Enquisa de OCU: Bonpreu, Consum e El Corte Inglés, os mellores supermercados segundo os usuarios

Os establecementos de cada categoría que inspiran unha maior satisfacción entre os consumidores son Bonpreu no caso dos supermercados, Hipercor nos hipermercados e Aldi no das tendas desconto. Pola contra, Carrefour Market, La Plaza de Día, Simply (o Supermercado de Alcampo) e Supersol, son os peor valorados polos enquisados.
Publicado por o día 24/02/2019 na sección de Alimentación,OCU,Social

Enquisa de OCU:  Bonpreu, Consum e El Corte Inglés, os mellores supermercados segundo os usuarios

A Organización de Consumidores e Usuarios ( OCU) realiza cada ano un estudo de prezos de supermercados, hipermercados e tendas de desconto para coñecer se os establecementos soben os prezos, mantéñenos, ou os baixan.

Con todo, o prezo non é a única nin a principal razón pola que os consumidores deciden que un establecemento é mellor que outro. Por iso, OCU realizou unha enquisa de satisfacción de supermercados entre máis de 5.882 usuarios. As anteriores foron en 2004, 2010 e 2014.

Onde preferimos comprar?

O seguimento da evolución das satisfaccións e tendencias neste ámbito do consumo durante catorce anos permitiu a OCU extraer algunhas conclusións sobre a situación actual.

En primeiro lugar, a pesar de que o comercio tradicional ha seguido cedendo na venda de produtos frescos, este retroceso foi en menor medida do previsible, xa que se mantén como a opción preferida das familias españolas para abastecerse de pan, carne, peixe, futas e verduras. A cambio, poderíase falar dun derrube na porcentaxe de fogares que afirman que usan o comercio tradicional ou os mercados para realizar as súas compras de alimentación envasada, tras pasar o valor dun 8,2% a un 3,6% entre 2014 e 2018.

Pola súa banda, a tendencia descendente dos hipermercados agudízase e comeza a entrar en crises en beneficio dos supermercados. Non é moi grave en produtos frescos, xa que nunca foron moi destacados, pero si é alarmante en charcutería e queixos (baixan 5 puntos respecto a 2004), produtos conxelados, droguería e hixiene (baixan 10 puntos respecto a 2004).

Segundo afirma OCU, o que non se compra no mercado tradicional, maioritariamente cómprase nos supermercados. Preferentemente, alimentación envasada, limpeza e hixiene, produtos conxelados, charcutería e queixos. Ademais, pode dicirse que os supermercados gañaron cota tras o “fenómeno Mercadona”, especialmente significativo durante os primeiros anos da crise.

A enquisa de OCU revela que o 70,3% dos clientes de Mercadona cren que o seu punto forte é o prezo, pensan que é barata, cómoda e que está ben variada, e só baixa o dato respecto a a calidade dos produtos frescos, de marca branca ou de marca de fabricante, cun valor que roza o suspenso (51,2%). Ademais, Mercadona é a cadea onde continúa crecendo a fidelización total dos seus clientes á súa marca branca ( Hacendado, Deliplus e Bosque Verde).

De feito, Mercadona pode considerarse o comercio máis desexado polos usuarios: un 33% dos enquisados desexaría ter un á beira de casa. Pola contra, as cadeas menos citadas para esta situación son Spar e A Praza de Día.

En canto ás tendas de desconto, Aldi e, especialmente, Lidl, son os gañadores despois da crise Salvo en limpeza e hixiene, onde hai un estancamento e onde sempre destacaron, soben nas preferencias de todas as categorías de produtos, algo que leva producindo desde o primeiro estudo de OCU ata hoxe.

Estes establecementos seguen tendo carencias nos frescos, cunha gama de produtos moi limitada en carnes e peixes. Con todo, cada vez hai máis tendas descontos e a súa fórmula empeza a calar entre os consumidores. De feito, máis dun 10% asegura facer aquí a compra de produtos conxelados e alimentos envasados e algunhas porcentaxes duplicáronse entre 2010 e 2018 e ás veces mesmo máis, como no pan, onde cun 8,9% chegan a superar aos hipermercados.

Que valoran os consumidores?

Na última enquisa de satisfacción de OCU realizada en 2014, o prezo e o aforro foron os factores principais que convertían a un establecemento no favorito. Con todo, pasados catro anos, os criterios cambiaron e agora os consumidores valoran moi positivamente a dispoñibilidade dunha boa variedade de produtos e a calidade destes.

Por orde de preferencia, estes son os criterios que os usuarios teñen máis en conta e os establecementos que máis destacan en cada caso:

Fornecido e calidade. O Supermercado O Corte Inglés e Hipercor foron os que mellor puntuación recibiron seguidas por Carrefour e Alcampo. En cambio, as menos valoradas foron as cadeas do grupo Dia ( Dia e A Praza de Dia), Supersol e, sobre todo, Covirán.

Comodidade e amplitude. Destaca E. Leclerc, aínda que tamén están ben valoradas Supercor e Bon Preu. As menos valoradas son BM, seguidas de Covirán, Carrefour Market, Condis e Alcampo Supermercado ( Simply).
Prezo e ofertas. As cadeas mellor valoradas neste aspecto son dous discount: Lidl e Dia. Tamén E. Leclerc e Máis e Máis. As peor valoradas en prezos e ofertas son as do grupo O Corte Inglés, así como Carrefour Market, Condis e Froiz.
Atención e caixa. Os enquisados valoraron a Condis, Aldi e Mercadona como os que mellor atenden ao público. As peores e que máis descoidan este aspecto foron E. Leclerc, os supermercados de Carrefour Market Simply, Alcampo e Ahorramás.
Novos servizos. O envío a domicilio e a compra online son opcións que algúns consumidores valoran á hora de facer as súas compras. Algunhas cadeas do noroeste foron as mellor valoradas, como Alimerka, Froiz e Gadis, posiblemente pola influencia do envío a domicilio. As peor vistas neste sentido son os hard- discount ao non contar con estes servizos, do mesmo xeito que Ahorramás.

Cales son os mellor valorados?

Os consumidores enquisados neste estudo de OCU puntuaron aquelas cadeas ás que acoden máis habitualmente (supermercados, hipermercados e tendas desconto) en función de certos criterios fundamentais como a proximidade, a limpeza, a variedade de produtos e marcas, a atención do persoal, os prezos, a calidade de produtos frescos, tempos de espera en caixa e o servizo de envío da compra a casa entre outros.

Segundo os resultados, os establecementos de cada categoría que inspiran unha maior satisfacción entre os consumidores son Bonpreu no caso dos supermercados, Hipercor nos hipermercados e Aldi no das tendas desconto.

Pola contra, Carrefour Market, La Plaza de Día, Simply (o Supermercado de Alcampo) e Supersol, son os menos valorados polos enquisados.