Greenpeace esixe a PSA acelerar a produci贸n de veh铆culos cero emisi贸ns para protexer os m谩is de 5000 empregos directos da factor铆a viguesa

O Grupo PSA 茅 o 9潞 fabricante de coches que m谩is CO2 emite
Publicado por o d铆a 10/09/2019 na sección de Galicia,Medio Ambiente,Motor,Vigo

Greenpeace esixe a PSA acelerar a produci贸n de veh铆culos cero emisi贸ns para protexer os m谩is de 5000 empregos directos da factor铆a viguesa

A pegada carb贸nica da聽industria do autom贸bil representa o 9 % das emisi贸ns globais de gases de efecto invernadoiro,聽segundo un novo informe de Greenpeace [1]. Este estudo cuantifica as emisi贸ns dos veh铆culos fabricados en 2018 durante todo o seu ciclo de vida, e responsabiliza a inacci贸n dos fabricantes 谩 hora de cumprir cos compromisos de reduci贸n de CO2聽fixados pola ONU.

O informe聽鈥淎celeradores do cambio clim谩tico: as marcas de coches m谩is contaminantes鈥澛analiza as 12 principais compa帽铆as e o seu impacto no clima [2]. Dentro dos 12 fabricantes m谩is 鈥渟ucios鈥,聽o meirande emisor 茅 o grupo Volkswagen聽(fabricante de SEAT, 艩koda e Audi) o cal, en conxunto con Renault-Nissan, Toyota, General Motors e Hyundai-Kia completan o 鈥榯op 5鈥 dos m谩is contaminantes da industria do autom贸bil. O Grupo PSA, que integra marcas como Peugeot, Citro毛n e recentemente Opel, vendeu 4 mill贸ns de veh铆culos en 2018,聽un de cada dez producidos en Vigo.聽Estas cifras colocan as marcas do grupo como o noveno fabricante m谩is contaminante na clasificaci贸n elaborada por Greenpeace.

A industria do autom贸bil est谩 lonxe de cumprir os obxectivos de reduci贸n de emisi贸ns fixados pola ONU e a Uni贸n Europea.聽As escasas melloras grazas a eficiencia e os novos modelos son anuladas pola constante promoci贸n de coches m谩is grandes como os SUV, m谩is contaminantes polo seu peso e dimensi贸ns聽En Europa, a cota de mercado de SUV cuadriplicouse na 煤ltima d茅cada, en canto nos Estados Unidos case acadou聽o 70 % en 2018.

A inacci贸n da industria do autom贸bil limita a cidadan铆a para elixir un transporte limpo e menos pernicioso para a sa煤de e o clima鈥, afirma Adri谩n Fern谩ndez, respons谩bel de mobilidade de Greenpeace, que vencellou as m谩s cifras de vendas coa incerteza sobre o futuro do autom贸bil.聽鈥淎 xente busca modelos limpos e libres de restrici贸ns a longo prazo,聽en canto as marcas seguen a apostar por motores de combusti贸n contaminantes disfrazados como ECO鈥, engade Fern谩ndez.

Greenpeace demanda un futuro 鈥榗ero emisi贸ns鈥 para PSA en Espa帽a

Para cumprir o obxectivo do Acordo de Par铆s de 1,5 潞C,聽Greenpeace demanda os gobernos e os fabricantes acabaren para 2028 coa venda de veh铆culos di茅sel e gasolina, mesmo h铆bridos. En 2018, o Goberno de Espa帽a anunciou a s煤a intenci贸n de prohibir a s煤a venda para o ano 2040, un铆ndose deste xeito 谩 cada vez meirande lista de pa铆ses reflectida por Greenpeace no seu聽mapa da fin dos coches di茅sel e gasolina.

Esta medida foi moi contestada polas marcas do sector, ata o punto de ser eliminada a palabra 鈥減rohibici贸n鈥 nos plans de Espa帽a.聽Greenpeace advirte das consecuencias que a falta de innovaci贸n pode provocar nun sector moi dependente do mercado exterior,聽o cal demanda cada vez m谩is veh铆culos limpos e cero emisi贸ns. No que vai de ano as exportaci贸ns de PSA descenderon un 24 % en Vigo, planta que arrastra un ERE desde o ano pasado.

A recente incorporaci贸n de veh铆culos 100 % el茅ctricos nos modelos que PSA fabrica en Espa帽a (como o Opel Corsa ou o novo Peugeot 2008) colocan as factor铆as do grupo na boa direcci贸n. Mais para Greenpeace esta evoluci贸n 茅 insuficiente, xa que ata 2025 non estar谩n dispo帽铆beis en todos os modelos,聽namentres聽a fabricaci贸n de di茅sel e gasolina prolongarase sen data final definida.

Por isto,聽Greenpeace considera que PSA debe acelerar os seus plans de electrificaci贸ns,聽aproveitando que as novas plataformas de produci贸n multienerx铆a instaladas en Vigo xa permiten producir veh铆culos m谩is limpos. Unha mudanza necesaria non s贸 para cumprir cos obxectivos de emisi贸ns, mais tam茅n聽para evitar a obsolescencia dunha marca que crea m谩is de 5000 empregos directos聽en Vigo.

Este informe pres茅ntase 谩s portas do Sal贸n Internacional do Autom贸bil de Frankfurt, que re煤ne a grandes fabricantes e pol铆ticos na maior exposici贸n do mundo. O 14 de setembro Greenpeace asistir谩 con outros grupos a聽unha marcha masiva 谩 entrada do Sal贸n, esixindo unha r谩pida transici贸n a un transporte sustent谩bel.

Comentar noticia

Your email address will not be published.