldi e, especialmente, Lidl, son os gañadores despois da crise Salvo en limpeza e hixiene, onde hai un estancamento e onde sempre destacaron, soben nas preferencias de todas as categorías de produtos, algo que leva producindo desde o primeiro estudo de OCU ata hoxe.
Estes establecementos seguen tendo carencias nos frescos, cunha gama de produtos moi limitada en carnes e peixes. Con todo, cada vez hai máis tendas descontos e a súa fórmula empeza a calar entre os consumidores. De feito, máis dun 10% asegura facer aquí a compra de produtos conxelados e alimentos envasados e algunhas porcentaxes duplicáronse entre 2010 e 2018 e ás veces mesmo máis, como no pan, onde cun 8,9% chegan a superar aos hipermercados.
Que valoran os consumidores?
Na última enquisa de satisfacción de OCU realizada en 2014, o prezo e o aforro foron os factores principais que convertían a un establecemento no favorito. Con todo, pasados catro anos, os criterios cambiaron e agora os consumidores valoran moi positivamente a dispoñibilidade dunha boa variedade de produtos e a calidade destes.
Por orde de preferencia, estes son os criterios que os usuarios teñen máis en conta e os establecementos que máis destacan en cada caso:
Fornecido e calidade. O Supermercado O Corte Inglés e Hipercor foron os que mellor puntuación recibiron seguidas por Carrefour e Alcampo. En cambio, as menos valoradas foron as cadeas do grupo Dia ( Dia e A Praza de Dia), Supersol e, sobre todo, Covirán.
Cales son os mellor valorados?
Os consumidores enquisados neste estudo de OCU puntuaron aquelas cadeas ás que acoden máis habitualmente (supermercados, hipermercados e tendas desconto) en función de certos criterios fundamentais como a proximidade, a limpeza, a variedade de produtos e marcas, a atención do persoal, os prezos, a calidade de produtos frescos, tempos de espera en caixa e o servizo de envío da compra a casa entre outros.
Segundo os resultados, os establecementos de cada categoría que inspiran unha maior satisfacción entre os consumidores son Bonpreu no caso dos supermercados, Hipercor nos hipermercados e Aldi no das tendas desconto.
Pola contra, Carrefour Market, La Plaza de Día, Simply (o Supermercado de Alcampo) e Supersol, son os menos valorados polos enquisados.
Noticias de última hora en Vigo. Te contamos todo lo que sucede en nuestra ciudad. Desde los sucesos más relevantes hasta artículos de opinión y de interés.